Forum Klimatyzacja
Subaru Legacy, czy to koniec sprężarki? - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Klimatyzacja samochodowa (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Subaru Legacy, czy to koniec sprężarki? (/showthread.php?tid=14567)



Subaru Legacy, czy to koniec sprężarki? - lutek34 - 2025-07-27

Witam

Posiadam 2010 Legacy 2.0Pb, rok temu wymieniałem skraplacz, znajomek który napełniał układ, twierdził że po wymianie skraplacza, należy dodać 30% oleju jaki ma być w układzie. Nigdzie w manualu serwisowym do tego samochodu nie mogłem znaleźć jaka jest ilość oleju w układzie, znalazłem tylko taka tabelkę, w której jest podana ilość 150ml, więc dodaliśmy do układu 45ml oleju. Po roku klima zaczęła słabo chłodzić, więc podjechałem do znajomka, podpinamy maszynę i ciśnienia niskie, odsysamy czynnik i zostało go tylko 150gram, czyli 300gram się ulotniło. Ładujemy układ 450gram czynnika, klima zaczyna chłodzić, ale co zaskakujące, to na niskich obrotach HP szaleje,  na wyższych obrotach ciśnienie się stabilizuje, HP 15, LP 1 i czuć jeszcze większy chłodek z kratek. O czym może świadczyć to skaczące ciśnienie? Kończąca się sprężarka? Czy za mało oleju dodaliśmy po wymianie skraplacza i przez to kończy się sprężarka?
Dodam że sprężarka to DENSO SCSA08C





RE: Subaru Legacy, czy to koniec sprężarki? - MarkusP - 2025-09-09

Do układu po wymianie skraplacza wlaliście prawidłową ilość oleju, więc to nie jest problem. Ubytek czynnika wskazuje na nieszczelność – trzeba zrobić test azotem, bo bez tego będzie się powtarzać. Skaczące ciśnienie HP na wolnych obrotach zwykle oznacza kłopot z zaworem sterującym sprężarki (ECV) albo zaworem rozprężnym. Sama sprężarka raczej nie jest jeszcze zużyta, skoro na wyższych obrotach ciśnienia i chłodzenie są prawidłowe.