Temat: Volvo V50 klima nie chłodzi

Witam,
problem jest następujący - w Volvo układ był prawie pusty(kilkadziesiąt gram czynnika), został sprawdzony przez zakład azotem i podobno nie wykazał nieszczelności, zatem wykonano próżnię, dodano czynnik, olej i kontrast UV.
Po odebraniu klima pracuje, chłodzi wszystko ok.

Na drugi dzień(popołudniu) próba odpalenia klimatyzacji (na polu ~26 stopni) - sprężarka rusza(słychać sprzęgło), ale chłodu nie ma. Po przejechaniu w ten sposób paru kilometrów, słychać, że sprężarka cyklicznie, co kilka sekund spina i rozpina sprzęgło, pomiar na LP potwierdza, że rośnie ciśnienie i przy ponad 4 barach układ rozłącza presostat z rurki LP. Ciśnienie spada, załącza kompresor, rośnie i wyłącza i tak w kółko.

Dodatkowo rurka od HP przed zaworem rozprężnym jest w widocznym fragmencie (zdjęcie) zimna, ale nie oszroniona, a reszta rurek nie zmienia temperatury w ogóle...

O co tutaj chodzi? Widocznych wycieków (kontrast) nie ma.

PS. wentylator na skraplaczu odpala od razu i cały czas dmucha.

https://i.ibb.co/7GJWX6H/kilim.jpg

Post's attachments

kilim.jpg 1.55 mb, nigdy jeszcze nie pobrano pliku. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

2

Odp: Volvo V50 klima nie chłodzi

I coż.. Czynnika pewnie znowu mało... Jak. Mało to. Nieszczelność... Może trzeba inny serwis?

forum.klimatyzacja.pl

3

Odp: Volvo V50 klima nie chłodzi

A może ten sam, niech poprawia, jak stwierdził szczelność, to po co innemu płacić za serwis i czynnik. Też każdemu może się tak zdarzyć i zdarza, i ja bym chciał żeby było tak jak Ty sugerujesz, ale to właśnie do mnie przyjkeżdżają z reklamacją. Może nie sprawdzili azotem na małym ciśnieniu i kompresor nieszczelny, albo zaworki. Skasowaali, niech poprawiają.

4

Odp: Volvo V50 klima nie chłodzi

maxxiking napisał/a:

"słychać, że sprężarka cyklicznie, co kilka sekund spina i rozpina sprzęgło, pomiar na LP potwierdza, że rośnie ciśnienie i przy ponad 4 barach układ rozłącza presostat z rurki LP. Ciśnienie spada, załącza kompresor, rośnie i wyłącza i tak w kółko.

Dodatkowo rurka od HP przed zaworem rozprężnym jest w widocznym fragmencie (zdjęcie) zimna, ale nie oszroniona, a reszta rurek nie zmienia temperatury w ogóle..."

Dlaczego mialoby cisnienie na LP rosnac przy pracujacej sprezarce,  ? Gdzie tam jest jakis osuszacz , mi to wyglada na zatkany uklad na odcinku parownik  LP sprezarki . Dodatkow rurka zimna przed zaworem ? Raczej tam nie ma zaworu tylko dysza rozprezna w miejscu srubunku i chlodna rurka jest za ta dyszą.

Ostatnio edytowany przez essoM (2019-09-06 16:17:35)

5

Odp: Volvo V50 klima nie chłodzi

Samym LP żadnej diagnozy nie postawisz, muszisz podać HP. Bo może ono rośnie ok.30 bar i czujnik ciśnieniowy rozłącza układ.

6

Odp: Volvo V50 klima nie chłodzi

essoM napisał/a:
maxxiking napisał/a:

"słychać, że sprężarka cyklicznie, co kilka sekund spina i rozpina sprzęgło, pomiar na LP potwierdza, że rośnie ciśnienie i przy ponad 4 barach układ rozłącza presostat z rurki LP. Ciśnienie spada, załącza kompresor, rośnie i wyłącza i tak w kółko.

Dodatkowo rurka od HP przed zaworem rozprężnym jest w widocznym fragmencie (zdjęcie) zimna, ale nie oszroniona, a reszta rurek nie zmienia temperatury w ogóle..."

Dlaczego mialoby cisnienie na LP rosnac przy pracujacej sprezarce,  ? Gdzie tam jest jakis osuszacz , mi to wyglada na zatkany uklad na odcinku parownik  LP sprezarki . Dodatkow rurka zimna przed zaworem ? Raczej tam nie ma zaworu tylko dysza rozprezna w miejscu srubunku i chlodna rurka jest za ta dyszą.

Jest to bardzo możliwe, że jest dysza rozprężna, to auto jest zbudowane na podstawie Focusa II, więc pewnie układ klimatyzacji jest "taki sam".
Tylko dziwi mnie ten fragment zimnej rurki oraz to rozłączanie przez presostat na LP(ewidentne cyknięcie), przy tym ciśnieniu(start od 2 do ~4 i tak w kółko z akompaniamentem spinania sprzęgła).

Wycieku nadal nigdzie nie widać. Co zostaje? Opróżnić układ i sprawdzić/wymienić dyszę?
https://i.ibb.co/Xt6w3dS/ce08835941fb8467762c576e3d86.jpg

7

Odp: Volvo V50 klima nie chłodzi

Po pierwsze jedź i sprawdź ilość czynnika w układzie. Jeśli po serwisie dobrze pracowała to jest pierwsze podejrzenie. Wycieku z reguły nie zobaczysz, chyba, że jest w widocznym miejscu  na skraplaczu np. to zobaczysz olej, ale w samochodzie, nawet na azocie widzisz tylko 1/3 całego układu, więc to stwierdzenie nic nie wnosi. Jeśli czynnik będzie ok, w co wątpię , to sprawdź HP, bo druga sprawa to gdzieś  korek w układzie. Czy tak trudno jechać do gościa, co robił serwis z reklamacją, niech kombinuje.

8

Odp: Volvo V50 klima nie chłodzi

Panie...szukaj Pan tej nieszczelności...