26

Odp: Renault Trafic II - mało wydajny układ

Rozwiązałem problem z klimatyzacją w Trafiku, kosztowało mnie to dużo czasu i nerwów.

Po pierwsze regenerowany kompresor z firmy Laser rozleciał się po dwóch dniach, więc stanowczo odradzam firmę, moją sprawą zajmuje się adwokat, bo pomimo uznania roszczeń ze względu na brak odpowiedzi w terminie nie chcą zapłacić, wymyślają jakieś cuda, że nie zalałem olejem itd... Sprawa do sądu.

Więc tak. Nowy oryginalny kompresor, nowa chłodnica, kolejne czyszczenie całego układu (włącznie z tyłem).
Oczywiście jak kolega pisze, nie działa ona natychmiast, ale trzeba poczekać powiedzmy 4, 5 minut i wówczas leci mroźne powietrze. Na tyle nawiew na pierwszym biegu i jest zbyt zimno (mam ciemne szyby pochłaniające 85% ciepła z zewnątrz). Kratki trzeba przymykać.

Jednak widzę, że pomimo tego, że kompresor jest nowy, niskie ciśnienie jest dość wysokie. Jest na poziomie 2,5. Sytuacja się zmienia i spada w okolice 2,0 gdy wyłączę tył. Cóż - po prostu taka konstrukcja i trzeba z tym się liczyć.
Niskie ciśnienie wolno spada, kompresor potrzebuje czasu 4, 5 minut i dlatego jest to opóźnienie w reakcji klimatyzacji.

Podsumowując: nowy kompresor (oryginał), nowa chłodnica, nowy osuszacz, nowa dysza przód oraz zawór tył, porządne mycie układu (trzeba pamiętać o otwarciu zaworu tylnego podczas mycia). Po takim zabiegu wszystko musi działać :-) Koszt: lepiej nie mówić... W każdym bądź razie, gdyby nie firma Laser, to koszt około 4 tysięcy złotych. Mnie to kosztowało 6500 zł + dojdą koszty związane z adwokatem, sądem - mam nadzieję, że je odzyskam.

27

Odp: Renault Trafic II - mało wydajny układ

ile pakowałeś czynnika w układ ? i jaką dysze zastosowałeś na przód auta bo u mnie coś nie halo chyba i wentylator chłodnicy jak się daje bu u mnie kręci jak by na 1 biegu ale niema żadnych biegów ale jest rezystor na obudowie wentylatorów. I jaką temp. masz na wylocie i na jakim biegu wentylatora. Bo ja w tamtym sezonie wymieniałem sprężarkę na taką z 2011r nowa chłodnica nowy osuszacz  i klima u mnie kiepsko działa... mam nabite wg automatu gdzie jest baza danych 1150g ale sprawdzałem i sa jakieś wersje co wchodzi mniej gazu ale napisz ile ładowałeś u ciebie i jaką masz wersje bo ja mam przedłużanego trafica

forum.klimatyzacja.pl

28

Odp: Renault Trafic II - mało wydajny układ

Z tego co się orientuję i pamiętam to:
- Vivaro wg info powinno byc 950 g, w Trafiku 1050 g - ja mam 1050, a 1150 to zdecydowanie za duzo wg mnie.
- Dysza z przodu to ... no i wlasnie. To byl najwiejszy problem. Jak dalem za małą, chcialem mieć dużą wydajność, to zamarzl mi układ na autostradzie. W tej chwili jest środkowa wg rozmiarów - nikt nie byl w stanie udzielić informacji, nawet w serwisie, jaki ma być jej przekrój. Co do koloru dyszy, to niestety nie pamiętam, wg rozmiarów srodkowa.
- na 1 biegu wentylatora przy zamknietym obiegu (temp. zewnetrzna 26oC), po dluzszej chwili, ale na postoju 5 stopni do 7 stopni. Gdy wlacze drugi obieg (tył), niestety podnosi sie na przednich wylotach do 8 - 9 st. C. W tylnych kratkach jest 5 - 7 st. na pierwszym biegu (gdy sie juz ochlodza). Podczas jazdy autostrada temperatura spada jeszcze w dol nieznacznie, poniewaz jest lepsze chlodzenie i chyba pomaga to obnizeniu cisnienia, a tym samym lepsza wydajnosc - tak sobie kombinuje.
- Tez mam dluga wersje Trafica.

Dodam, ze jestem amatorem i nie dosc, ze sie nie znam na klimatyzacji, to nie powinno polegac sie na moim zdaniu.

Ostatnio edytowany przez Misteeron (2015-07-09 13:59:14)

29

Odp: Renault Trafic II - mało wydajny układ

U mnie jest żółta dysza (bez skrzydełek). W przeciwnym razie trzeba je wyłamać, aby zmieściła się w naszym przewodzie odpowiednią stroną.

Założyłem z jednym oringiem, chociaż powinna być z dwoma, ale takiej nie dostałem.

Post's attachments

dysza-dlawiaca-dlawik-dysze-rozprezne2.jpg
dysza-dlawiaca-dlawik-dysze-rozprezne2.jpg 21.19 kb, 2 pobran od 2015-07-09 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

30

Odp: Renault Trafic II - mało wydajny układ

Misteeron napisał/a:

U mnie jest żółta dysza (bez skrzydełek). W przeciwnym razie trzeba je wyłamać, aby zmieściła się w naszym przewodzie odpowiednią stroną.

Założyłem z jednym oringiem, chociaż powinna być z dwoma, ale takiej nie dostałem.


Misteeron możesz mi powiedzieć w którym miejscu siedzi to ustrojstwo w traficu?

31

Odp: Renault Trafic II - mało wydajny układ

Niestety juz nie mam Trafica i nie zrobie zdjecia. Jednak dysza jest na laczeniu weza pod maska. Laczenie weza masz po lewej stronie w zasiegu wzroku - nie jest uryty. Jak rozkrecisz, to zobaczysz dysze wlozona w jedna z czesci tego weza.

32

Odp: Renault Trafic II - mało wydajny układ

Dzięki za pomoc,
Możesz wskazać na zdjęciu? W przewodzie nr 3?
https://img.7zap.com/oem/opel/images_big/X83/246654.png
https://img.7zap.com/oem/opel/images_big/X83/240066.png

33

Odp: Renault Trafic II - mało wydajny układ

Baran1 napisał/a:

Dzięki za pomoc,
Możesz wskazać na zdjęciu? W przewodzie nr 3?
https://img.7zap.com/oem/opel/images_big/X83/246654.png
https://img.7zap.com/oem/opel/images_big/X83/240066.png


Pod przewodem 3 - ten drugi i dokladnie pod cyfra 3.
Z tylu to wiadomo - zawor rozprezny 13.

Post's attachments

92265711-E0AE-43A0-A91F-AA89449B1E92.jpeg 260.36 kb, 4 pobran od 2019-06-19 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

34

Odp: Renault Trafic II - mało wydajny układ

Zaznaczylem miejsce, jednak mozliwe, ze to dwa pozostale - rowniez zaznaczone.
Miejsce to jest charakterystyczne - polaczenie przewodu gumowego z metalowym. Jest tez miejsce na klucz.