Temat: Ile oleju do układu , jakie ciśnienie azotem

Witam.
Mam pare pytań dotyczących klimatyzacji samochodowe oraz ciężarowej .

Pierwsze pytanie jakim ciśnieniem sprawdzać szczelność azotem każdy pisze co innego sa duże różnice między 10/30 bar nawet . Wiec moje pytanie jakie ciśnienie jest optymalne i bezpieczne. Jaka jest różnica między osobówka a autobusem.

Ile oleju do układu klimatyzacji??? Podczas serwisu klimy średnio automat odciąga 5/15 ml oleju z układu ale to jest olej tylko który jest w obiegu i czynniku tak? Olej którym zalany jest kompresor to całkiem inna wartość? Czy jak zakładamy nowy kompresor czy zlać olej z niego i zalać go prawidłowa ilością? Dziś np wymieniłem kompresor w Vw na którym było napisane 140 Cc ze wchodzi a po zlaniu z niego oleju była nie cała ?setka? czy to złe ? Czy ktoś korzysta z wzoru A-B=C czyli olej który powinien być z układzie minus olej który był w starym kompresorze daje prawidłowa ilość oleju.

Ostatnio edytowany przez Piasekkk (2018-05-29 22:54:58)

2

Odp: Ile oleju do układu , jakie ciśnienie azotem

Bezpieczne ciśnienie to 10 bar, jeśli kompresor jest załączany cewką możesz dać do 30, bo nie uszkodzisz zaworu. Niektóre małe nieszczelności ujawniają się dopiero przy ciśnieniu powyżej 20bar. Co do oleju nigdy nie masz pewności ile go jest w układzie i lepiej żeby go było więcej niż mniej. W przypadku przeolejenia zawsze możesz odzyskać olej i później napełnić bez oleju.

forum.klimatyzacja.pl

3

Odp: Ile oleju do układu , jakie ciśnienie azotem

Z olejem najprościej wylać ze zdemontowanej sprężarki olej i tyle samo nalać świeżego do nowego kompresora przed założeniem. Z azotem różnie. Tak jak Kolega napisał niektóre nieszczelności ujawniają się pow. 20 bar, ale też niektóre przy bardzo małym ciśnieniu, bo azot dociśnie oringi.Wczoraj miałem auto co na 27 bar stało godzinę bez ubytku, a próżni nie można było w nim zrobić. Generalnie trzeba odróżnić próbę szczelności, gdzie jak masz czas to 10 bar wystarczy i zostawić go na drugi dzień, a poszukiwanie nieszczelności, gdzie przy azocie jak możemy dać duże ciśnienie (sprężarka bez zaworu) to śmiało do 30 bar. Jak masz szcelne pomieszczenie, to lepiej przejdź na hydrogen.