1

Temat: Klimatyzacja, a wentylacja mechaniczna

Witam,
Buduję dom, planuję wentylację mechaniczną z rekuperacją.
Chciałbym w torze nawiewu wstawić klimatyzator kanałowy.
Przy 450m3/h wyszło mi przy dT 25K jakieś 5kW mocy chłodniczej.
Jestem inżynierem, zasadę działania klimatyzację znam i teorię przemian gazowych raczej obczajam, więc można próbować mi coś tłumaczyć.
Znam się sam na automatyce i wszelkim sterowaniu, ale obycia w dostępnych rozwiązaniach w zakresie klimatyzacji nie mam.

Pytań mam milion jeśli trafię na kogoś kto siedzi w temacie "przemian gazowych" od strony teorii i praktyki (rozeznanie w dostępnych seryjnie produktach)

Pierwsze z nich poniżej:
1. Chciałbym w torze nawiewu dać zwykły parownik bez żadnego osprzętu (miedziana podkowa z blaszkami) np. termex fno 200 iv 10/15
Czy znajdę na rynku jednostkę zewnętrzną klimatyzacji, która ma zabudowany zawór rozprężny w sobie i steruje wydatkiem na podstawie temperatury powrotu czynnika?

2. Czy dobrze rozumiem, że w przypadku gdy rozprężam już w jednostce zewnętrznej przewód zasilający będzie zimny i jego izolacja jest tutaj kluczowa by się na nim nic nie skraplało?

3. Jak taką klimą sterować bez jendostki wewnętrznej? Jak jej "powiedzieć" jakiej temperatury poworotu ma pilnować?

4. Można taką klimę załączać ze "styku" na chłodznie ?

5. Czy taki sprzęt mógłby mieć jeszcze funkcję grzania? I tą funkcję możnaby załączać drugim stykiem?
Chciałbym to sobie dointegrować do alarmu i sterować razem z rekuperatorem z panela.

Bede wdzięczny za pomoc.
W zamian służę pomocą w systemach sterowania dla przemysłu.

Pozdrawiam
Jarek

Ostatnio edytowany przez jarekj (2017-03-10 20:11:15)

2

Odp: Klimatyzacja, a wentylacja mechaniczna

Sam sobie odpowiem... Znalazłem, że chyba to by spełniało wymagania Samsung AC052FCADEH.

Po pierwsze nie jestem pewien czy dobrze myślę, że to by podołało.
Po drugie dosyć drogie jak na 5 kW mocy chłodniczej.

forum.klimatyzacja.pl

3