Forum Klimatyzacja
Po czym odróznic agregat na 134A od 404A w Carrierze S 20 ? - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Chłodnictwo w transporcie (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=28)
+--- Wątek: Po czym odróznic agregat na 134A od 404A w Carrierze S 20 ? (/showthread.php?tid=2933)



Po czym odróznic agregat na 134A od 404A w Carrierze S 20 ? - lechu7 - 2009-11-12

Mam autochłodnie z Francji gdzie dosyć dowolnie kleją nalepki,zamieniają co sie da i nie mam pewnosci jaki gaz powinien być w układzie .Jest jakiś sposób sprawdzenia ?


Po czym odróznic agregat na 134A od 404A w Carrierze S 20 ? - admin - 2009-11-12

Ja bym stawiał na czynnik 404A gdyż stosuje się go przede wszystkim w urządzeniach wykorzystywanych w transporcie chłodniczym, natomiast r134a stosuje się raczej w małych domowych i handlowych urządzeniach chłodniczych jak i też klimatyzacji, ale nie wiem w jaki sposób można to sprawdzić.


Po czym odróznic agregat na 134A od 404A w Carrierze S 20 ? - Shitashii - 2009-11-12

Po ciśnieniu pracy. Może po zaworze rozprężnym. A najlepiej wymień i będziesz wiedział co wpuściłeś. Ale najlepiej po ciśnieniu. W zasadzie to możesz i na postoju sprawdzić. Jak długo stoi, to mierzysz temperaturę otoczenia i przeliczasz ciśnienie w układzie na temperaturę. Porównujesz między 134 a 404. Dasz sobie radę?


Po czym odróznic agregat na 134A od 404A w Carrierze S 20 ? - łysy45 - 2009-11-12

jak się niemylę to mały agregat więc napewno 134 zawór ci wszystko wyjaśni.Ja tu niestosowałbym 404 bo z tego co pamietam zasilanie ma z akumlatora i sieci więc moze miec trudnosci z 404 /skraplaccz i cała reszta/ w małych stosowano 134


Po czym odróznic agregat na 134A od 404A w Carrierze S 20 ? - Artic - 2009-11-12

czesto też po szybkozłączkach Big Grin


Po czym odróznic agregat na 134A od 404A w Carrierze S 20 ? - Shitashii - 2009-11-12

Artic napisał(a):czesto też po szybkozłączkach Big Grin
Trafne spostrzeżenie!


Po czym odróznic agregat na 134A od 404A w Carrierze S 20 ? - radekklimat - 2009-11-12

Zephyr 20/30 S

Stosowane sa zarowno 134a jak i rowniez 404a w zaleznosci od wersji i zastosowan(niskie lub dodatnie temperatury) bez znaczenia na wielkosc skraplacza
Szybkozłaczki serwisowe sa tupu autoklimatyzacyjnego bo Carrier tylko takie stosuje nawet w duzych agregatach wiec rozpoznanie takie odpada

Jedynym pewnym testem to sprawdzenie co jest napisane na grzybku zaworu lub a tabliczce znamionowej(powinna byc aluminiowa)


Po czym odróznic agregat na 134A od 404A w Carrierze S 20 ? - Artic - 2009-11-12

no to nie zostało nic jak tylko Cię poprzeć radziu Big Grin


Po czym odróznic agregat na 134A od 404A w Carrierze S 20 ? - radekklimat - 2009-11-13

Ja tez was popieram jak macie racje ale te agregaty znam bardzo dobrze (praca w serwisie Carrier Transicold oraz szereg szkolen w fabryce we Francji) i wiem co pisze natomiast jak kupujesz samochod uzywany to nie jezdzisz nim odrazu tylko wymieniasz płyny, paski, klocki hamulcowe, robisz ogolny przeglad podobnie jest z agregatem
Zatem trzeba ustalic na jaki czynnik jest agregat i napełnic własciwym

Pomocnym bedzie numer seryjny z tabliczki znamionowej i zakres temperatury mozliwy do ustawienia na sterowniku kabinowym( te o zakresie plusowym miały blokade do 0 stopni)

Agregaty na 404a maja czujnik dochłodzenia a sama dysza jest montowana w parowniku na linii ssacej ( w Termo Kingu na koncowce ssacej przy sprezarce)

Jak kolega nie ma pewnosci to niech porobi dokładne zdjecia i wstawi je na forum moze sie uda zidentyfikowac na co chodzi jego agregat

Pozdrawiam pełen poparcia


Po czym odróznic agregat na 134A od 404A w Carrierze S 20 ? - lechu7 - 2009-11-13

Serdecznie dziękuje wszystkim za pomoc i polecam się na przyszłosc.Lechu.