Forum Klimatyzacja
[Carrier] Viento 200 problem z cisnieniami - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Chłodnictwo w transporcie (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=28)
+--- Wątek: [Carrier] Viento 200 problem z cisnieniami (/showthread.php?tid=3650)



[Carrier] Viento 200 problem z cisnieniami - Robert81r - 2010-06-16

Witam
Przedstawie w skrocie problem:
Roczne Viento 200 na R404A LA - wersja z zaworem zamykajacym skraplacz. Wg instrukcji powinna byc sprezarka zamontowana SD5H09 o pojemnosci skokowej 87cc. Jest zamontowana TM13 o pojemnosci skokowej 131cc.
Nie chlodzi ani nie grzeje - w ogole - temperatura bez zmnian.
Cisnienia na sprezarce: wolne obroty silnika 800 : LP 5 bar, HP 11bar ; obroty silnika 1500: LP 4bar, HP 14bar.
Podczas pracy sprezarka tzn obudowa strasznie mocno sie grzeje.
Temperatura skraplacza praktycznie sie nie podwyzsza, natomiast temperatura parownika, nawet przy zaworze rozpreznym nie obniza sie znaczaco (ledwo "ziebi" w reke rozdzielacz zaworu rozpreznego na parownik).
Podczas grzania czy chlodzenia rurka goracego gazu przy parowniku nie nagrzewa sie.
Regulacja zaworu startowego sprezarki praktycznie nic nie zmienia.
Czynnik napelniony do wymaganego stanu, osuszacz nowy.
Podobno wczesniej ktos uzupelnil to urzadzenia R134A. Nie wiem czy bylo cos przy okazji robione z olejem tzn uzupelniane (duze prawdopodobienstwo ze przy R134A uzyto mineralny) Rolleyes
Co Panowie o tym sadzicie ? Mozliwe ze sprezarka siadla ?
Jakie moga byc konsekwencje zbyt duzej sprezarki ?
Podobno na poczatku urzadzenie dzialalo poprawnie - grzalo i chlodzilo, a pozniej stopniowo przestalo.


[Carrier] Viento 200 problem z cisnieniami - radekklimat - 2010-06-17

TM 13 moze byc natomiast co do cisnien to zawor stałego cisnienia powinien byc ustawiony na 2,4B na grzaniu przy 2400rpm a wynikowo dla chłodzenia 2B na wolnych obrotach i 1,6B przy 1500 rpm
Ssanie 4B jest stanowczo za duze i dlatego grzeje sie kompresor.
Przegrzanie 8-10K
Odparowanie ok -20 stopni
Jezeli regulacja zaworem stałego cisnienia nic nie zmienia to wymien go na nowy.


[Carrier] Viento 200 problem z cisnieniami - Robert81r - 2010-06-17

Ssanie jest za duze to fakt, ale przy sprawnym kompresorze tloczenie powinno byc tez bardzo duze i uklad powienien dzialac Rolleyes
Czyli jest duze prawdopodobienstwo ze zawor startowy sprezarki uszkodzil ja ?


[Carrier] Viento 200 problem z cisnieniami - radekklimat - 2010-06-17

Moze, otwórz układ i sprawdz czy olej jest czysty.
Czy w tym agregacie jest zawor wtrysku(dochłodzenia)?


[Carrier] Viento 200 problem z cisnieniami - Robert81r - 2010-06-17

Tak jest zawor przy parowniku i klikson na tloczeniu sprezarki.
Tylko ze przy tym stanie klikson napewno nie zadziala ze wzgledu na mala temperature na tloczeniu (grzeje sie obudowa - skrzynia korbowa). Rozumiem za podpowiadasz sprawdzic ten klikson lub tez go zapobiegawczo wymienic montujac ewentualnie nowy kompresor ?


[Carrier] Viento 200 problem z cisnieniami - radekklimat - 2010-06-18

Niekoniecznie wymieniac ale sprawdzic trzeba.
Co do sprezarki to ustaw parametry jak ci napisałem i sprawdz czystosc oleju jezeli to nie pomoze to najpierw wymien zawor startowy a dopero potem ewentualnie kompresor.
Na ssaniu nie moze byc 4-5 Bar bo to zabija sprezarke(nie ma chłodzenia)


[Carrier] Viento 200 problem z cisnieniami - Robert81r - 2010-06-18

OK, dzieki - jak sie pojawi pacjent to dam znac co i jak


[Carrier] Viento 200 problem z cisnieniami - Robert81r - 2010-06-19

Dzisiaj rzezbilem przy tym Viento. Sprobowalem jeszcze na odpalonym urzadzeniu recznie zamknac zawor zamykajacy skraplacz bez otwierania zaworu grzania no i cisnienie HP na wolnych obrotach silnika w ogole nie roslo.
Zdemontowalem sprezarke - oleju bylo w niej okolo 30 ml. Kolor oleju bardzo ciemny - brunatno zielony.
Wyplukalem skraplacz - wewnatrz byl zasyfiony ze starch. Przeplukalem przewody. Parownik z grubsza wyplukalem i przedmuchalem bo dojscie bardzo h$#owe :mad:
Prozniowalem i azotowalem na przemian. Na koniec nabilem azotem i zostawilem do jutra.
Co do kliksona na tloczeniu sprezarki to jest sprawny - zalacza i rozlacza. Byl tylko jeden maly szczegol - klikson ten nie byl zapiety na rurce tylko luzno latal ...


[Carrier] Viento 200 problem z cisnieniami - radekklimat - 2010-06-20

Z tym klixonem to wazny i istotny szczegół.


[Carrier] Viento 200 problem z cisnieniami - Robert81r - 2010-06-20

Po wymianie sprezarki wszystko OK. Chlodzi, grzeje i robi wszystko tak jak fabryka kaze.


[Carrier] Viento 200 problem z cisnieniami - Robert81r - 2011-04-04

korzystajac z tematu: jaki nr Carriera ma termostat sterujacy wtryskiem na tloczeniu sprezarki w Viencie 200 LA ?
Znalazlem w literaturze ze 12-00507-01 ? Czy to jest pomylka ? Jezeli nie to czym sie moze roznic od 12-00507-00, pomijajac kwestie nowszego numeru czesci ?


[Carrier] Viento 200 problem z cisnieniami - wenon - 2011-04-04

dokładnie katalog podaje 12-00507-01. co do rużnicy na 99% został zmnieniony tylko nr części.


[Carrier] Viento 200 problem z cisnieniami - Robert81r - 2011-04-04

dzieki Wenon


[Carrier] Viento 200 problem z cisnieniami - autoChłodnia - 2014-02-16

Witajcie mam problem z viento 350 funcja grzania ,agregat nie chłodzi prawidłowo,spadki cinien ,czasami działa poprawnie czasami nie zbija,jescze czesto sterownik sie wyłacza w czasie pracy miga cos sie z nim dzieje ,czy to moze byc wina sterownika.?


[Carrier] Viento 200 problem z cisnieniami - autoChłodnia - 2014-02-16

czy to moze byc problem z filtrem ,badz zaworem ?