Forum Klimatyzacja
[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - Wersja do druku

+- Forum Klimatyzacja (https://forum.klimatyzacja.pl)
+-- Dział: Klimatyzacja.pl (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Chłodnictwo w transporcie (https://forum.klimatyzacja.pl/forumdisplay.php?fid=28)
+--- Wątek: [Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie (/showthread.php?tid=5548)

Strony: 1 2


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - paderluk - 2011-09-06

Witam,

tak jak w temacie mam taki problem uruchamiam na spalinowym,
silnik pracuje normalnie w momencie włączenia elektromagnesu od sprezarki
paski zaczynaj piszczeć silnik zwalnia , słychać ze ciezko pracuje ale nie kopci
tam jest ten maly dwu cylindrowy silnik kuboty i sprezarka jak klimatyzacji samochodowej,
układ nie jest przepelniony gazem (gaz 404) cisnienie na ssaniu 2 bary odczyt z wyświetlacza
na tłoczeniu uszkodzony czujnik w wizjerze widać gaz wiec obieg jest,
na elektrycznym też paski piszczą, on nie przygasa ale tez ma bardzo ciezko
ogolnie agregat chłodzi. Proszę o porade.


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - Alpak - 2011-09-06

Skraplanie ?


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - llort - 2011-09-06

W wizjerze widać gaz wiec obieg jest niesprawny moim zdaniem.paderluk polecisz mi swojego okulistę ? Cholernie musi być dobry Smile


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - Robert81r - 2011-09-06

Cytat:układ nie jest przepelniony gazem (gaz 404) cisnienie na ssaniu 2 bary odczyt z wyświetlacza

a jak sprawdziles ze uklad nie jest przepelniony czynnikiem ? Stwierdzasz to po cisnieniu ssania ? Wink
A moze te paski piszcza bo blagaja o wymiane ? Wiesz agregat to takie urzadzenia, ktore rowniez wymaga okresowych przegladow - wymiany olejow filtrow, paskow, regulacje itd. Niektorzy mysla ze on ma tylko chlodzic ...


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - paderluk - 2011-09-07

llort napisał(a):W wizjerze widać gaz wiec obieg jest niesprawny moim zdaniem.paderluk polecisz mi swojego okulistę ? Cholernie musi być dobry Smile
Widać burzący się czynnik, czynnik się pokazuje wypełniając oko wizjera w zaleznosci od pracy zaworu rozpreznego,
pozdrawiam


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - paderluk - 2011-09-07

moim zdaniem uklad nie jest przepelniony, gdyz na wizjerze w zbiorniku podczas normalnej pracy
nie widac skroplonego gazu, w ten ukladzie jest akualnie okolo 2,2 kg gazu,
Obydwa paski są nowe, a silnik spalinowy po wymianie oleju oraz filtra.
pozdrawiam


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - Robert81r - 2011-09-07

a jakie paski zalozyles ?


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - Shitashii - 2011-09-07

paderluk napisał(a):moim zdaniem uklad nie jest przepelniony, gdyz na wizjerze w zbiorniku podczas normalnej pracy
nie widac skroplonego gazu
, w ten ukladzie jest akualnie okolo 2,2 kg gazu,
(...)pozdrawiam
Zaraz, zaraz, to chyba nie jest to prawidłowa oznaka.


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - Robert81r - 2011-09-07

napisze tak: jezeli ktos robi w tym stale to mniej wiecej wie w jakiej temperaturze na zabudowie i pozostalych parametrach w ktorym wzierniku co sie powinno znajdowac. Mozna oczywiscie jeszcze inaczej to sprawdzic.

Mialem juz Vectora, ktorego ktos napelnial - wlasnie chyba na te wzierniki Rolleyes
W uklad fabrycznie wchodzi 7,7kg R404A, a jakis specjalista zmiescil tam 12kg Wink
Urzadzenie jako tako chodzilo - bo to Vector, ktory jest bardzo zaradny.


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - witekC - 2011-09-07

Naprawiałem kiedys klimatyzator dachowy (roof top) , który powinien mieć w układzie 3,7 kg czynnika. Dopiero po odessaniu 5 kg do butli układ zaczął pracować prawidłowo. Jakiś "fachowiec"doładowywał tak, bo mu zimą słabo grzało.

Witek.


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - paderluk - 2011-09-07

To co Panowie proponujecie sprawdzić? , oprócz marki pasków Big Grin
Sprawa jest o tyle dziwna ze ten agregat pracował prawidłowo,
nie było nieszczelności i tak dalej w zasadzie bez powodu, ale jak
wiadomo przyczyna być musi!
Jeśli chodzi o napełnianie na wzierniki w zbiorniku to jest to stara metoda z chłodnictwa stacjonarnego.
Nie ma innej możliwości napełnienia instalacji nowo zbudowanej.
Ktoś powie, można policzyć pojemność skraplacza parownika,moc chłodnicza, ale nikt tego nie robi.
Napełnia się na oko ustawia ssanie i ewentualnie dopuszcza lub spuszcza. Nie ma tu alchemi.....
Czekam na porady.


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - Alpak - 2011-09-07

Nie chce byc nie mily... Moze podasz laskawie jakie masz to skraplanie czy mamy zgadywac ?


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - Robert81r - 2011-09-07

Cytat:To co Panowie proponujecie sprawdzić? , oprócz marki pasków

ten sie smieje kto sie smieje ostatni Big Grin

Cytat:Jeśli chodzi o napełnianie na wzierniki w zbiorniku to jest to stara metoda z chłodnictwa stacjonarnego.
Nie ma innej możliwości napełnienia instalacji nowo zbudowanej.
Ktoś powie, można policzyć pojemność skraplacza parownika,moc chłodnicza, ale nikt tego nie robi.
Napełnia się na oko ustawia ssanie i ewentualnie dopuszcza lub spuszcza. Nie ma tu alchemi.....

ciekawi mnie co "stara metoda z chlodnictwa" mowi w przypadku gdy na oko nie mozemy ustwaic ssania, a wszystkimi parametrami / elementami steruje elektronika ?
Napelnia sie wtedy na oko, w ukladzie deltaT / wydajnosc spada o polowe, a elektronika zamiast o wydajnosci caly czas mysli jak tu sprezarke ocalic.


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - llort - 2011-09-07

Robert81r Szacunek pełny dla Ciebie i twojej wypowiedzi.Ale zawsze nastawy można okłamać na czas napełniania kierując się wziernikiem.Robert bardzo cenna uwaga na której hydraulicy sezonowi często się łapią Smile


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - Robert81r - 2011-09-07

nieraz sa takie przypadki gdy np ktorys czujnik przeklamuje - tzn jest uszkodzony.
Ale przeklamuje tak sprytnie ze nie jest to wychwytywane jako usterka przez uklad (parametry czujnika w dopuszczalnych granicach okreslonych przez oprogramowanie) i system sie dostosowuje do niego, dziala, ale powiedzmy "slabiej".
Tu dopiero spotyka sie rozne ciekawe rozwiazania, ktore mialy byc rozwiazaniem owej usteki ... :/


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - Shitashii - 2011-09-08

Paderluk - a nie możesz po prostu dla świętego spokoju ściągnąć czynnik (sprawdzić czy jest go tyle co potrzeba) i napełnić nowym (jeśli układ szczelny)? Z wymianą filtra oczywiście. Od tego trzeba zacząć.


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - paderluk - 2011-09-08

Fajnie i dużo piszesz, ale nie pomagasz , układ chłodniczy w tym agregacie jest analogowy, sterowany analogowym zaworem rozprężnym... Automatyka wyłącza agregat gdy przekroczy ustawienia graniczne ciśnień....


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - paderluk - 2011-09-08

Shitashii napisał(a):Paderluk - a nie możesz po prostu dla świętego spokoju ściągnąć czynnik (sprawdzić czy jest go tyle co potrzeba) i napełnić nowym (jeśli układ szczelny)? Z wymianą filtra oczywiście. Od tego trzeba zacząć.
i tak zrobię, dzwoniłem do kariera wg w instrukcji 3 kg gazu , facet powiedział ze ewentualnie dobić jeśli będzie się bardzo burzył w wizjerze.....


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - Robert81r - 2011-09-08

Dla mnie prosciej jest podlaczyc manometry pod pracujacy uklad niz wazyc czynnik w nim zawarty. No ale kazdy ma swoje metody, ktore powinny doprowadzic do tego samego celu.
Wg producenta czynnika R404A w ten model fabrycznie nowy wchodzi 3,2kg.
Zdaje sobie sprawe co ta za urzadzenie, bo je jako tako znam, ale jezeli zaczynasz uogolniac to ja Ci przedstawiam przyklady w ktorym podana metoda moze sie "zdac psu na bude".


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - llort - 2011-09-08

paderluk napisał(a):
Shitashii napisał(a):Paderluk - a nie możesz po prostu dla świętego spokoju ściągnąć czynnik (sprawdzić czy jest go tyle co potrzeba) i napełnić nowym (jeśli układ szczelny)? Z wymianą filtra oczywiście. Od tego trzeba zacząć.
i tak zrobię, dzwoniłem do kariera wg w instrukcji 3 kg gazu , facet powiedział ze ewentualnie dobić jeśli będzie się bardzo burzył w wizjerze.....
Zadzwoń do tego faceta i spytaj się czy burzenie może wynikać z powodu niepełnego skraplania spowodowanego zabrudzeniem skraplacza lub uszkodzonym jego wentylatorem i wielu tp.


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - Robert81r - 2011-09-09

generalnie wentylator skraplacza ciezko w tym przypadku uszkodzic bo siedzi na walku silnika zasilania elektrycznego i kreci sie caly czas -no chyba ze spadnie z oski.
W razie "W" - to sprezarka TM16 (R404A) - dosyc tania , uklady na R22 mialy Yorka EF210.


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - paderluk - 2011-09-13

Robert81r napisał(a):generalnie wentylator skraplacza ciezko w tym przypadku uszkodzic bo siedzi na walku silnika zasilania elektrycznego i kreci sie caly czas -no chyba ze spadnie z oski.
W razie "W" - to sprezarka TM16 (R404A) - dosyc tania , uklady na R22 mialy Yorka EF210.
Racja, wentalor jest na wałku silnika i musi chodzić i chodzi!
Obecnie w układzie są 3 kg gazu, w temperaturze na zewnątrz +20 , w skrzyni ladunkowej +16
Ciśnienia na wysokim okolo 20 bar , na niskim 2,4 bar
Czy to możliwe że takie objawy (ciężka praca na spalinie) powodowałby zacinanie się zaworu trójdrożnego?


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - freegass - 2011-09-13

paderluk napisał(a):na niskim 2,4 bar
Jeśli to ciśnienie na kompresorze to zawór CPR szwankuje. Musi być 1,8 bara i to zdecydowanie może być powodem, że motor nie daje rady.


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - paderluk - 2011-09-14

freegass napisał(a):
paderluk napisał(a):na niskim 2,4 bar
Jeśli to ciśnienie na kompresorze to zawór CPR szwankuje. Musi być 1,8 bara i to zdecydowanie może być powodem, że motor nie daje rady.

Jeśli ustawimy na 1,8 to róznica miedzy ssaniem a spreżaniam bedzie wieksza w wiec spręzarka bedzie bardziej obicążać silnik?
Z drugiej strony przez układ będzie wolniej płynął czynnik....


[Carrier] supra 444 , silnik spalinowy bardzo ciezko chodzi i gaśnie - freegass - 2011-09-14

CPR jest właśnie po to aby nie zarżnąć kompresora np. po odtajaniu, ponieważ moc skraplacza jest niewystarczająca na takie parowania. Instrukcja serwisowa podaje 1,8, więc tak ma być. Najlepiej ustawiać podczas grzania.