Temat: Przyłącze wysokiego ciśnienia z parownikiem Renault VelSatis/Laguna II

Cześć,  Zacznę od tego że w AC jestem laikiem, staram się rozwiązać problem sam.

Od jakiegoś czasu szukam przyczyny czemu poprzednia sprężarka się rozsypała. Aktualnie jestem po przejrzeniu całego układu, nie znalazłem miejsca w którym bym znalazł resztki kontrastu poza układem. Zacząłem weryfikować przyłącza i w trakcie podglądu mini kamerką znalazłem szczelinę w  przyłączu wysokiego ciśnienia na łączeniu z parownikiem. Niskie ciśnienie styka w pełni z płaszczyzną parownika , natomiast na wysokim ciśnieniu jak widać na zdjęciu jest szczelina. Myślę, że tamtędy mogło lekko uciekać(pusty układ 600g w 3mc). Nie mogę tego kapturka mocującego przyłącze wysokiego ciśnienia wcisnąć bardziej. Pytanie czy gdyby założyć dodatkowy o-ring, który wejdzie w wcięcie w przyłącza a frez wpustowy na parowniku załatwi sprawę, gdy się go zaciśnie mocowaniem? Chcę rozwiązać ten problem zanim przyjedzie gościu zrobić próbę azot wodór, by mógł odrazu napełnić mi układ.

Dziękuję i Pozdrawiam

Post's attachments

klima.jpg 1.05 mb, 1 pobran od 2019-06-02 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

2

Odp: Przyłącze wysokiego ciśnienia z parownikiem Renault VelSatis/Laguna II

Nie, nic to nie da. Wydaje mi się że masz złe oringi, powinny być takie podłużne chyba.

forum.klimatyzacja.pl

3

Odp: Przyłącze wysokiego ciśnienia z parownikiem Renault VelSatis/Laguna II

Wygląda że tak powinno być. Proponuje założyć nowy oring, w serwisie są dostępne zestawy wszystkich oringów do danego modelu. A później sprawdzić szczelność hydrogenem

4

Odp: Przyłącze wysokiego ciśnienia z parownikiem Renault VelSatis/Laguna II

Tak, o-ringi, dobierałem pod rozmiar, cena zestawu w serwisie - zabójcza. Oryginalnie powinny być brązowe, z tych brązowych co zdjąłem, zdjąłem  rozmiary i zamówiłem, podobne. Dodam że na brązowych był ten wyciek, dlatego postanowiłem zmienić wszystkie w układzie, padło na zielone. Kosztowały mnie 3 zł za sztukę  a nie 10 zł.
Jutro będę miał drugi taki przewód do wglądu jak leży aby wyeliminować niepewność.  Dodam, że chucham dmucham by znowu nie płukać układu ręcznie i wymieniać kompresora, chłodnicy, osuszacza ....

Kolega ma podobne auto, od 5 lat nie zaglądał, jak napełnił tak jeździ i zawsze działa. Doceniam porady, dam znać czy ten typ tak ma na przyłączach z parownikiem.

5

Odp: Przyłącze wysokiego ciśnienia z parownikiem Renault VelSatis/Laguna II

Ja bym szedł we francuzach w oryginały. Oni potrafią wszystko pomieszać, nawet zamienić LP z HP na porcie.

Ostatnio edytowany przez obser (2019-06-03 20:58:08)

6

Odp: Przyłącze wysokiego ciśnienia z parownikiem Renault VelSatis/Laguna II

maciek444 napisał/a:

A później sprawdzić szczelność hydrogenem

Ty znowu z tym hydrogenem. Guzik wiesz a dajesz rady.
Czy wiesz że hydrogem to wodór!!! Nikt normalny na umyśle nie sprawdza szczelności wodorem!!!
Także nie pisz głupot.

7

Odp: Przyłącze wysokiego ciśnienia z parownikiem Renault VelSatis/Laguna II

Whisky napisał/a:

Ty znowu z tym hydrogenem.

Ja nie wiem jak to się nazywa, ale to chyba mieszanka azot wodór. W każdym razie po takiej próbie na zielonych jest szczelny, 2x przelecieliśmy czujnikiem każdy przewód przyłącze. Układ nabity, jak producent przykazał  i oby nie do zobaczenia na tym forum, chciałbym móc zapomnieć o tym, ale dziękuję za rady.

Apropo  przyłącza na parowniku, wymieniony przewód przylega w pełni z płaszczyzną parownika. Ten typ tak Nie ma.

Dziękuję Pozdrawiam

8

Odp: Przyłącze wysokiego ciśnienia z parownikiem Renault VelSatis/Laguna II

jack63 napisał/a:

Ty znowu z tym hydrogenem. Guzik wiesz a dajesz rady.
Czy wiesz że hydrogem to wodór!!! Nikt normalny na umyśle nie sprawdza szczelności wodorem!!!
Także nie pisz głupot.

Z całym szacunkiem ale różnie producenci i sprzedawcy nazywają ten gaz. Azot z domieszką wodoru. A guzik to raczej można sprawdzić nabijając w dzisiejszych czasach azotem i sprawdzać tydzień czasu szczelność. Trochę więcej szacunku.

Ostatnio edytowany przez maciek444 (2019-06-04 21:54:54)