Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

F-gazy, dokumentacja serwisu klimatyzacji samochodu osobowego

90 Odpowiedzi, 102364 Wyświetleń
Wstecz 1 2 3 4

longleyl

  2018-08-04, 10:20:36
Nowy użytkownik
#76
awax napisał(a):Otrzymałem właśnie zgłoszenie na szkolenie i egzamin F-gazy od osoby,która otrzymała mandat 20 tysięcy zł. za serwisowanie klimatyzacji w samochodzie ciężarowym posiadając jedynie zaświadczenie o ukończonym szkoleniu.
Myślę,że to dopiero poczatek.

Jaki potrzebny jest certyfikat do serwisowania klimatyzacji w zwykłych ciągnikach siodłowych w których pojemność klimatyzacji nie przekracza 1,5kg? Rozumiem że zwykła zaświadczenie o szkoleniu F-gazy nie wystarcza.
  • Odpowiedz

awax

  2018-08-08, 06:24:07
Top użytkownik
#77
longleyl napisał(a):
awax napisał(a):Otrzymałem właśnie zgłoszenie na szkolenie i egzamin F-gazy od osoby,która otrzymała mandat 20 tysięcy zł. za serwisowanie klimatyzacji w samochodzie ciężarowym posiadając jedynie zaświadczenie o ukończonym szkoleniu.
Myślę,że to dopiero poczatek.

Jaki potrzebny jest certyfikat do serwisowania klimatyzacji w zwykłych ciągnikach siodłowych w których pojemność klimatyzacji nie przekracza 1,5kg? Rozumiem że zwykła zaświadczenie o szkoleniu F-gazy nie wystarcza.
Wymagany jest certyfikat personalny F-gazy
  • Odpowiedz

jack63

  2018-08-08, 09:40:58
Zaawansowany użytkownik
#78
awax napisał(a):Wymagany jest certyfikat personalny F-gazy
Nie może to być potwierdzenie szkolenia tak jak dla serwisowania osobówek!
longleyl napisał(a):zwykłych ciągnikach siodłowych w których pojemność klimatyzacji nie przekracza 1,5kg?
Ilość czynnika nie ma nic do rzeczy. Liczy się dopuszczalna masa całkowita samochodu.
Jest to zupełnie bez sensu, ale takie jest prawo....
Było na ten temat dyskutowane na forum.
Mając certyfikat na wszystkie czynności, czyli najwyższe możliwe kwalifikacje formalne, nie mogę serwisować klimatyzacji samochodu osobowego do 1430 kg (jeśłi dobrze pamiętam) bez dodatkowego kursu. Paranoja!.
Prawdopodobnie chodzi o kasę za szkolenia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-08-08, 09:46:43 przez jack63.)
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-08-08, 10:13:00
Top użytkownik
#79
jack63 napisał(a):
awax napisał(a):Wymagany jest certyfikat personalny F-gazy
Nie może to być potwierdzenie szkolenia tak jak dla serwisowania osobówek!

jack63, certyfikat personalny f-gazy a potwierdzenie szkolenia to całkiem coś innego. awax dobrze pisze. Dla ciężarówek i passatów musisz mieć certyfikat f-gaz a dla golfa 4 wystarczy szkolenie.
  • Odpowiedz

jack63

  2018-08-08, 10:25:48
Zaawansowany użytkownik
#80
Whisky napisał(a):awax dobrze pisze.
Czy ja napisałem, że awax się myli? Wręcz potwierdziłem to co on napisał bo autor tematu napisał:
longleyl napisał(a):Rozumiem że zwykła zaświadczenie o szkoleniu F-gazy nie wystarcza.
Więc pełna zgoda i ... na piwo. Smile
  • Odpowiedz

Whisky

  2018-08-08, 10:34:22
Top użytkownik
#81
Wybacz. Wykrzyknik mnie zmylił Wink zdrówko i pozdrowienia z Sobieszewa Cool
  • Odpowiedz

obser

  2018-08-08, 14:44:37
Top użytkownik
#82
A tytuł mistrza wulkanizatorstwa upoważnia do serwisowania układów klimatyzacji jakich kategorii pojazdów?
  • Odpowiedz

longleyl

  2018-08-15, 17:24:36
Nowy użytkownik
#83
jack63 napisał(a):
awax napisał(a):Wymagany jest certyfikat personalny F-gazy
Nie może to być potwierdzenie szkolenia tak jak dla serwisowania osobówek!
longleyl napisał(a):zwykłych ciągnikach siodłowych w których pojemność klimatyzacji nie przekracza 1,5kg?
Ilość czynnika nie ma nic do rzeczy. Liczy się dopuszczalna masa całkowita samochodu.
Jest to zupełnie bez sensu, ale takie jest prawo....
Było na ten temat dyskutowane na forum.
Mając certyfikat na wszystkie czynności, czyli najwyższe możliwe kwalifikacje formalne, nie mogę serwisować klimatyzacji samochodu osobowego do 1430 kg (jeśłi dobrze pamiętam) bez dodatkowego kursu. Paranoja!.
Prawdopodobnie chodzi o kasę za szkolenia.

Pojęcie ??niektóre pojazdy silnikowe? ? oznacza pojazdy samochodowe kategorii M1 oraz kategorii N1 o masie odniesienia nieprzekraczającej 1305 kg, przy czym przez masę odniesienia należy rozumieć masę własną pojazdu powiększoną o 100 kg. Wymienione kategorie określone są w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. ? Prawo o ruchu drogowym, a więc wymagania ustawy dotyczą pojazdów do przewozu osób, mające nie więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy (M1) oraz pojazdów zaprojektowanych i wykonanych do przewozu ładunków i mających maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 t (N1) i masę odniesienia nieprzekraczającą 1305 kg, za masę odniesienia należy rozumieć masę własną pojazdu powiększoną o 100 kg.

Czyli zwykłe szkolenie z F gazy pozwala na serwisowanie samochodów małych i średnich nie mówią już o busach bo który Bus zmieści się do 1305kg masy własnej może jedynie fiat doblo, odpadają samochody większe takie jak VW Sharan, Touran, Volvo V80. BMW serii 5 i 7 i wiele innych, zastanawiam się czy ci urzędnicy kontrolujący na poważnie będą liczyć kilogramy serwisowanych samochodów.
  • Odpowiedz

obser

  2018-08-15, 18:02:42
Top użytkownik
#84
ustawa szwankuje, więc w tym wypadku nie będzie jakimś przekrętem zrobienie kursu i egzaminu w 1 dzień i na zasadach zwotu kosztów, bo po kiego Ci F-Gazy jak niektóre osobowe z podwójną klimą mają taką ilość czynnika, obsługa taka sama, duża wiedza Ci niepotrzebna, jak sam ustawodawca zadawala się skończeniem kursu, który nawet papier wystawi Ci sprzedawca maszyny w ramach rozruchu urządzenia u Klienta, bo jak wyczytałem w ogłoszeniach dużo firm handlowych tak praktykuje.
  • Odpowiedz

awax

  2018-08-16, 06:14:32
Top użytkownik
#85
longleyl napisał(a):
jack63 napisał(a):
awax napisał(a):Wymagany jest certyfikat personalny F-gazy
Nie może to być potwierdzenie szkolenia tak jak dla serwisowania osobówek!
longleyl napisał(a):zwykłych ciągnikach siodłowych w których pojemność klimatyzacji nie przekracza 1,5kg?
Ilość czynnika nie ma nic do rzeczy. Liczy się dopuszczalna masa całkowita samochodu.
Jest to zupełnie bez sensu, ale takie jest prawo....
Było na ten temat dyskutowane na forum.
Mając certyfikat na wszystkie czynności, czyli najwyższe możliwe kwalifikacje formalne, nie mogę serwisować klimatyzacji samochodu osobowego do 1430 kg (jeśłi dobrze pamiętam) bez dodatkowego kursu. Paranoja!.
Prawdopodobnie chodzi o kasę za szkolenia.

Pojęcie ??niektóre pojazdy silnikowe? ? oznacza pojazdy samochodowe kategorii M1 oraz kategorii N1 o masie odniesienia nieprzekraczającej 1305 kg, przy czym przez masę odniesienia należy rozumieć masę własną pojazdu powiększoną o 100 kg. Wymienione kategorie określone są w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. ? Prawo o ruchu drogowym, a więc wymagania ustawy dotyczą pojazdów do przewozu osób, mające nie więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy (M1) oraz pojazdów zaprojektowanych i wykonanych do przewozu ładunków i mających maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 t (N1) i masę odniesienia nieprzekraczającą 1305 kg, za masę odniesienia należy rozumieć masę własną pojazdu powiększoną o 100 kg.

Czyli zwykłe szkolenie z F gazy pozwala na serwisowanie samochodów małych i średnich nie mówią już o busach bo który Bus zmieści się do 1305kg masy własnej może jedynie fiat doblo, odpadają samochody większe takie jak VW Sharan, Touran, Volvo V80. BMW serii 5 i 7 i wiele innych, zastanawiam się czy ci urzędnicy kontrolujący na poważnie będą liczyć kilogramy serwisowanych samochodów.

Nie do końca tak. Sharan,Touran itd jeżeli w dowodzie rejestracyjnym ma wpiasne osobowe to można serwisować na podstawie zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.Do grupy M1 i N1 zaliczają się również autka osobowe do 8 miejsc plus kierowca.
  • Odpowiedz

obser

  2018-08-16, 08:58:57
Top użytkownik
#86
Przez cały okres obowiązywania ustawy jedynie awax podobno spotkał się z ukaraniem 1 osoby. Podejrzewam, że każdy z forumowiczów jakby usłyszał o takim zajściu na pewno by poinformował. Maszyny w wulkanizatorniach stoją na dworze i leją komu popadnie. A to jak i komu leją to wiemy, bo potem do nas przyjeżdżają. Azot? Do pompowania kół za 5 zł/sztuka. Próżnia 2 min, test przytnie i git, nawet na wydruku. Taką mamy rzeczywistość. Ostatnio przed oponiarnią widziałem wielki traktor. I jestem prawie pewien, że dealerzy dużego sprzętu nie mają F-gazów, przynajmniej na 100% dealer Volvo. Znajomy chłopak zrobił wielkie oczy i powiedziano mu, że przecież skończył pogadankę w Inter-Carsie i wręczono potwierdzenie ukończenia w formacie A-4. Taki skrzyniowy kolos ma pewnie więcej kg niż Doblo.
  • Odpowiedz

longleyl

  2018-08-17, 06:58:50
Nowy użytkownik
#87
Cytat:Nie do końca tak. Sharan,Touran itd jeżeli w dowodzie rejestracyjnym ma wpiasne osobowe to można serwisować na podstawie zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.Do grupy M1 i N1 zaliczają się również autka osobowe do 8 miejsc plus kierowca.

Czyli na zaświadczeniu szkolenia można robić wszystkie auta mające w dowodzie osobowe które nie przekraczają 8 miejsce + kierowca i nie przejmować się masą własną pojazdu (1305kg + 100kg)? A jak wygląda sytuacja z busami , pilnować aby miały masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 t i też nie patrzeć na ten zapis o masie własnej 1305kg?
  • Odpowiedz

awax

  2018-08-17, 10:50:42
Top użytkownik
#88
longleyl napisał(a):
Cytat:Nie do końca tak. Sharan,Touran itd jeżeli w dowodzie rejestracyjnym ma wpiasne osobowe to można serwisować na podstawie zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.Do grupy M1 i N1 zaliczają się również autka osobowe do 8 miejsc plus kierowca.

Czyli na zaświadczeniu szkolenia można robić wszystkie auta mające w dowodzie osobowe które nie przekraczają 8 miejsce + kierowca i nie przejmować się masą własną pojazdu (1305kg + 100kg)? A jak wygląda sytuacja z busami , pilnować aby miały masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 t i też nie patrzeć na ten zapis o masie własnej 1305kg?

Pojęcie ??niektóre pojazdy silnikowe? ? oznacza pojazdy samochodowe kategorii M1 oraz kategorii N1 o masie odniesienia nieprzekraczającej 1305 kg, przy czym przez masę odniesienia należy rozumieć masę własną pojazdu powiększoną o 100 kg. Wymienione kategorie określone są w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. ? Prawo o ruchu drogowym, a więc wymagania ustawy dotyczą pojazdów do przewozu osób, mające nie więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy (M1) oraz pojazdów zaprojektowanych i wykonanych do przewozu ładunków i mających maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 t (N1) i masę odniesienia nieprzekraczającą 1305 kg, za masę odniesienia należy rozumieć masę własną pojazdu powiększoną o 100 kg.
  • Odpowiedz

longleyl

  2018-08-18, 11:01:40
Nowy użytkownik
#89
awax napisał(a):
longleyl napisał(a):
Cytat:Nie do końca tak. Sharan,Touran itd jeżeli w dowodzie rejestracyjnym ma wpiasne osobowe to można serwisować na podstawie zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.Do grupy M1 i N1 zaliczają się również autka osobowe do 8 miejsc plus kierowca.

Czyli na zaświadczeniu szkolenia można robić wszystkie auta mające w dowodzie osobowe które nie przekraczają 8 miejsce + kierowca i nie przejmować się masą własną pojazdu (1305kg + 100kg)? A jak wygląda sytuacja z busami , pilnować aby miały masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 t i też nie patrzeć na ten zapis o masie własnej 1305kg?

Pojęcie ??niektóre pojazdy silnikowe? ? oznacza pojazdy samochodowe kategorii M1 oraz kategorii N1 o masie odniesienia nieprzekraczającej 1305 kg, przy czym przez masę odniesienia należy rozumieć masę własną pojazdu powiększoną o 100 kg. Wymienione kategorie określone są w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. ? Prawo o ruchu drogowym, a więc wymagania ustawy dotyczą pojazdów do przewozu osób, mające nie więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy (M1) oraz pojazdów zaprojektowanych i wykonanych do przewozu ładunków i mających maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 t (N1) i masę odniesienia nieprzekraczającą 1305 kg, za masę odniesienia należy rozumieć masę własną pojazdu powiększoną o 100 kg.

Dla mnie z treści tego zapisu wynika jasno że samochody kategorii M1 i N1 są dodatkowo ograniczone masą własną 1305kg +100kg, czyli wszystkie samochody powyżej 1405kg masy własnej osoba posiadająca tylko szkolenie F-gaz nie ma prawa serwisować, czyli tak jak pisałem serwisując Sharan,Touran itd i wszystkie praktycznie busy łamiemy ustawę, nie jestem prawnikiem ale ja tak ten zapis rozumiem.
  • Odpowiedz

awax

  2018-08-23, 06:33:47
Top użytkownik
#90
longleyl napisał(a):
awax napisał(a):
longleyl napisał(a):Czyli na zaświadczeniu szkolenia można robić wszystkie auta mające w dowodzie osobowe które nie przekraczają 8 miejsce + kierowca i nie przejmować się masą własną pojazdu (1305kg + 100kg)? A jak wygląda sytuacja z busami , pilnować aby miały masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 t i też nie patrzeć na ten zapis o masie własnej 1305kg?

Pojęcie ??niektóre pojazdy silnikowe? ? oznacza pojazdy samochodowe kategorii M1 oraz kategorii N1 o masie odniesienia nieprzekraczającej 1305 kg, przy czym przez masę odniesienia należy rozumieć masę własną pojazdu powiększoną o 100 kg. Wymienione kategorie określone są w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. ? Prawo o ruchu drogowym, a więc wymagania ustawy dotyczą pojazdów do przewozu osób, mające nie więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy (M1) oraz pojazdów zaprojektowanych i wykonanych do przewozu ładunków i mających maksymalną masę całkowitą nieprzekraczającą 3,5 t (N1) i masę odniesienia nieprzekraczającą 1305 kg, za masę odniesienia należy rozumieć masę własną pojazdu powiększoną o 100 kg.

Dla mnie z treści tego zapisu wynika jasno że samochody kategorii M1 i N1 są dodatkowo ograniczone masą własną 1305kg +100kg, czyli wszystkie samochody powyżej 1405kg masy własnej osoba posiadająca tylko szkolenie F-gaz nie ma prawa serwisować, czyli tak jak pisałem serwisując Sharan,Touran itd i wszystkie praktycznie busy łamiemy ustawę, nie jestem prawnikiem ale ja tak ten zapis rozumiem.

Myślę,że interpretacja UDT co to są urządzenia ruchome wyjaśnia wszystko.
15. Co oznacza pojęcie "urządzenia ruchome"?

Zgodnie z definicją podaną w ustawie z dnia 15 maja 2015r. o substancjach zubożających warstwę ozonową oraz o niektórych fluorowanych gazach cieplarnianych, urządzenie ruchome oznacza urządzenie, które jest zwykle przemieszczane podczas eksploatacji, z wyłączeniem urządzeń stanowiących systemy klimatyzacji w niektórych pojazdach silnikowych, czyli samochodach dostawczych o masie własnej nieprzekraczającej 1205 kg i wszystkich samochodach osobowych.

Do urządzeń ruchomych można więc zaliczyć systemy klimatyzacji w pojazdach takich, jak ciągnik rolniczy, helikopter, tramwaj, autobus, samochód ciężarowy, samochód dostawczy o masie własnej przekraczającej 1305 kg.

https://www.udt.gov.pl/faq/f-gazy-i-szwo#faqnoanchor
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2018-08-23, 06:35:01 przez awax.)
  • Odpowiedz
Wstecz 1 2 3 4

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa