Forum Klimatyzacja
[Carrier]czujnik odtajania - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Chłodnictwo w transporcie (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=28)
+--- Wątek: [Carrier]czujnik odtajania (/showthread.php?tid=5404)



[Carrier]czujnik odtajania - jack - 2011-07-31

witam
czy ktoś zna wartości czujnika odtajania w suprra 544 i gdzie go dostać lub czym zamienić


[Carrier]czujnik odtajania - Robert81r - 2011-07-31

w okolicach 3 stC powinien zwierac, a w granicach 9stC powinien rozwierac.
Dostaniesz go punktach zajmujacych sie sprzedaza czesci do agregatow. Koszt w granicach 200 pare PLN netto.
Musisz tylko sie okreslic odnosnie "poziomu zaawansowania" tej Supry: czy sterowanie mikro, czy elektryczno-mechaniczne.


[Carrier]czujnik odtajania - jack - 2011-07-31

dzięki
znalazłem otwarcie przy 10 st
zamknięcie 4,5st
wygląda jak cewka z kapstem czy to jest zwykły klixon czy półprzewodnik?
sterowanie jest mikro i mam problem .Po włączeniu chłodzenia zaczyna cykl odszraniania czy to normalne?
może opiszę problem
Po usunięciu nieszczelności próżniowaniu napełniłem 4kg R404
układ chodzi ok 5 - 10 min i się rozłącza na sterowniku nie ma żadnych błędów tylko świeci alarm i wyświetla system CH -( sprawdzenie systemu)
dopiero po kilku uruchomieniach wyskakuje błąd DEFR FAIL- odtajania
układ faktycznie zachowuje się trochę niestabilnie , na początku pracy przymarza zawór stałego ciśnienia tak jakby tzr wcale nie reagował ale po ok 0,5 h pracy zaczyna to normalnie pracować .
skraplanie w granicach 14 -15bar odparowanie 4,5bar po ok 0,5 h 3,2bar
może ma ktoś jakieś sugestie


[Carrier]czujnik odtajania - wenon - 2011-07-31

system ck - problem z przetwornikiem cisnienia na linii ssania sprężarki. sprawdz w parametrach czy pokazuje ci cisnienie ssania. przetwornik około 500zł netto.

supra przed brakiem czynnika zabezpieczona jest tylko poprzez ww przetwornik nie posiada presostatu niskiego ciśnienia.


[Carrier]czujnik odtajania - Robert81r - 2011-07-31

Jack, jak pisal Wenon posprawdzaj te cisnienia ssania z wskazaniami CST bo cos za duze masz. Zobacz tez jak to cisnienie ssania wyglada na grzaniu.
Nawiazujac jeszcze do defrostu i problemu z nim - jezeli defrost chce sie na sile zalaczac to jest jeszcze jeden element do sprawdzenia: roznicowy czujnik/wlacznik cisnienia parownika. Powienien on dzialac w przypadku niedroznosci parownika.


[Carrier]czujnik odtajania - Robert81r - 2011-07-31

to tak w skrocie - brak lub zmienjszony przeplyw powietrza przez przez parownik. Stosuje nieraz skroty bo mam nadzieje ze czyta to osoba ktora sie na tym troche zna.


[Carrier]czujnik odtajania - wenon - 2011-07-31

mg napisał(a):Usuwanie wypowiedzi jest nieetyczne

a wypowiadanie się nie na temat jest zgodne z etyką, oraz z regulaminem forum?

chcesz porozmawiać zapraszam na priv nie zaśmiecajmy już tematu


[Carrier]czujnik odtajania - wenon - 2011-07-31

podaj mi maila to ci podeślę, tylko nie pisz że teraz rozdaję dokumentację, schemat zawsze jest dostarczany z agregatem instrukcją obsługi i powinien być przekazany właścicielowi.


[Carrier]czujnik odtajania - radekklimat - 2011-07-31

W serwisie ci sprzedadza


[Carrier]czujnik odtajania - jack - 2011-07-31

wenon chyba masz rację z przetwornikiem bo bez niego układ działa
czy można go jakoś sprawdzić?


[Carrier]czujnik odtajania - Robert81r - 2011-08-01

masz Supre z mikro - OK
W kabinie masz sterownik - tak ?
W sterowniku masz przycisk "i"
Za pomaca tego przycisku klikasz az pojawi sie na wyswietlaczu napis "suct" - to jest wartosc cisnienia z przetwornika.
Porownujesz ta wartosc z odczytem z manometrow i ot cala fizolofia.
Sprawdz wtyke przy przetworniku bo lubily sie sypac.


[Carrier]czujnik odtajania - jack - 2011-08-03

sprawdziłem odczyt z manometra i sterownika jest zgodny czyli to nie przetwornik
okazało się coś dziwnego , brak ładowania z alternatora ( układ testowany z zasilania elek)
akumulator wyczerpał się do 10,5V ale na sterowniku nie było alarmu low batery ,
czy powinien się pojawić??
może zawór trójdrożny nie przełączał się całkowicie do normalnej pracy?
alternator oddany do alternatorowni jak będzie zdrów to znów podejmę walkę o wynikach dam znać