1

Odp: Klient chce mnie zrobić w balona ?

Witam !

Sprzedaje częsci samochodowe, ostatnio sprzedawałem chłodnicę klimy do pewnego autka, przy wyciąganiu jej z niego czynnik poprostu wydostał się z rurek smile

Oczywiście dałem gwarancję facetowi.

Dzwoni mi po 2tyg, że cieknie w 3 miejscach, powiedział, że fachowcy przy zakładaniu zrobili test szczelności i że było OK

Więc jak jest ? test szczelności w 100% pokazuje, że chłodnica jest cała ?

Mówi mi, że na rogach widać odbarwienia i, że mogą to być mikroszczeliny... nie uciekł by czynnik po 3tyg ? Test szczelności by tego nie wykazał ?

Klient oczywiście by chciał swoje pieniązki big_smile big_smile big_smile

Do końca nie znam się na klimach a nie chce wyjść na barana smile

Z góry dziękuję za odpowiedź smile

2

pewnie ma racje gdyz ten czynnik jest bardzo przenikliwy i to nie musi byc dziura ze mozna palucha wlozyc aby skraplacz byl uszkodzony i mial nieszczelnosc ... a co do tego testu szczelnosci to nie wiem jaka metoda mu to robili i jakie mieli doswiadczenie jesli robili proznie i sprawdzali czy uklad ja utrzymuje to pewnie stwierdili ze jest ok na tyle ze jak wpuszcza to od razu nie ucieknie... dlatego warto sprawdzac azotem lub barwnikiem... moral taki ze ma racje bo czesto tak sie dzieje ze ludzie kupuja autko mowia ze nie dziala a sprzedajacy mowil tylko ze trzeba dobic wiec ja nabijam robie probe szczelnosci na prozni pokazuje ze niby wszystko ok ale dodaje barwnika standardowo i po jakims czasie przyjezdzaja i mowia ze nie dziala a wiec ja przeswietlam uklad a tu przykladowo chlodnica sito... to normalna sprawa czesto chlodnie klimy z pozoru gdy wykrecone wygladaja na oko ze sa ok nawet lamelki sa nie powykrzywiane ale jak sie podlaczy to juz nie jest tak fajnie poza tym w tej chlodnicy sa wysokie cisnienia nawet rzedu 20 bar takze ma prawo tak sie dziac a wnioski wyciagnij sam ...:)

forum.klimatyzacja.pl

3

moze skraplacz jest chinski bo z nissensem ja ne miałem takich problemow