POMOCY! Kupiłem auto z za granicy. Klima nie sprawna. Przewód koło sprężarki odłamany. Chcąc uczynić autko pełnosprawnym pospawałem przewody. Okazało sie że kompresor też nie jest sprawny. Przewijałem uzwojenie, nabiłem. Na początku nie chciał działać ale po przejechaniu 1000km układ zaczął pracować ale tyko na niskich obrotach. Kiedy włączę silnik i klime jest chłodno natomiast po dodaniu gazu i wzroście na 2000-3000 obrotów temperatura z chłodnej zaczyna robić sie coraz cieplejsza. Natomiast kiedy z 3000 obrotów włączę klime i w tym samym momencie puszcze nogę z gazu a obroty chodzą na wolne momentalnie robi sie chłodno. Przyglądałem sie tej sytuacji od silnika. Kiedy obroty wzrastają szybko na ułamek sekundy kompresor sie rozsprzęgla ale zaraz później pracuje normalnie za to przewody robią sie ciepłe. I tu tkwi problem. POMOCY
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
Corsa C 1,7dti Klima pracuje tylko na wolnych odrotach
8 Odpowiedzi, 8889 Wyświetleń|
na pewno wymień osuszacz. Czy klima chłodzi na wolnych obrotach non stop czy po chwili się zaczyna grzanie i na niskich.
TAK zaczyna sie grzanie na niskich obrotach pomimo ze przycisk jest włączony muszę wyłączyć przycisk i ponownie go włączyć żeby było chłodniej. qrde dzisiaj sie nie chciała włączyć czyżby za gorąco?? Jeszcze dodam że kiedy włączałem i wyłączałem kilka razy to raz było naprawdę chlodno fakt to może być to. Absolut czy miałęś taki przypadek?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2007-07-18, 16:37:01 przez anderson81.)
Miałem tylko tyle że nie w corsie a w astrze. Zapchany wkład osuszacza powodował zator. Na początku po włączeniu klimy mroziło aż stopniowo robiło się coraz cieplej rosło ciśnienie i następowało wyrzucenie czynnika na zewnątrz zaworem bezpieczeństwa na kompresorze. Bardzo mi to przypomina twój przypadek a skoro miałeś rozłączony przewód nie wiadomo jak długo to osuszacz i tak masz do wymiany wiec nic nie ryzykujesz. Jeżeli to nie pomoże szukał bym może winy gdzieś przy sterowniku.
Powodzenia.
Na razie dzięki za pomoc. Poszukam jakiegoś taniego osuszacza do mojego samochodu. Ważne żeby był nowy. Po wymianie dam znać. Dzieki.
anderson81 napisał(a):Kiedy włączę silnik i klime jest chłodno natomiast po dodaniu gazu i wzroście na 2000-3000 obrotów temperatura z chłodnej zaczyna robić sie coraz cieplejsza.Czy jesteś pewien że przy wyższych obrotach sprzęgło elektromagnetyczne nie puszcza? Może wystarczy wyregulować?
Rozsprzęgla sie ale tylko na sekundę po dodaniu gazu i wzroście na wyższe obroty od tego czasu już nie chłodzi. Pojawił sie nowy problem. Przestała chłodzić, kiedy włączam przycisk zamiast trzymać obroty na około 0,7 tyś wzrastają do 1 tyś. Czy to może być wina kompresora. Na pewno muszę wymienić osuszacz. Ta klima w tym aucie to jakaś porażka :mad: ale do zimy daleko nie poddam sie łatwo.
anderson81 napisał(a):Rozsprzęgla sie ale tylko na sekundę po dodaniu gazu i wzroście na wyższe obroty od tego czasu już nie chłodzi. Pojawił sie nowy problem. Przestała chłodzić, kiedy włączam przycisk zamiast trzymać obroty na około 0,7 tyś wzrastają do 1 tyś. Czy to może być wina kompresora. Na pewno muszę wymienić osuszacz. Ta klima w tym aucie to jakaś porażka :mad: ale do zimy daleko nie poddam sie łatwo.chyba masz coś nie tak ze sprzęgłem sprężarki - komputer samochodu podwyższa obroty by skompensować obciążenie po załączeniu sprężarki, wysyła jednocześnie sygnał do przekaźnika sprzęgła. Jednak sprzęgło nie chwyta, sprężarka nie rusza i dlatego obroty rosną. Taka moja teoria... Miałem podobnie - okazało się że wtyczka przy sprężarce nie łączyła |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY