Temat: klimatyzacja - diagnozowanie usterki

Witam. Pacjent to focus mk1.

Byłem dobić klimę bo kompresor włącza się i wyłącza na przemian. w układzie ma być 750 gram , a było 550 ... dobili mi brakujące 200 i przetestowali klimę ... kompresor jednak ciągle włącza się tylko na chwile i wyłącza. klima mało wydajna ... minimalnie spadło do 8 - 9 stopni ale potem skacze na 12. Po wyjechaniu od nich nic już nie działała. w domu potem mi też troszkę pochłodziła do tych 10 stopni ale przy wyjechaniu na jazdę próbną już wialo ciepłe.


Przy podpiętym aucie kompresor bardzo szybko dmuchał z 9 atm. do 14 - 15 po czym się wyłączał i spadało do 9 i tak w kółko. Nie zwróciłem uwagi na LP , ale powodem wyłączania sprężarki jest właśnie czujnik LP ( mostkowałem ).

Czynnik nabity , LP rozłącza sprężare , klima nie chłodzi .... ;/   co morze być przyczyną ??


P.S

rurka idąca do kabiny jest zimna , ale nie oszroniona .... w momencie włączania kompresora robi się wyczówalnie chłodniejsza i tak w kółko.

2

Odp: klimatyzacja - diagnozowanie usterki

z tego co mi sie przypomina raczej na 100% to własnie tak powinno być ze sprężarka pracuje cyklicznie a powodem słabego chłodzenia jest coś innego może klapy w desce sie nie domykają i zimne powietrze miesza sie z ciepłym
dotknij rurkę od lp czy jest bardzo zimna

forum.klimatyzacja.pl

3

Odp: klimatyzacja - diagnozowanie usterki

aha nie doczytałem że dotykałes rurki
czyli jak jest zimna to ok. to raczej coś z klapami

4

Odp: klimatyzacja - diagnozowanie usterki

Filtr do wymiany. To na początek. Zawór przeczyścić.

Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.

5

Odp: klimatyzacja - diagnozowanie usterki

Czy wymieniłeś dyszę?, mam podobny przypadek.
http://www.forum.klimatyzacja.pl/viewtopic.php?id=6322

Ostatnio edytowany przez mg (2011-06-12 07:48:21)

6

Odp: klimatyzacja - diagnozowanie usterki

Bardzo dziękuje za zainteresowanie tematem.  Wątpię jednak żeby były to klapy  ponieważ to czujnik niskiego ciśnienia rozłącza sprężarkę ... na wolnych obrotach powinna praktycznie chyba chodzić non stop , lub też długimi cyklami .... a u mnie 2 sekundy pracy i dłuuuugi odpoczynek.

P.S

Chodzi o filtr kabinowy ??


Aha , czy jak pojadę do serwisu na wymianę dyszy ( nie mam zaworu tylko dysze rozprężną ) to oddessą mi stary czynnik wymienią i nabiją nowy , i zapłacę za usługę wymiany dyszy czy dodatkowo też jak zwykle 150 na dzień dobry za podłączenie cudownej maszyny ??

7

Odp: klimatyzacja - diagnozowanie usterki

Chodzi o filtr osuszacz.

Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.

8

Odp: klimatyzacja - diagnozowanie usterki

osuszacz jes tciepły ... podobno jeśli jest zimny to źle a ciepły ok.

Czyli moja teoria z zaworem jest prawdopodobna ?? znaczy z dyszą ??

9

Odp: klimatyzacja - diagnozowanie usterki

Jak nie osuszacz, to może być dysza.  roll

Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.

10

Odp: klimatyzacja - diagnozowanie usterki

RADEKdsr napisał/a:

osuszacz jes tciepły ... podobno jeśli jest zimny to źle a ciepły ok.

Czyli moja teoria z zaworem jest prawdopodobna ?? znaczy z dyszą ??

W focusie osuszacz jest na ssaniu i musi być zimny(lodowaty) szkoda że niema LP to by dużo wyjaśniło, ale na 90%dysza.

11

Odp: klimatyzacja - diagnozowanie usterki

No LP nie pamiętam ale skoro czujnik LP rozłącza kompresor to musi spadać poniżej chyba 1.6 lub 2.0 ... nie pamiętam dokładnie od ilu czujnik łapie .... na 100% wyłącza sprężarkę czujnik LP bo po mostku chodzi sprężara cały czas.

PS

Włącza mi się z klimą tylko jeden wiatrak ,. ale raczej to nie to bo wtedy było by za duże ciśnienie na HP i raczej czujnik HP by wywalał ciśnienie prawda ??? Poza tym nawet nie zaskoczył II bieg , a pamiętam że jak w upał ciśnienie podskoczyło to hp włączył drugi bieg dmuchawy .. czyli od tej strony raczej jest wszystko ok.



układ niby nie był pusty więc myślę , że osuszacz jest ok ... a powiedzcie mi czy jeśli dysza jest zabita oznacza to jakąś awarię? Czy jest opcja że po jej wymianie wszystko będzie banglało ??

12

Odp: klimatyzacja - diagnozowanie usterki

Witam
Chyba najrozsądniej podjechać do serwisu i niech zdiagnozują,a nie zlecać konkretną naprawę typu wymiana dyszy itp.
Przyczyn może być wiele np niesprawny czujnik LP,zanieczyszczony filtr lub parownik,wspomniana dysza,wreszcie czynnik po "dobijaniu ma inny skład.
Płacąc w serwisie warto wymagać aby to oni postawili prawidłową diagnozę.
Pozdrawiam

Forum nigdy nie zastąpi szkoły.

13

Odp: klimatyzacja - diagnozowanie usterki

Wolałbym uniknąć bezsensownej wymiany połowy instalacji ;/ Nie bardzo mnie na to stać big_smile

Czujnik LP odpada , bo nawet po mostku kiedy klima chodzi cały czas chłodzi praktycznie wcale , filtr racze mam nadzieje też bo układ był cały czas szczelny ( po ponad roku brakowało ok 150 gram czynnika tylko ). 

Parownik ... hmmmm ;/ jeśli okazałby się przyczyną to musiałbym chyba pół auta w środku rozbierać prawda ;/ ??


Myślę , że najrozsądniej będzie jeśli każe spuścić czynnik i zająć się dyszą ... jeśli będzie mega zapchana to wymiana i składanie , a jeśli stosunkowo rześka wtedy chyba będzie trzeba szukać innej przyczyny ...

14

Odp: klimatyzacja - diagnozowanie usterki

Teoretycznie przy wymianie dyszy czynnik zostanie ściągnięty z układu i wpuszczony do niego spowrotem, bez konieczności dopełniania i dodatkowej opłaty. Teoretycznie, w praktyce wiąże sie to z dodatkowym nakładem pracy i czasu więc koszt czynnika nie jest tu decydujący. Nie zapominaj, że prowadząc warsztat ponosi się jakieś koszty i trzeba na nie jakoś zarobić.

15

Odp: klimatyzacja - diagnozowanie usterki

rozumiem to doskonale big_smile Ale chodzi o to , że gdyby brakowało mi np 600 gram czynnika to cena powinna być inna niż wtedy gdy nic mi nie brakuje a trzeba jedynie podpiąć maszynerię smile

No nic , podjade i zlece zdiagnozowanie klimy , na początek skupiając się na dyszy .... jeśli ta będzie ok to pomyślę co dalej .....


P.S

Czy zapchanie dyszy to częsta usterka ??