Temat: Przyłącze wysokiego ciśnienia z parownikiem Renault VelSatis/Laguna II

Cześć,  Zacznę od tego że w AC jestem laikiem, staram się rozwiązać problem sam.

Od jakiegoś czasu szukam przyczyny czemu poprzednia sprężarka się rozsypała. Aktualnie jestem po przejrzeniu całego układu, nie znalazłem miejsca w którym bym znalazł resztki kontrastu poza układem. Zacząłem weryfikować przyłącza i w trakcie podglądu mini kamerką znalazłem szczelinę w  przyłączu wysokiego ciśnienia na łączeniu z parownikiem. Niskie ciśnienie styka w pełni z płaszczyzną parownika , natomiast na wysokim ciśnieniu jak widać na zdjęciu jest szczelina. Myślę, że tamtędy mogło lekko uciekać(pusty układ 600g w 3mc). Nie mogę tego kapturka mocującego przyłącze wysokiego ciśnienia wcisnąć bardziej. Pytanie czy gdyby założyć dodatkowy o-ring, który wejdzie w wcięcie w przyłącza a frez wpustowy na parowniku załatwi sprawę, gdy się go zaciśnie mocowaniem? Chcę rozwiązać ten problem zanim przyjedzie gościu zrobić próbę azot wodór, by mógł odrazu napełnić mi układ.

Dziękuję i Pozdrawiam

Post's attachments

klima.jpg 1.05 mb, 1 pobran od 2019-06-02 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

2

Odp: Przyłącze wysokiego ciśnienia z parownikiem Renault VelSatis/Laguna II

Nie, nic to nie da. Wydaje mi się że masz złe oringi, powinny być takie podłużne chyba.

forum.klimatyzacja.pl

3

Wygląda że tak powinno być. Proponuje założyć nowy oring, w serwisie są dostępne zestawy wszystkich oringów do danego modelu. A później sprawdzić szczelność hydrogenem

4

Tak, o-ringi, dobierałem pod rozmiar, cena zestawu w serwisie - zabójcza. Oryginalnie powinny być brązowe, z tych brązowych co zdjąłem, zdjąłem  rozmiary i zamówiłem, podobne. Dodam że na brązowych był ten wyciek, dlatego postanowiłem zmienić wszystkie w układzie, padło na zielone. Kosztowały mnie 3 zł za sztukę  a nie 10 zł.