Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

problem z napełnieniem układu właściwą ilością czynnika

5 Odpowiedzi, 8072 Wyświetleń

Guest

  2006-02-28, 18:18:14
Gość
#1
Zetknąłem się z takim problemem:

Napełniałem układ A/C w Citroenie Sara 1,4 z 2000 roku (Klima manualna). Zgodnie z posiadanymi przeze mnie danymi układ powinien zawierać 700g czynnika. Wykonałem próżnię odsysając zanieczyszczenia przez około 20 min. W czasie zasysania czynnika sprężarka po zassaniu około 600g zaczęła pracować cyklicznie włączając i wyłączając się nie zasysając więcej czynnika a po kliku minutach wpompowywała czynnik powrotem do butli (w układzie pozostało około 500g)



Później podobnie zachował się układ w mitsubishi Carisma 1,8i z 1996r z automatycznym układem klimatyzacji. Układ powinien zawierać około 700g a przy zassaniu 500g sprężarka zaczęła włączać się i wyłączać nie zasysając już więcej czynnika. W tym wypadku pomierzyłem wartości ciśnień. Po stronie niskiego ciśnienia wartość była prawidłowa (ok. 3bar) a po stronie wysokiego ciśnienia zbyt niska (około 8 bar).



Co mogło być tego przyczyną?
  • Odpowiedz

Guest

  2006-03-01, 07:36:40
Gość
#2
Zacząłbym od sprawdzenia,który z pres ów ją wyłączał.Przy tych ciśnieniach wydaje mi się to niemożliwe.
Napisz jaki był efekt chłodzenia.
Pomijając ciśnienia przyczyn należy szukać np.w uszkodzonym zaworze (lub brudnym),co przy sprężarkach z regulacją wydajności może się "dziwnie"zachowywać.Poza tym sprawdziłbym odwadniacz.
Niezależnie od wszystkiego spotkałem się z błednymi danymi co do ilości czynnika w dostępnych publikacjach (czy była tabliczka pod maską)
pozdrawiam
  • Odpowiedz

skylark

  2006-03-08, 14:48:54
Użytkownik
#3
Nie wiem skąd wziąłeś dawkę ale w Xsarze powinno być 950-1000g a nie 700g (chyba że jest to Picassso).
I rzecz najbardziej istotna...
Podczas początkowej fazy napełniania w butli (dozowniku) ciśnienie czynnika jest wyższe niż w układzie klimatyzacji samochodu i napełnienie posuwa się do przodu.
Ale do czasu....
W pewnym momencie ciśnienia się wyrównują i sprężarka nie pobiera czynnika. W momencie wyłączenia się sprężarki (wskutek wyłączenia się termostatu przeciwmrożeniowego... w tym wypadku przez czujnik temperatury parownika) następuje wzrost ciśnienia w układzie i przetłoczenie czynnika do butli.
Ot i całe wyjaśnienie zagadki....
Specjalista klimatyzacji samochodowych i ogrzewań postojowych typu Webasto
  • Odpowiedz

Guest

  2006-04-25, 11:09:52
Gość
#4
Ja osobiście preferuję ładowanie całości czynnika chłodniczego przez stronę wysokiego ciśnienia przed wlaczeniem auta. Jest to pewny sposob i zawsze sie sprawdza. W razie problemow z cisnieniem ogrzewam butle opalarka, nigdy nie ma problemow.

Pozdrawiam
  • Odpowiedz

Guest

  2006-04-25, 20:10:17
Gość
#5
Do Xsary wyszła nota techniczna o ilości czynnika w układzie.
Ze względu na złą wydajność układu zmniejszono (CITROEN) ilość czynnika do 700g (z 975g dla wszystkich modeli)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa