Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Sprężarka r134 a 404

8 Odpowiedzi, 7475 Wyświetleń

norbik

  2015-10-05, 20:17:40
Nowy użytkownik
#1
Witam
W samochodzie zamontowana jest sprzężarka Konvekta SD7H15PV według znalezionej specyfikacji chodzić powinna na r134a
[Obrazek: R134a.jpg]
Zabudowa chodnicza kupiona była ze sprzeżarka TM-15XS na gaz 404 [Obrazek: 404.jpg]
Czy sprężarka KOnvekta która zamontowana jest w samochodzie moze chodzić na 404?
Spreżarek nie moge zamienić bo sa na nich inne szajbki.
  • Odpowiedz

DBKlima

  2015-10-06, 06:17:14
Top użytkownik
#2
...moim zdaniem nie

Temp. wrzenia przy 1013 bar: -26,4°C
Temp. krytyczna: 101,2°C
Ciśnienie krytyczne: 40,6 bar
Gęstość cieczy przy +25°C: 1,212 kg/dm?
Ciepło właściwe cieczy przy +25°C: 1,42 kJ/kg?K
Ciepło właściwe pary przy +25°C i 1,013 bar: 1,07 kJ/kg?K
Lepkość cieczy przy +25°C: 0,20 m?Pa?s
Lepkość pary przy +25°C i 1,013 bar: 0,012 m?Pa?s
... vs ...
Temp. wrzenia przy 1013 bar: -45,8°C
Temp. krytyczna: 72,1°C
Ciśnienie krytyczne: 37,4 bar
Gęstość cieczy przy +25°C: 1,04 kg/dm?
Ciepło właściwe cieczy przy +25°C: 1,64 kJ/kg?K
Ciepło właściwe pary przy +25°C i 1,013 bar: 1,03 kJ/kg?K
Lepkość cieczy przy +25°C: 0,123 m?Pa?s
Lepkość pary przy +25°C i 1,013 bar: 0,0135 m?Pa?s
Części oraz urządzenia firmy Daikin
  • Odpowiedz

radekklimat

  2015-10-07, 05:58:10
Moderator
#3
Agregaty Konvekty nie chodzą na 404a, są tylko na 134a więc musisz napełnić takim gazem jak przewidział konstruktor natomiast jak chcesz zwiększyć wydajność powinieneś zamontować mocniejszy agregat, zmiana czynnika nic nie da
  • Odpowiedz

FRIGOTECH

  2015-10-07, 11:50:00
Użytkownik
#4
Nie zgodzę się , ponieważ Konvekta np. TK 2510 lub TK 2520 są na Sandenach SD7H15 i pracują na 404a.
Autoryzowany Partner CARRIER
  • Odpowiedz

radekklimat

  2015-10-08, 06:03:09
Moderator
#5
Nowe tak a nie sądzę żeby kolega miał nowy model
  • Odpowiedz

norbik

  2015-10-12, 19:39:17
Nowy użytkownik
#6
Witam
A czy napełnienie przykreconej przy samochodzie Konvekty 404a spowoduje : (Uszkodzenie czy słaba wydajność, nie osiagnie wymaganego ciśnienia?) Sprężarka TM która była przy zabudownie ma inna szajbkę na sprzegle na paski klinowe , natomiast Konvekta ma szajbke na pasek wielorowkowy. Czy są jakieś szanse ze uda sie przełożyć sprzegła razem z kołami miedzy tymi sprzeżarkami. Ma ktoś podobne doswiadczenie, lub czy da sie kupić i gdzie szajbkę do TM na pasek wielorowkowy?
  • Odpowiedz

properdouble

  2015-11-12, 20:01:42
Nowy użytkownik
#7
Ze wzgledu na roznice cisnien powrotu w przypadku obu czynnikow sprezarki produkowane sa w zaleznosci z jakim czynniikiem beda wspopracowac . Jezeli ta zostala skonstruowana do wspolpracy z R134a to taki czynnik powinien znajdowac sie w systemie w przeciwnym wypadku skrocisz zywotnosc komponentu derastycznie doprowadzajac do przedwczesej awari. chodzi o to ze cisnienie bedzie nizsze poniewaz ta R134a pracuje na nizszym cisnieniu jezeli naladujesz R404a temperatura odparowywania bedzie duzo nizsza nizsza niz w przypadku R134a przy tym samym cisnieniu co spowoduje zaladzanie sie parownika coz z kolei bedzie przyczyna slabej wymiany powietrza przez parownik co w efekcie wieksza iloscia zalodzenia az ciecz zacznie wracac do sprezarki i sprezarka odmowi posluszenstwa.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

mg

  2015-11-13, 20:32:39
Top użytkownik
#8
Zapomniałeś o uderzeniu cieczowym.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa