Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

A/C Prawidlowa min temp. nawiewu w nowoczesnym samochodzie kompaktowym

8 Odpowiedzi, 35636 Wyświetleń

Dr.Etker

  2007-07-13, 18:42:20
Nowy użytkownik
#1
Witam. Interesuje mnie kwestia jak niska powinna byc temperatura powietrza wpadajacego do kabiny samochodowej, swiadczaca o prawidlowym dzialaniu A/C. Przyjmujac ze temperatura zewnetrzna to np 25-30 sC. Chodzi tu jedynie o podanie wartosci orientacyjnych i najchetniej tych zalecanych przez producentow. Czy temp rzedu 12 sC jest ok?
Samochod to nowoczesny kompakt czyli np Golf 4/5, Astra 2/3 itp.
Dziekuje i pozdrawiam.Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.
  • Odpowiedz

kubaska

  2007-07-14, 01:13:27
Nowy użytkownik
#2
Witam po każej obsłudze klimatyzacji czy po naprawie mierzę temperaturę
i mogę powiedziedz z doswiadczenia że najniższa temp na wylocie w obiegu zamkniętym
jaką udało mi się zmierzyc to 0,2 stopnia ale to się zdaża rzadko w większosci przypadków
jest to około 5-7 stopni 12 to wynik kiepski. Pozdrawiam
  • Odpowiedz

j_a_c

  2007-07-14, 07:40:18
Użytkownik
#3
pamiętaj e tez ze są samochody z automatyczna klimatyzacja i komputer czasem nie pozwala zejść poniżej pewnej granicy np bmw 3 ( niekture modele) chłodzi tylko do uzyskanie 16 st w kabinie wiec jesli mamy na zewnątrz 20 to trudno uzyskać wynik poniżej 8 na wylocie,jak jest +30 można zejść do 3 na wylocie ale trzeba dobrze wentylować samochód ciepłym powietrzem najlepiej na słońcu,(lub można wymusić max wydajność przez komputer zewnętrzny) ale niewiele takich przypadków jest
j_a_c WROCŁAW
  • Odpowiedz

Tollo

  2007-07-14, 09:17:44
Nowy użytkownik
#4
Sam chętnie przeczytam, jaką normatywną temp. nawiewu podają producenci (i w jakich warunkach ?). Sądzę, że w tanich autach będzie to niska wartość 8-10°C ? Pamiętajmy jednak, że do zadanej temp. w kabinie (a to jest cel) to jeszcze daleka droga.
  • Odpowiedz

Dr.Etker

  2007-07-14, 12:28:47
Nowy użytkownik
#5
Witam ponownie, dziekuje za cenne informacje i prosze sepcjalistow o pomoc.
Samochod to roczny Peugeot 307 a A/C manualna a silnik to 1.4 90 km. Nie wiem jakich argumentow mam uzyc podczas rozmowy z serwisantem Peugeota. Auto odebralem od nich dwa dni temu po przegladzie. Uzupelniono niewielki ubytek "czegostam" i wszystko o.k. Wedlug mnie nie. Moj pomiar: temperatura zewnetrzna okolo 28 s C. Termometr rteciowy calkowicie wsuniety do otworow wentylacyjnych na dole ( tych na nogi ), tak ze caly termometr znajodwal sie w strumieniu zimnego powietrza. Wynik 14 s C. Ustawienia: obroty wentylatora 3, pokretlo na min. Jazda z niewielka predkoscia tjs 30-40-50 km/h czas pomiaru okolo 8 minut.
W kazdym badz razie konfortu termiczego w tych warunkach nie uzyskalem. Prosze o sugestie i porade. Czy wszystko jest jak byc powinno, czy ktos mnie tu nie probuje naciagnac, to moj pierwszy samochod z A/C nie mam wiec porownania. Po jakim czasie od uruchomienia silnika klimatyazacja osiaga swoja najwieksza wydajnosc?. Pozdrawiam
  • Odpowiedz

Dr.Etker

  2007-07-14, 12:42:26
Nowy użytkownik
#6
przepraszam za bledy chodzilo oczywiscie o komfort Smile
  • Odpowiedz

RobertS

  2007-07-14, 17:22:24
Użytkownik
#7
w parametrach serwisowych peugeota (podobnie jak innych marek) powinny być temperatury na wylocie parownika przy różnych temperaturach zewnętrznych i wilgotności powietrza.

Chyba wszystkie nowoczesne samochody mają na parowniku (lub w jego bezpośrednim pobliżu) czujnik temperatury, który wyłącza sprężarkę, gdy temperatura spadnie poniżej... i tu bywa różnie, najczęściej coś około 5-7 stopni. Ma to zapobiec zalodzeniu parownika i zmniejszyć ryzyko przeziębienia pasażerów.

Jeśli ten czujnik się popsuje, lub ma wadę fabryczną (nie wskazuje prawidłowej temperatury) to masz cyrki takie jak opisujesz.

Odpal auto, włącz klimę, dmuchawa na max.
Podnieś maskę i nasłuchuj, czy sprężarka działa cały czas, czy się cyklicznie wyłącza. Jeśli chodzi cały czas - to usterka tkwi gdzie indziej.

Dla prawidłowej oceny działania klimy powinieneś podać również ciśnienia jakie panują podczas pracy układu. Dobry zakład klimy powinien Ci wydać wydruk z maszyny.

Ponadto jeśli układ byłby mało wydajny powinieneś zauważyć spadek temperatury po ustawieniu dmuchawy w położenie "1" zamiast jak piszesz "3"

Inna sprawa - może masz coś nie tak ze sterowaniem wentylacją? Tzn. może powietrze jest podgrzewane w nagrzewnicy? Jakaś linka spadła, dźwigienka się złamała/zablokowała? W wielu autach z manualną klimą można to sprawdzić przekręcając szybkim ruchm regulator temp. - w obu skrajnych położeniach powinno się słyszeć głuche "puk" zamykających się klap.

ponadto trzeba pamiętać, że przy dużej wilgotności powietrza zdolność obniżania temperatury drastycznie spada. moje auto przy temperaturze zewn. 32 st. ochładza powietrze o 23 stopnie przy wilgotności względnej 20%, o 19 stopni przy wilgotności 40% i jedynie o 13 stopni przy wilgotności 80% Aha - ten test wg serwisówki wykonuje się przy obrotach silnika 2000 i dmuchawa na max, wyłączony obieg wewn.
  • Odpowiedz

Dr.Etker

  2007-07-14, 17:52:14
Nowy użytkownik
#8
RobertS: jutro to wszystko posprawdzam. Dzieki za wskazkowki. Jesli chodzi o wilgotnosc wzgledna - pomiaru dokonywalem w zwyczajnych Polskich warunkach klimatycznych. Poza tym nie oczekuje w aucie "lodowki" a jedynie milego uczucia chlodu. Wiec duzego wplywu jak sadze wilgotnosc tu nie mogla odegrac.
Pomyslalem sobie ze problemem moze byc nieszczelnosc w ukladzie. Czy mozliwa jest nastepujaca teoretyczna sutacja: uklad nie utrzymuje 100% objetosci czynnika chlodzacego ( zaraz po uzupelnieniu wydostaje sie jego czesc na zewnatrz np 20% w ciagu kilku dni ), a czesc czynnika pozostaje w ukladzie?
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa