Temat: Samochod po wypadku - ile oleju po wymianie chłodnicy i osuszacza

Witam,
Kupiłem uszkodzony samochód Mini Cooper. Auto miało przygodę z przodu dlatego też mial uszkodzoną m.in. chłodnicę klimatyzacji. Ponieważ system klimatyzacji pozostaje otwarty dłuższy czas zakładam, że musze wymienić też osuszacz. W związku z tym mam pytania:
1. ile oleju powinno zostać dodane po wymianie tych dwóch elementów?
2. czy po dłuższym otwarciu klimatyzacji nie powinno się jednak wymienić całego oleju? Rozumiem, że wtedy trzeba wymontować kompresor, zlać olej, dolać tyle ile było i dodać do układu ilość z pytania pierwszego. Dobrze myślę?

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam,

2

Odp: Samochod po wypadku - ile oleju po wymianie chłodnicy i osuszacza

Mam podobną sytuacją,proszę STARYCH  fachowców o porade.

forum.klimatyzacja.pl

3

Odp: Samochod po wypadku - ile oleju po wymianie chłodnicy i osuszacza

Aha,i jeszcze jedno-porty są "grubsze",czyli moje złączki na 134a za małe,mysle,ze są na gaz durny 1234Y
i pytanie:czy mogę nabić 134A????
Niech ktoś kompetentny zakończy dyskusje co do mozliwości zamiany w/w czynników.
Naprawdę KTOŚ MĄDRY I KOMPETENTNY NIECH ZAKOŃCZY TĄ DYSKUSJE I STWIERDZI:MOŻNA CZY NIE ??
Na pewno wielu z nas czeka na jakiś madry wywód od najlepszych praktyków.
Tak więc czekamy ..... na odpowiedz

4

Odp: Samochod po wypadku - ile oleju po wymianie chłodnicy i osuszacza

Żaden wywód, nie można. Auto zostało zaprojektowane i homologowane na dany czynnik. Dlatego też porty są inne. Co do pierwszego pytania, to prawidłowo trzeba byłoby wypłukać cały układ i dodać nominalną ilość oleju.