Forum Klimatyzacja
Jak sprawdzić kondensator rozruchowy - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Chłodnictwo (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Wątek: Jak sprawdzić kondensator rozruchowy (/showthread.php?tid=3102)



Jak sprawdzić kondensator rozruchowy - CHŁODnick - 2010-01-23

Witam. Jak sprawdzacie kondensatory rozruchowe sprężarek? .
Wiem że istnieją multimetry z tą funkcją ale niestety jeszcze nie mam takiego.
Robota w terenie zmusza do radzenia sobie przy pomocy podstawowych narzędzi a nie zawsze mam nowy kondek na podkładke. Smile


Jak sprawdzić kondensator rozruchowy - freon - 2010-01-24

Miernik to podstawowe narzędzie (jedno z podstawowych )
dobry multimetr posiada taka opcje lub mierniki pojemnosci
bardzo dobra sprawa (ocywiscie sprawdzamy rozladowane kondensatory)Tongue


Jak sprawdzić kondensator rozruchowy - CHŁODnick - 2010-01-24

Myślałem że manometry z tą funkcją kosztują z 1000PLN dlatego nawet nie zawracałem sobie głowy. Po postawieniu pytania zacząłem szukać i znalazłem takie już za kilkadziesiąt złotych Smile
Temat zamykam i dziękuję za pomoc (zrobiłem z siebie głupka) Smile Pozdrawiam


Jak sprawdzić kondensator rozruchowy - CHŁODnick - 2010-01-24

Oczywiście multimetry a nie manometry. Big Grin
Dobranoc


Jak sprawdzić kondensator rozruchowy - mg - 2010-01-24

Zrobiłem tak w sprężarkowni w szpitalu, na ręce mi patrzyło dwóch elektryków z utrzymania ruchu i kierownik.
Wywaliło bezpiecznik topikowy choć kondensator był sprawny. Przy takiej próbie potrafi kondensator nawet rozerwać. Czyli > OSTATECZNOŚĆ <


Jak sprawdzić kondensator rozruchowy - mg - 2010-01-25

Sprężarka była zablokowana. Kondensator 100uF wpięty szeregowo z uzwojeniem rozruchu nie będzie wybijał zabezpieczeń. Podłączony bezpośrednio do sieci już może narobić wstydu. Smile


Jak sprawdzić kondensator rozruchowy - byniom - 2010-01-25

Jakiś przeciętny miernik z pomiarem pojemności kosztuje pewnie gdzieś 80-130 pln więc myślę że nie jest to jakiś wydatek a naprawdę wiele pomoże . Czasem spotkałem sie z taką dziegnozą że sprężarka uwalona i co się okazuje że przy wymianie sprężąrki jest nowy kondesator w zestawie i po wymianie wszystko będzie ok , tylko klient niepotrzebnie zapłaci za taką wymianę gdzie przy prawidłowej diagnozie moze być goszt nieporównywalnie mniejszy dla klienta.


Jak sprawdzić kondensator rozruchowy - gadget - 2010-01-27

Taki kondensatro ciezko sprawdzic . Mierniki pojemnosci badaja przy napieciu kilku wolt a on pracuje przy kilkuset . Przy takim napieciu wlasnie trzeba by robic pomiar . Takiego miernika nie kupicie ale maja w fabryce moze w Telwa (jak istnieje) . Najlepiej wymienic na inny chociaz o takiej pojemnosci to znaczny koszt ale mozna polaczyc sterte kondensatorow rownolegle ( pojemnosci sie dodaja ) . Poza tym kondensatro to nie tylko pojemnosc ale takze rezystacja , impedancja , dobroc obwodu i niech ktos dopisze reszte bo ja juz niepamietam .


Jak sprawdzić kondensator rozruchowy - barbie - 2010-01-28

jak się chcesz bawić w naprawy musisz mieć na samochodzie zestaw kondensatorów od 3 mikrofaradów do 120 mikrofaradów .najtaniej je kupisz w hurtowni AGD ,w sklepie elektronicznym są 2 razy droższe .bardzo dobry miernik to Mastech my-6013A dostępny w firmie Biall .eksperymenty z induktorem odradzam zwykle są one na 500V --to więcej od napięcia pracy kondensatora-zwykle wynosi ono 330V do 450V .jeśli będzie przerwa w kondensatorze to pomiar induktorem nic nieda .


Jak sprawdzić kondensator rozruchowy - Olek267 - 2015-12-16

Jakby ktoś szukał kondensatorów to można je kupić na [reklama]. Pracuje tam bardzo rzeczowy i znający się narzeczy handlowiec. Pozdrawiam.


Jak sprawdzić kondensator rozruchowy - barbie - 2015-12-16

macie tam kondensatory uniwersalne ? .


Jak sprawdzić kondensator rozruchowy - joker - 2015-12-16

Jeśli psuje się kondensator rozruchowy to zazwyczaj wina pochodzi z urządzenia rozruszanego przez przez ten kondensator.Silnik jedno fazowy to swego rodzaju silnik dwufazowy.
Dlaczego?
Silnik indukcyjny posiada w swej budowie dwa rodzaje uzwojeń. Uzwojenie robocze i uzwojenie pomocnicze.
Uzwojenie robocze podzielone jest na dwa uzwojenia przesunięte względem siebie o 90 stopni. Potrzebne to jest ku temu by wytworzyć wirujące pole magnetyczne.
Uzwojenie pomocnicze może być uzwojeniem roboczym.
Dwa uzwojenia robocze połączone szeregowo nawet przesunięte mechanicznie o 90 stopni nie są w stanie wytworzyć pola magnetycznego wirującego. Potrzebny jest kondensator który dokona przesunięcia fazowego. Pole magnetyczne wirujące.
Według tabliczki połączeń Twojego silnika C z indeksem B to kondensator bocznikowy, C z indeksem R to kondensator rozruchowy.
Kondensator rozruchowy potrzebny jest do ułatwienia rozruchu silnika, ale nie jest potrzebny do pracy ciągłej, dlatego wraz z wyłącznikiem odśrodkowym w szeregu jest połączony równolegle z kondensatorem bocznikowym. Zwiększenie pojemności kondensatora zmniejsza przesunięcie fazowe i ułatwia wykonanie obrotu przez wirnik.
Kiedy wirnik zacznie się obracać kondensator wyłącznik odśrodkowy otwiera się kondensator C® jest odłączany a silnik przechodzi do swojej normalnej pracy.


Jak sprawdzić kondensator rozruchowy - mg - 2015-12-16

joker napisał(a):Jeśli psuje się kondensator rozruchowy to zazwyczaj wina pochodzi z urządzenia rozruszanego przez przez ten kondensator.Silnik jedno fazowy to swego rodzaju silnik dwufazowy.
Dlaczego?
Silnik indukcyjny posiada w swej budowie dwa rodzaje uzwojeń. Uzwojenie robocze i uzwojenie pomocnicze.
Uzwojenie robocze podzielone jest na dwa uzwojenia przesunięte względem siebie o 90 stopni. Potrzebne to jest ku temu by wytworzyć wirujące pole magnetyczne.
Uzwojenie pomocnicze może być uzwojeniem roboczym.
Dwa uzwojenia robocze połączone szeregowo nawet przesunięte mechanicznie o 90 stopni nie są w stanie wytworzyć pola magnetycznego wirującego. Potrzebny jest kondensator który dokona przesunięcia fazowego. Pole magnetyczne wirujące.
Według tabliczki połączeń Twojego silnika C z indeksem B to kondensator bocznikowy, C z indeksem R to kondensator rozruchowy.
Kondensator rozruchowy potrzebny jest do ułatwienia rozruchu silnika, ale nie jest potrzebny do pracy ciągłej, dlatego wraz z wyłącznikiem odśrodkowym w szeregu jest połączony równolegle z kondensatorem bocznikowym. Zwiększenie pojemności kondensatora zmniejsza przesunięcie fazowe i ułatwia wykonanie obrotu przez wirnik.
Kiedy wirnik zacznie się obracać kondensator wyłącznik odśrodkowy otwiera się kondensator C® jest odłączany a silnik przechodzi do swojej normalnej pracy.

Bardziej zrozumiałej wykładni zasady pracy silników indukcyjnych jednofazowych klatkowych, próżno szukać gdzie indziej.
Normalnie jak krowie na rowie. Smile