Temat: Honda Jazz II 1,4 2006r (GD)

Witajcie smile

Zarejestrowałem się ponieważ mam problem z moim Jazzem.

W kwietniu nagle przestała pracować klima, podjechałem do mechanika i stwierdził że to może być skraplacz, bo faktycznie wyglądał słabo i z 2 dolnych rzędów wypadły prawie wszystkie blaszki. Kupiłem Nissensa i oddałem auto na wymianę.

15.04 przed wymianą z układu odciągnięto 230 czynnika, 8 oleju, po wymianie załadowano 425 czynnika 11 oleju.

15.04 odebrałem auto i stwierdziłem że klima załącza się na kilkanaście sekund a potem wyłącza, z nawiewów zaczyna lecieć chłodne a następnie ciepłe powietrze, dopiero po ok 1 minucie znowu się załączała na kilka sekund i znowu chłodno/ ciepło, napisałem do warsztatu SMS że wg mnie klima dalej nie działa, dostałem info że tak ma być, załączać się i wyłączać, jak trochę popracuje to będzie lepiej.

Od tego 15.04 nie było za ciepło a dodatkowo żona użytkowała w większości auto i nie używała klimy,  4.05 musiałem jej użyć bo było ciepło niestety ale nie pracowała, auto poszło na warsztat 7.05 i zostało odebrane 10.05 z diagnozą że padło sprzęgło sprężarki, które zostało wymienione (pewnie na jakiegoś chińczyka).

Od tego czasu klima chłodzi prawidłowo, jedynie co się stało to codziennie rano doszedł dźwięk świergolenia na zimnym silniku (objaw jakby ślizgającego się paska), znowu koło 19.05 został wymieniony pasek i chyba łożysko napinacza. Dźwięk pozostał.

26.05 mechanik wymienił pompę wody bo stwierdził że to od niej te dźwięki, nadal jednak piszczenie na zimnym pozostało, być może trochę mniejsze.

06.06 doszedł jednak głośny metaliczny dźwięk który niekiedy się pojawiał, po czym zanikał, jednak działo się to tylko na zasprzęglonym kompresorze jak sprzęgło puszczało dźwięk zanikał, dla mnie jak zatarte łożysko, auto zostawiłem 11.06 w serwisie na tydzień bo wyjechałem, nie stwierdzili metalicznych dźwięków, podregulowali znowu pasek żeby nie piszczał na zimno, teraz jest mocno naciągnięty, ugina się może z 2-3mm.

Auto zacząłem użytkować 26.06 i metaliczny dźwięk faktycznie się nie pojawił do 06.07

7 czy 8.07 znowu na załączonym sprzęgle sprężarki metaliczny dźwięk jakby zatartego łożyska, ale teraz jest zawsze przy zasprzęgleniu, jak jest rozsprzęglona sprężarka to tylko świerszczenie jakby ślizgającego się paska.
Poniżej 2 filmiki, bez obciążenia sprężarką:
https://youtu.be/79rHEbzxSwE
Z obciążeniem sprężarką:
https://youtu.be/1raAUMUowro

Ja cały czas się łudzę że to łożysko to które jest w kole pasowym sprzęgła (to co wymienił za drugim razem), ale podjechałem dzisiaj do innego serwisu klimy i powiedzieli że wg nich raczej to łożyska igiełkowe w kompresorze., w teorii siedzi tam kompresor:  TRSA09, Nissens np to 89235

Jesteście coś w stanie doradzić ?

EDIT:
Czy normalne jest że kompresor i skraplacz zostały uszczelnione taką żółta masą jak na zdjęciu ?

Ostatnio edytowany przez witek_p (2021-07-10 13:33:17)

Post's attachments

IMG_20210710_102823_res.jpg 394.71 kb, nigdy jeszcze nie pobrano pliku. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

2

Odp: Honda Jazz II 1,4 2006r (GD)

Szelest to jakaś rolka łożysko... Może być cokolwiek.zdjac pasek i ocenić. Może napinacz może sprzęgiełko alternatora...byle co. Ta "masa".  To nic innego jak źle dobrany byle jak założony ot tak.  Że niby coś doszczelni oring. Bez sensu.

forum.klimatyzacja.pl

3

Odp: Honda Jazz II 1,4 2006r (GD)

No dobra, czyli popiskiwanie (efekt ślizgającego się paska) na wyłączonej sprężarce a wycie/ buczenie na załączonej może być efektem niesprawnego łożyska w kole pasowym sprężarki ? Od wymiany sprzegła w sprężarce zaczęły pojawiać się te odgłosy pisku, stąd wymiana pompy wody i łożyska rolki napinającej.

Czy ten żółty glut może odpowiadać za ew uszkodzenie sprężarki gdyby dostał się do układu przy montażu ?

4

Odp: Honda Jazz II 1,4 2006r (GD)

Wymieniono skraplacz.Dodano za mało oleju.Mozliwe że szlag trafia kompresor z powodu małej ilosci oleju w czynniku

5

Odp: Honda Jazz II 1,4 2006r (GD)

Zrzucono pasek, łożysko na kole pasowym pracuje idealnie, więc pozostaje sprężarka.

Co do oleju to też tak myślałem, natomiast w 2 serwisach klimy powiedziano mi że te układy są z reguły przeolejone, więc wymiana skraplacza i nie dobicie oleju nie jest jakimś dużym błędem, w układzie i tak powinno być wystarczająco oleju, chociaż jak dobrze rozumiem to tak, przed wymianą skraplacza odciągnięto 8g oleju, po wymianie dodano 11g oleju, czyli uzupełniono 3g oleju, a w oryginalnej dokumentacji Hondy Jazz jest takie info (dokładny cytat):

"Wymiana oleju A/C
Zalecany olej PAG: KEIHIN SP-10:
?nr katalogowy 38897-P13-003: 120 ml
?nr katalogowy 38898-P13-003: 250 ml
?Nr katalogowy 38899-P13-A01: 40 ml
Dolać zalecanego oleju w wymaganej ilości po wymianie jakiejkolwiek z poniższych części.
?Aby uniknąć zanieczyszczeń, nie używać ponownie spuszczonego oleju i nigdy nie mieszać z innymi olejami.
?Natychmiast po użyciu oleju, założyć korek na pojemnik w celu uszczelnienia go, aby uniknąć pochłaniania wilgoci przez olej.
?Unikać rozlewania oleju na samochód, może on uszkodzić lakier; jeśli jednak został rozlany, niezwłocznie zmyć go.

Skraplacz    25 ml 
Parownik .   35 ml 
Rurki lub przewody .   10 ml 
Naprawa nieszczelności .   25 ml 
Sprężarka    Przy wymianie sprężarki odjąć ilość spuszczonego oleju z wymontowanej sprężarki od 100 ml i spuścić z nowej sprężarki obliczoną ilość oleju. 100 ml - Ilość oleju spuszczonego z wymontowanej sprężarki = ilość, jaką należy spuścić z nowej sprężarki.

UWAGA: Nawet jeśli nie ma oleju w wymontowanej sprężarce, nie spuszczać więcej niż 50 ml z nowej sprężarki.
"

1 . Rozumiem zatem że powinno zostać dolane 8 (ilość odciągnięta) + 25 (wg serwisówki hondy) = 33g oleju ?

2. Czy taki brak oleju, na poziomie 25-30% mógł spowodować zatarcie sprężarki - łącznie jest chyba coś ok 100-120ml (Honda niby powyżej podaje 100, a Nissens np w dokumentacji do 89235 podaje 120) ?

3. Czy słaby skraplacz mógł wpłynąć na jej zużycie i potem po wymianie i uruchomieniu spowodować taką awarię po 3-4 tyg ?

Do czasu pierwszej awarii pracowała bez jakichkolwiek dziwnych odgłosów, tak naprawdę to metaliczne odgłosy pojawiły się gdzieś po 3-4tyg intensywnego jej używania już po naprawie sprzęgła, bo po naprawie skraplacza praktycznie jej nie używałem - temperatura tego nie wymagała.

6

Odp: Honda Jazz II 1,4 2006r (GD)

Ja tak stosuję i nie mam tych problemów.A w Twoim przypadku moze być juz po ptokach

7

Odp: Honda Jazz II 1,4 2006r (GD)

Sprężarka wymieniona na używkę i problem ustąpił.
Podobno w starej nie było zanieczyszczeń i układ nie był płukany, już ponad 1,5 miesiąca działa bez zarzutów.

8

Odp: Honda Jazz II 1,4 2006r (GD)

Od początku mówiłem,że mało oleju w układzie i ci co wymieniali skraplacz dali d.. .Z powodu małej ilosci oleju poszła sprężarka