![]() |
|
R502 w chłodnictwie okrętowym - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Chłodnictwo (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=12) +--- Wątek: R502 w chłodnictwie okrętowym (/showthread.php?tid=1139) |
R502 w chłodnictwie okrętowym - lukpas - 2008-05-09 Poszukuje informacji o zastosowaniu czynnika R502 w chłodnictwie okrętowym, dziękuje za wszelkie udzielone informacje. R502 w chłodnictwie okrętowym - radekklimat - 2008-05-09 r 502 jest czynnikiem zabronionym prawnie i nalezy stosowac scisłe zamienniki R502 w chłodnictwie okrętowym - lukpas - 2008-05-09 Ale zanim został wycofany, w jakich instalacjach byl stosowany? Moze ktos wie czy spotykano ten czynnik w przemyśle morskim, i ewentualnie na jakich typach statków R502 w chłodnictwie okrętowym - Artic - 2008-05-09 szukajcie a znajdziecie.. z tego co pamiętam wszedzie pompowali R22 setki ton tego szło ale 502 to nie moje już czasy za mnie to jużgo wycofywali
R502 w chłodnictwie okrętowym - radekklimat - 2008-05-10 502 byla stosowana napewno w kontenerach a czy na samych statkach-przetworniach to tego nie wiem ale to dosyc dawno temu było wiec napewno tak R502 w chłodnictwie okrętowym - AS - 2008-05-11 Podstawowym czynnikiem chłodniczym w transporcie morskim był R22. R12 był alternatywnym czynnikiem chłodniczym dla statków o pojemności ładowni do 2500m3, czyli drobnicowce. R 502 znalazł wąskie zastosowanie tylko w chłodniczych, morskich, urządzeniach zdecentralizowanych: zamrażarki płytowe niedużych wydajności, indywidualne agregaty klimatyzacyjne. Więcej informacji zapewne Kolega znajdzie w "Chłodnictwo, wentylacja i klimatyzacja w jednostkach morskich" Mieczysława Kąkola. |