Temat: Napełnianie układu czynnikiem

Witam,

Czy posiada ktoś jakieś materiały odnośnie metod/sposobu napełniania układu chłodniczego czynnikiem? Nie mam na myśli ustalania ilości czynnika, tylko tego jak podłączyć sie do układu i jak praktycznie krok po kroku wykonuje się napełnienie. Będę wdzieczny za pomoc.

2

Odp: Napełnianie układu czynnikiem

masz fgazy? jeżeli tak to powinieneś to wiedzieć, na egzaminie było nawet, chociaż ( może sie zmieniło) ale trzeba mieć 2 lata praktyki jak się przystępuje do egzaminu.

forum.klimatyzacja.pl

3

2 lata praktyki wymagane jest dla tych którzy chcą podejść tylko do egzaminu bez wykładów.

4

Nie mam F-Gazów, stąd moje pytanie. Jestem początkujący w branży, dlatego ciekawi mnie ta kwestia.

5

heh Pamiętam jak podejmowałem naukę zawodu dawno temu.Przez pierwszy rok zamiataliśmy warsztat , mycie sprężarek i części w benzynie ekstrakcyjnej , przykręcanie sprężarek po remoncie do ramy itp.Dopiero w 3 roku jak ktoś był dobry to "terenowcy" czyli ekipy montażowe lub majster od awarii zabierały do pomocy i wtedy dopiero zaczynało się chłodnictwo i np.podpinanie zegarów i napełnianie .Człowiek sobie wtedy myślał jaka to była głupota tyle czasu poświęcać na dbanie o porządek itd.Dopiero jak się człowiek usamodzielnił w zawodzie zauważył tej szkoły zalety,bo jak widzę teraz młodych i nie tylko jak się męczą ze suwmiarką albo jak się im ręce wokół kluczy płaskich zawijają to tylko płakać.

Ostatnio edytowany przez MariOo (2018-10-16 16:43:06)

6