Temat: Fabia II 1,4tdi

Witam, mam problem z klimatyzacja w dodatku w swoim aucie. Klimatyzacja dzialala jak nalezy ale standardowo nieszczelny byl waz HP ktory idzie po gorze chlodnicy - przegnil pod obejma. Auto potrzebowalem na szybko bo jechalo na wynajem wiec wycialem nieszczelna czesc z portem HP i zakulem waz guowy na nowo ale nie ma juz portu HP. Kolejna nieszczelnosc na zagieciu rurek parownika wiec deska wywalona, masa roboty bo na szybko, nowy parownik, przy okazji calej zabawy wymienilem tez skraplacz kompletny z osuszaczem. Uklad szczelny, uzupelnilem czynnik (tylko przez port LP) i klima ruszyla, ale po 5 min pracy caly przewod LP w lodzie. Pochodzilo to chwile i odstawilem auto. Nastepnego dnia klima juz  nie startowala. Wymienilem zawor rozprezny. Zawor w sprezarce jest zasilany normalnie 12V, sprzeglo zrywalne jest cale. Czujnik cisnienia rowniez sprawny. Podmienilem z drugiej skody w ktorej wszystko dziala sprezarke i dalej klima nie rusza. Czego jeszcze nie sprawdzilem? Przekaznik pod podluznica ? Gdyby byl nie sprawny bylo by napiecie na zawor sterujacy kompresora? Wentylatory daja sie wysterowac normalnie, wiec sprawne.

Ostatnio edytowany przez Jarek79kk (2019-09-13 12:14:13)

2

Odp: Fabia II 1,4tdi

Sprawdź kostki przy sterowniku od dołu. Ten wycięty przewód zakułeś na gładką rurkę?  yikes

forum.klimatyzacja.pl

3

Odp: Fabia II 1,4tdi

sterownik zaraz sprawdze bo dopiero zwolnil mi sie podnosnik

NIE, NIE ZAKULEM NA GLADKA RURKE, czy na tym forum kazdego z góry macie za idiote?

ma kostce przy kompresorze mam +/- 12V, ale jak mam wpiety miernik i dodatkowo zarowke P21W to spada do 0,00V

4

Odp: Fabia II 1,4tdi

Obstawiam cewke.

5

Odp: Fabia II 1,4tdi

jaka cewke kompresor jest na zaworze - zawor nowy

od zaworu do sterownika w kabinie ciaglosc przwodu jest, podaje napiecie przy wejsciu przy sterowniku i klima dziala

miernik pokazuje 11,98 a zadna zarowka nie swieci

sterownik w kabinie - panel - do wymiany

6

Odp: Fabia II 1,4tdi

Po Twojej wypowiedzi zaczynam mieć Ciebie za Idiote i Kretyna.  Dostałeś proste pytanie na które obruszyles się jak żaba która ma okres. Miernik nic Tobie nie powie. Możesz gubić napięcie pod obciążeniem. Także żarówka prawde Tobie powie a nie miernik. Podawaj na krótko napięcie na sekcjach i sprawdzaj żarówka a nie miernikiem

7

Odp: Fabia II 1,4tdi

fgazudt napisał/a:

Po Twojej wypowiedzi zaczynam mieć Ciebie za Idiote i Kretyna.  Dostałeś proste pytanie na które obruszyles się jak żaba która ma okres. Miernik nic Tobie nie powie. Możesz gubić napięcie pod obciążeniem. Także żarówka prawde Tobie powie a nie miernik. Podawaj na krótko napięcie na sekcjach i sprawdzaj żarówka a nie miernikiem

zmien forum trolu jak nie umiesz czytac ze zrozumieniem albo cofnij sie do szkoly podstawowej

8

Odp: Fabia II 1,4tdi

jeszcze jedna rzecz...disgnoskop pokazuje mi cisnienie 5 bar z czujnika cisnienia, ktory jest zasilany po stacyjce 12V a wychodzi z niego 2,4V tylko, i tyle samo wchodzi do panelu sterowania. czy nie za malo?

9

Odp: Fabia II 1,4tdi

Jarek79kk napisał/a:

NIE, NIE ZAKULEM NA GLADKA RURKE, czy na tym forum kazdego z góry macie za idiote?

Nie ale znam takich idiotów wink

Jarek79kk napisał/a:

ma kostce przy kompresorze mam +/- 12V, ale jak mam wpiety miernik i dodatkowo zarowke P21W to spada do 0,00V

Ty tam masz sygnał PWM

Jarek79kk napisał/a:

jeszcze jedna rzecz...disgnoskop pokazuje mi cisnienie 5 bar z czujnika cisnienia, ktory jest zasilany po stacyjce 12V a wychodzi z niego 2,4V tylko, i tyle samo wchodzi do panelu sterowania. czy nie za malo?

Do sprawdzenia czujnika mam przyrząd który mi oblicza ciśnienie ze wskazań, jeśli diagnoskop pokazuje 5 bar a na zegarach masz też 5 bar to nie widzę problemu.

Ostatnio edytowany przez Whisky (2019-09-17 14:31:11)

10

Odp: Fabia II 1,4tdi

napisalem "zakulem" a nie "zalozylem waz na rurke" ;-)

tak wiem ze PWM ale calkowicie na 0 chyba nie powinien spasc ? ale pomijajac juz to...czy przy cisnieniu 5 bar wyjscie z czujnika cisnienia to tylko 2,6V ???

obstawialem panel sterowania climatic ale .... wczesniej sprawdzalem tylko wartosc cisnienia diagnoskopem stad zalozylem ze jest dobry bo ECU widzi tyle ile na manometrze, a dzis dodatkowo przemieryzlem i te 2,6V wydaje mi sie za male przy prawidlowym cisnieniu.

juyto podmienie czujnik ciosnienia i sprawdze


pytanie... jesli zamarzal przewod przez zablokowany zawor rozprezny to czy elektrycznie moglo cos nie wytrzymac ? jak np sterownik - panel ?

11

Odp: Fabia II 1,4tdi

Upierasz się, a już Ci Whisky wytłumaczył, że bez wysterowania PWM specjalnym przyrządem będziesz dalej  się błąkał w domysłach. Chcesz robić A/C musisz się w to urządzenie wyposażyć. Czasy 0/1 sprzęgiełek +12V powoli odchodzą do lamusa.

12

Odp: Fabia II 1,4tdi

Jarek79kk napisał/a:

napisalem "zakulem" a nie "zalozylem waz na rurke" ;-)

Ja rozumiem co napisałeś, nie martw się.
Proszę masz piękne zakucie przewodu, jak widać jest to sprasowane urządzeniem które nie kosztuje 1000zł więc ktoś to robił kto ma mocne urządzenie i tak zrobił to mało profesjonalnie.
https://youtu.be/aQsM_ko5HWg

Jarek79kk napisał/a:

tak wiem ze PWM ale calkowicie na 0 chyba nie powinien spasc ?

To jest sygnał i z tego co wiem to tego tak nie zmierzysz.

Jarek79kk napisał/a:

czy przy cisnieniu 5 bar wyjscie z czujnika cisnienia to tylko 2,6V ???

Nie mogę Ci na to odpowiedzieć na 100% ale są dwa rodzaje tych włączników o których mówimy i z tego co wiem to te właśnie działają w ten sposób że im wyższe napięcie tym komputer wie że jest wyższe ciśnienie, więc jak dla mnie to raczej nie będzie to. Komputer musi widzieć prawie idealnie te ciśnienie bo inaczej nie mógł by regulować sprężarką i silnikiem.

Jarek79kk napisał/a:

sprawdzalem tylko wartosc cisnienia diagnoskopem stad zalozylem ze jest dobry bo ECU widzi tyle ile na manometrze

Więc jest ok, ty tam masz 3 pin czyli  +/-/+ wyjscie

Jarek79kk napisał/a:

pytanie... jesli zamarzal przewod przez zablokowany zawor rozprezny to czy elektrycznie moglo cos nie wytrzymac ? jak np sterownik - panel ?

Nie, wcześniej zerwie zabezpieczenie na kole pasowym. Może tym tropem idz i sprawdz czy jest w ogóle sztywne? Ty tam masz sprężarkę bez cewki.

13

Odp: Fabia II 1,4tdi

czujnik 3 pin, sprawdzilaem przed chwila na passacie z takim samym czujnikiem i tak samo jest jak u mnie w skodzie wiec czujnik dobry i pokazuje dobrze... po stacyjce jest 2,4 po wlaxczeniu pracy jak cisnienie rosnie to i wartosc sie zmienia , wentylatory starrtuja przy 3,5 V jakos...ogolnie powoli to napiecie rosnie...wiec wykluczam czujnik

sprzeglo sztywne jest sprawne, zreszta podajac na krotko do zawori na sprezarce napiecie, klima dziala (podaje 6V)

wiem ze mam sprezarke bez cewki :-)

ponownie obstawiam panel, czekam na inna skode ktore wroci z wynajmu i podmienie

na zawor kompresora przewod wychodzi bezposrednio z panelu sterownaia climatic...pin 15

14

Odp: Fabia II 1,4tdi

panel podmieniony i bez zmian, pozostalo mi sprawdzic instalacje elektryczna

ewentualnie jaki sygnal musi dojsc do panelu sterowania zeby podl on sygnal na zawor sprezarki

z czujnika cisnienia klimatyzacji dochodzi prawidlowo

inne jakie czy ktos wie?

15

Odp: Fabia II 1,4tdi

Jedź z tym do porządnego warsztatu i tam podadzą na sprężarkę prawidłowy sygnał i będziesz w domu.

16

Odp: Fabia II 1,4tdi

Sprawdź bez wtyczki przy kompresorze.

17

Odp: Fabia II 1,4tdi

obser napisał/a:

Jedź z tym do porządnego warsztatu i tam podadzą na sprężarkę prawidłowy sygnał i będziesz w domu.

tak tu sie mozna dowiedziec ze jest sie niepozadnym warsztatem...zakuwa sie na gladka rurne i podaje zly sygnal na kompresor....i bede w domu z czym?

na sprezarke podalem sygnal i dziala !
bez znaczenia czy dobry czy zly jest sygnal ale podajac go chwilowo mam prace sprezarki wiec wykluczam jej uszkodzenie

ponadto...mam 2 taka sam skode i pozamienialem kazdy element z ukladu klimatyzacji

czujnik cienienia, wlacznik wentylatorow, panel sterowania, sprezarke, sterownik pod podluzanica...w opisywanej skodzie nadal brak rozwiazania, w skodzie ktora mam na podmiane klima dziala na elementach z 2 skody

zostaje chyba tylko wiazka...wyciagajac deske do wymiany parownika moze gdzies cos sie uszkodzilo...jedyny blad jak doszedl po tej calej robocie to przerwa w sygnale z anteny radia, wtyczka przy radiu jest ok, wiec moze faktycznie cos sie z ta wiazka uszkodzilio i przy okazji od klimy cos...bede wyciagal jeszcze raz deske

dojscie do wtyczek panelu sterowania jest tak zle ze ciecko wpiac sie nawet na jakis pomiar

18

Odp: Fabia II 1,4tdi

Whisky napisał/a:

Sprawdź bez wtyczki przy kompresorze.

co bez wtyczki?

19

Odp: Fabia II 1,4tdi

Jarek79kk napisał/a:
Whisky napisał/a:

Sprawdź bez wtyczki przy kompresorze.

co bez wtyczki?

Sprawdź samą wtyczkę, no nie wiem jak Ci mogę prościej napisać. Może kabelek naderwany przy pinie.