1

Temat: Split Samsung, seria Y do kosza?

Witam.
Proszę o pomoc bo nie ma fachowca, który by mi pomogl.

AR12FSSYAWTN, AR12FFSYATX
1. Klimatyzator przestał działać w marcu. W zimie dość często pracował w funkcji grzania.
Wydawało mi się, ze już wtedy pracował głośno, ale były zamknięte okna, więc nam to nie przeszkadzało.
2. Jak zrobiło się ciepło, próbowaliśmy załączyć chłodzenie i sprężarka nie startowała, po kilku minutach błąd E464.
3. Serwis zdiagnozował przepalenie uzwojenia sprężarki i zalecił wymianę klimatyzatora na nowy.
4. Po ok. tygodniu, załączyłem z ciekawości urządzenie i zaczęło normalnie pracować w funkcji chłodzenia i grzania.
Nadal wydawało mi się, że pracuje głośniej niż dotąd i poprosiłem serwis o przegląd.
5. Gdy zrobiło się jeszcze cieplej, sprężarka włączała się jedynie na ok 2 min, pracowała b. głośno i w jednej chwili została odcinana.
Następowała przerwa (wyłączał się wentylator), po czy, po ok 2 min załączał się wiatrak i sprężarka.
Takie cykle włącz-wyłącz powtarzały się przez kilkanaście minut, aż wyskakiwał błąd E467.
6. Gdy przyjechał serwisant, było chłodniej na zewnątrz, stwierdził prawidłową pracę urządzenia, brak błędów i normalne parametry pracy.
7. Następnego dnia, było znowu ciepło, urządzenie włączało się i wyłączało na przemian, błąd E467.
8. Ostatnio fachowiec sprawdzał jeden z bezpieczników (taki na przewodzie), wyjął go i zmierzył - był ok.
Przy włożeniu go w złącze, wentylator obrócił się przez moment. (klima była wyłączona z prądu).
Po uruchomieniu klimatyzatora, wentylator już się nie załączył, a bezpiecznik uległ przepaleniu.
Próbował go uruchomić na nowym, ale skończyło się wybiciem bezpiecznika głównego.
Potem go wyjął, klimatyzator się załączył, ale jednostka sygnalizuje już błąd E203 w funkcji chłodzenia, a w funkcji FAN działa normalnie. W urządzeniu zewnętrznym słychać przekaznik, który co jakiś czas klika.

Fachowiec stwierdził, że płyta i sprężarka są do wymiany. Co sądzicie?

2

Odp: Split Samsung, seria Y do kosza?

Bawią mnie ludzie którzy wiedząc że sprzęt wymaga serwisu wzywają do niego po 6 miesiącach serwis i szukają przyczyn .
Kup komplet będzie na następne 5 do 10 lat, sprężarka, gaz plus usługa wyjdzie w tej samej cenie a nadal będziesz reanimował trupa którego miałeś gdzieś .

forum.klimatyzacja.pl

3

Odp: Split Samsung, seria Y do kosza?

DBKlima napisał/a:

Bawią mnie ludzie którzy wiedząc że sprzęt wymaga serwisu wzywają do niego po 6 miesiącach serwis i szukają przyczyn .
Kup komplet będzie na następne 5 do 10 lat, sprężarka, gaz plus usługa wyjdzie w tej samej cenie a nadal będziesz reanimował trupa którego miałeś gdzieś .

A mnie nie bawią głupie komentarze i serwisanci, którzy są mądrzy tyko na gwarancji.

4

Odp: Split Samsung, seria Y do kosza?

Sprężarka po prostu wyzionęła ducha. Czemu winisz serwisanta jak przyjechał jak było zimno sprężareczka jeszcze tam sobie ledwo dycha, warunki nie stawiały jej oporów, błąd nie wyskakiwał, w tym dniu dawała radę. Faktycznie wymiana sprężarki ekonomicznie się nie opłaca, poszukaj nowego, albo używaj tej w funkcji FAN.

5

Odp: Split Samsung, seria Y do kosza?

Wini wszystkich tylko nie swoją głupotę ciekawe czy na kapciu w samochodzie by jechał ? pewnie tak bo jest "mądry  ....zrobił by głośniej muzykę i zasunął szyby . Sprężarka tłukła mu za oknem teraz wszyscy są niedobrzy bo się zepsuła . Wszedł na forum i szuka zwady choć wystarczy spojrzeć w lustro by zobaczył własną fasadę błazna .
Wszystko można naprawić tylko to nie człowiek by go reanimować za wszelką cenę tylko dlatego że ma się małego pytona w kieszeni i orzeszek zamiast mózgu .

EDIT : tongue  tongue  tongue  tongue  tongue

Ostatnio edytowany przez DBKlima (2018-08-14 07:35:10)

6

Odp: Split Samsung, seria Y do kosza?

"A mnie nie bawią głupie komentarze i serwisanci, którzy są mądrzy tyko na gwarancji."

Mieszasz sprawy. Na gwarancji, jeśli dotrzymujesz jej postanowień, to bez łaski piszemy zgłoszenie reklamacyjne na Twoją sprężarkę i piłeczkę odbijamy do Importera, który musi nam to dostarczyć, albo Co sprzęt wymienić. Po gwarancji, tak teraz sobie skonstruowali politykę, że część napraw (sprężarka, elektroniki) nieraz staje się nieopłacalna dla Klienta. Już jestem ciekawy jakbyś tu napluł, jakby serwisant zrobił Ci kosztorys naprawy przewyższający cenę nowego urządzenie, więc dyplomatycznie powiedział, że sprzęt do wymiany.