Witam wszystkich mam problem z seat leon 2000r 1.9tdi nie działa mi klimatyzacja (climatronik) .Klima świeżo nabita ,po załączeniu klimy na panelu , wentylator startuje a cewka sprężarki spina na sekundę . i przerywa na 2sekundy. Cewka dobra sprawdziłem miernikiem, zasilanie na wtyczce do cewki dochodzi takimi impulsami , 1sekunde jest i przerwa na 2 sekundy i tak bez przerwy. Kostkę koło rozrusznika sprawdziłem jet dobra kable też nie pęknięte. Przekaznik ( sterownik) na podłużnicy pod akumulatorem podmieniłem o takich samych numerach z golfa IV kolegi 100% sprawny bo u niego działa wszystko i dalej to samo. Prąd dochodzi dalej impulsami. Panowie może ktoś miał podobny problem i pomoże , z góry dziękuję .
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
Seat Leon prąd na cewke sprężarki dochodzi impulsami ,klima nie działa
13 Odpowiedzi, 13057 Wyświetleń
pamularz napisał(a):Prąd dochodzi dalej impulsamiZamiast cewki zaworu zapnij jakąś dużą żarówkę (np. H4 z włóknami połączonymi równolegle) i zobacz czy świeci cały czas. Pytanie czy ciśnienie na ssaniu nie spada poniżej progu zadziałania presostatu LP (o ile jest?), bo nie wiadomo czy masz problem z zasilaniem zaworu (kable złączki przekaźniki itp) czy automatyka wyłącza sprężarkę z powodu zbyt niskiego ciśnienia. jack63 napisał(a):pamularz napisał(a):Prąd dochodzi dalej impulsamiZamiast cewki zaworu zapnij jakąś dużą żarówkę (np. H4 z włóknami połączonymi równolegle) i zobacz czy świeci cały czas. Żarówkę zapinałem też mruga (żarówkę zapinałem zamiast cewki sprężarki), a ciśnienie jet ok ,nie spada za bardzo. Żarówką też sprawdzałem zasilanie czujnika ciśnienia klimy ,i żarówka świeci ładnie bez przerw pamularz napisał(a):Żarówkę zapinałem też mruga (żarówkę zapinałem zamiast cewki sprężarki), a ciśnienie jet ok ,nie spada za bardzo.Jak zapiąłeś żarówkę ZAMIAST cewki to ciśnienie nie powinno się zmienić bo sprężarka nie pracuje! No chyba, że masz zawór elektromagnetyczny w obiegu chłodniczym. Wtedy byłaby jakaś różnica Między LP a HP a po włączeniu z żarówką zamiast sprężarki ta róznica powinna się zmniejszyć wyraźnie, ale nie zblizyć się do ok 2 Bar. No chyba, że ten Climatronic tak właśnie działa, że włącza na sekundę i wyłącza sprężarkę po sekundzie lub dłużej. Było by to chore, ale różne cuda się zdarzają. pamularz napisał(a):Żarówką też sprawdzałem zasilanie czujnika ciśnienia klimy ,i żarówka świeci ładnie bez przerwTo raczej nie był dobry pomysł. Zależy co to z "czujnik". Czy to jest presostat czy przetwornik ciśnienia? Pytanie jaką masz sprężarkę? Czy jest on/off - sprzęgło elektromagnetyczne? Czy może z regulacją wydajności? W tym drugim wypadku cewka może być zasilana napięciem regulowanym PWM i będzie załączać i wyłączać, ale dużo częściej niż raz na sekundę. Trzeba by zajrzeć do tej skrzynki Climatronika i zobaczyć co steruje sprężarką? Przekaźnik czy jakiś tranzystor?
Założyłem inny czujnik ciśnienia klimatyzacji ( bo pomyślałem że może przekłamuje ) ale dalej bez zmian .
Pozostało Ci tylko sprawdzić miernikiem przewody.
Whisky napisał(a):Pozostało Ci tylko sprawdzić miernikiem przewody. Kolego przewody sprawdzałem i nic nie wskazuje na przerwanie ... , podejrzewam że może coś w panelu climatronika ale nie mam na podmianę .
Kolego mam dokładnie to samo w Octavii I. Też masz moduł od klimy na 2 wtyki? Próbowka podpietą zamiast cewki miga co kilka sekund.
-Gaz jest -czujnik ciśniania pokazuje około 2,8v -przewody od modułu do cewki sprawdzone zarówka 40w -wentylatory się kreca po zdjeciu wtyczki z czujnik ciśniania kreca się mocniej emilos napisał(a):Kolego mam dokładnie to samo w Octavii I. Też masz moduł od klimy na 2 wtyki? Próbowka podpietą zamiast cewki miga co kilka sekund. Kolego dokładnie wszystko tak samo jak u Ciebie . Ja dalej szukam usterki i nie mogę namierzyć usterki. Jak tylko znajdę problem na pewno dam Ci znać
Uszkodzony czujnik termostatu przeciwzamrozeniowego, siedzi w parowniku, wykonac diagnoze panelem klimatronika, sprawdzic i porownac odporność z innymi czujnikami w jednakowej temperaturze
W tej klimatyzacji chyba nie było tego czujnika. Była ona w B3 (na kompresorze bez regulacji poj. skokowej) i w nowszych z zaworem magnetycznym. Tu jest SD7V16 i czujnika VW wtedy chyba nie stosował (na schematach nie widzę).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-06-05, 05:27:15 przez radekrp90.)
Jeśli elektrycznie jest wszystko sprawne, a czujnik został wymieniony nie zostaje nic innego jak podmieniać panel i moduł pod maską.
Czy ktoś rozwiązał ten problem? Bo temat się urwał a ja mam identyczny problem?????????????????
Kolego spróbuj inna cewkę. U mnie pomogło.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY