Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

AUDI a4 dziwa

5 Odpowiedzi, 6962 Wyświetleń

max

  2007-07-14, 13:16:00
Użytkownik
#1
Witam.
Przypadek: audi a4 disel.
Historia: Klimatyzacja napełniana i opróżniana 3 krotnie. Podejrzewano powietrze w układzie. Brak efektów (ponoć słabe chłodzenie)
Aktualności: Auto przyjechało o własnych siłach. Klient uskarża się na bardzo mizerne funkcjonowanie samochodu. Opowiada historię auta i mówi, że pewien X serwis mu to robił i powiedział, że nie mają pojęcia co jest przyczyną, że tak się dzieje. Wg nich jest okay, a klima nie chłodzi bo nie wiedzą.
- podłączamy pod maszynę i
- ciśnienie na zaworze serwisowym wys. ok 6
- ciśnienie niskie na zaworze serwisowym ok -0,3
- temp na wylocie wyższa niż otoczenia.
Sprężarka wydaje z siebie dźwięk przy starcie, ale nic więcej. Wentylator non-stop funkcjonuje.
I teraz najlepsze: rurka wędrująca od parownika do zarowu serwisowgo z wysokim ciśnieniem jest chłodzi się bardzo szybko, nawet zamarza tworząc otoczkę lodu na sobie, a zaraz za zaworem serwisowym jest już takiej samej ciepłoty co niskiego ciśnienia.
Pytania:
- Z czego taki efekt wynika, jakieś sugestie naprawy?
- Czy jest możliwe, że jakiś dziwny element (z czego - z sprężarki?) zablokował przepływ przy zaworze serwisowym wysokiego ciśnienia?
Sugestie:
- Nie robiłem tego dzisiaj bo sobota i już na fajrant.
- Klient uskarża się, że stało się to zaraz po robieniu elektyki w samochodzie (ktoś mu choinki eleminował). Opowiada też że jak mu klima działała to zdarzyło mu się kiedyś, że nawiew spadał razem z dłuższym czasem pracy układu (podejrzewam że parownik obladzał i nie przepuszczał powietrza)
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

max

  2007-07-17, 15:42:28
Użytkownik
#2
CIĄG DALSZY:
- auto przyjechało w poniedziałek 8:00,
- czynnik odzyskany, olej wydalony do pojemnika,
- rozbieram złącze serwisowe od wysokiego ciśnienia i sporo opiłków

ZONK
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

Absolut

  2007-07-17, 21:53:30
Użytkownik
#3
i oprócz wymiany dyszy solidnie przeplukaj układ może jeszcze klima nie padnie. Tylko jeżeli opilki już są w układzie to przytarła już ci się sprężarka
  • Odpowiedz

max

  2007-07-18, 15:21:56
Użytkownik
#4
Nie lubię iść na półśrodki. Jeżeli są opiłki w układzie to płukanie i wymiana stosownych elementów. Tu prawdopodobnie byłoby: osuszacz, zawór i sprężarka.Nie tak?
  • Odpowiedz

Absolut

  2007-07-18, 21:38:29
Użytkownik
#5
To by było najlepsze i najpewniejsze wyjście robota raz a konkretnie.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa