![]() |
|
pomocy - Wersja do druku +- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl) +-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: pomocy (/showthread.php?tid=136) |
pomocy - Guest - 2006-04-20 Witam Jestem nowy na liście i z góry przepraszam za dziwne pytania. Otóż moja klimatyzacja (ALFA 164) zamiast chłodzić, grzeje. Został wymieniony kompresor, napełniony układ gazem do normalnego cisnienia (była oczywiście próżnia). Przed wymianą sprężarki chodziła dobrze. Mam wątpliwości co do podłączenia przewodów. Na nowej sprężarce króciec z napisem DIS podłączony jest do skraplacza (chłodnica z przodu samochodu) a z napisem SUC do nagrzewnicy (czyli tam gdzie powinno wydobywać się zimno). Wymina ta została wykonana w "specjalistycznym" zakładzie (jeżeli tak można nazwać zakłady w Syrii). Po wielokrotnych wizytach u "fachowca" i usilnych naleganiach o naprawę, stwierdził on, że winę za to ponosi zatkany osuszacz/filtr. Ja nie jestem do tego przekonany, ponieważ przewody w starej spreżarce były odwrotnie podłączone (do nowej spreżarki zostały dorobione nowe złączki). Proszę o jakieś sugestie. pomocy - Guest - 2006-04-20 Jak przed wymiana sprezary chodzila dobrze to po co wymieniales ??? Przewody zdaje sie dobrze podlaczone SUC (ssanie) do parownika.... Podjedz do fachowca to zdiagnozuje... Moze klima w ogole sie nie zalacza.. Trzeba zrobic przeglad cisnien, szczelnosci i ilosci czynnika w ukladzie.. Jezeli sprezarka jest ze sprzegielkiem elektromagnetycznym to posluchaj czy przy wlaczaniu klimy slychac wyrazne przelaczanie.. Pozdrawiam pomocy - Guest - 2006-04-21 Sprężara została wymieniona, ponieważ stara rozsypała się od środka - zablokowało ją i spaliłem pasek klinowy. Nowa działa, sprzęgło załącza się, chłodzi przez kilkanaście minut. Spreżara się nie wyłącza po uzyskaniu ciśnienia, wentylator włącza się normalnie - wzrost ciśnienia do 11 bar - załącza, wyłącza przy 17. Podczas jazdy po mieście jest bardzo mało wydajność, w trasie wydaje się być OK. Z miłą checią udałbym się do specjalistycznego zakładu od układów klimatyzacji, ale takowych tutaj brak. W serwisie posiadają tylko dwa manometry do sprawdzenia ciśnienia i pompe do próżni - czyli typowe wyposażenie "garażowca" w Polsce. Czy przewód wychodzący z chłodnicy/skraplacza powinien mieć taką samą temperaturę jak powracający do sprężarki? U mnie powrotny jest zimny a ten wychodzący ciepły. Czarny pomocy - Guest - 2006-04-22 Moze filtr osuszacz jest zabity... pomocy - Guest - 2006-04-23 Witam. Nie unikniesz wizyty w zakładzie specjalistycznym. Nie oceniaj go po ilości sprzętu ,ą po referencjach i ilości lat działalności. Poza tym staraj się szukać bardziej w branży chłodniczej ,nie samochodowej gdyż bardzo często te ostatnie (nie wszystkie) poza automatem do napełniania nie posiadają odpowiednich umiejętności. Pozdrawiam pomocy - Guest - 2006-04-23 Awax... może napiszesz jakie sa twoje przypuszczenia co do tego przypadku.. Nawet przez takie gdybanie na forum mniej doswiadczeni serwisanci ucza sie od lepszych.... pomocy - Guest - 2006-04-24 Witam Nie znam tego samochodu (klimatyzacji) jednak jeżeli posiada on zawór termostatyczny i sprężarkę o zmiennej wydajności to wygląda na uszkodzony zawór (zablokowany lub co się zdarza zaciął się.0 Jeszcze jedno nieprecyzyjnie czarny opisał pracę wentylatorów,co oznacza,że przy 17 barach się wyłącza.Jeżeli to prawda to problem leży w wentylatorze lub presostacie. Ja nie mając więcej danych mam tylko powyższe sugestie,ale może ,któryś z ekspertów lub specjalistów napisze coś konkretniejszego. Pozdrawiam. pomocy - Guest - 2006-04-24 Jeżeli przed naprawą było OK to może skupić się na operacji wymiany/napełnienia Czy układ między wymianą był długo rozszczelniony? Prawidłowe ciśnienia (względnie prawidłowe), powietrze wlotowe chłodne przez kilka minut a potem temp rośnie - to objaw typowy dla występowania powietrza i wilgoci w układzie. Piszesz że próżnia była zrobiona - ale jak długo ją wytwarzano przed napełnieniem układu. Jeżeli układ był długo rozszczelniony i niezabezpieczony to "wchłonął" dużo wilgoci i należy go odpowiednio długo oczyszczać wytwarzając próżnię. Zamarzająca wilgoć powoduje ograniczenia w przepływie czynnika chłodniczego. Oczywiście filtr-osuszacz może nadawać się do wymiany. |