Jako że to mój pierwszy post chciałbym najpierw wszystkich serdecznie powitać 
Od klku tygodni bezskutecznie walczę z niedziałającą klimatyzacją w moim aucie. Zaliczyłem juz 3 wizyty w serwisach, ale to jednak raczej stacje napełniające niż serwisy. Ogarniam mechanike i elektronikę brak mi jednak wiedzy praktycznej na temat klimatyzacji ale mam nadzieję, że na dobre forum trafiłem
A więc do rzeczy....
Auto:
Skoda Fabia Mk1
Rok 2006
Silnik 1.4 TDI
Klima - Climatic 6Y0820045
Sprężarka - Denso 6SEU14C dokładniej 6Q0 820 803J
Auto kupione jesienią od handlarza, na wiosnę wyszło, że klima nie działa i jest nieszczelna, sprzęgło zerwane kompresor zablokowany.
Układ po rozebraniu bez opiłków i sladów zatarcia. Osuszacz czysty, tylko odrobina drobnego brokatu w samej sprężarce.
Wymieniłem na nowe, skraplacz, osuszacz, zawór sterujący, oringi, olej + założyłem używaną sprężarkę ze szrotu.
Elektronika sprawdzona centymetr po centymetrze modół po module, czujnik po czujniku - wszystko gra.
Żarówka 1.2W w miejscu zaworu sterujacego ładnie świeci.
Układ jest szczelny.
Po odpaleniu klimy pod maszyną LP=5 bar HP=7 bar, Manometry nawet nie drgną, nawet jak zawór steruje zewnętrznie.
VAG nie pokazuje błędów, wszystkie bloki pomiarowe jak należy.
Mam 3 typy ale jako, że już wydałem na ta imprezę 1200zł (części plus zakłady napełniające) wolałbym, żeby fachowcy sie wypowiedzieli zanim coś znowu dokupię
1. Mam pecha i kompresor który kupiłem jest uszkodzony
(obraca się bardzo lekko, po wysterowaniu zaworu bez zmian)
2. Zawór rozprężny, skorodowany lub zapchany - ale tu chyba z tego cp poczytałem ciśnienia powinny sie jednak zmienić
3. Ciało obce w układzie, handlarz coś kombinował i może zatykał wąż albo coś i tam zostawił - ale wydaje mi się, że wtedy jedno HP lub LP powinno pracować.
Chyba , że ktoś z forumowiczów jest z Częstochowy i podejmie się tej naprawy w uczciwych pieniądzach i rozsądnym terminie bo mi się juz nie chcę

Od klku tygodni bezskutecznie walczę z niedziałającą klimatyzacją w moim aucie. Zaliczyłem juz 3 wizyty w serwisach, ale to jednak raczej stacje napełniające niż serwisy. Ogarniam mechanike i elektronikę brak mi jednak wiedzy praktycznej na temat klimatyzacji ale mam nadzieję, że na dobre forum trafiłem
A więc do rzeczy.... Auto:
Skoda Fabia Mk1
Rok 2006
Silnik 1.4 TDI
Klima - Climatic 6Y0820045
Sprężarka - Denso 6SEU14C dokładniej 6Q0 820 803J
Auto kupione jesienią od handlarza, na wiosnę wyszło, że klima nie działa i jest nieszczelna, sprzęgło zerwane kompresor zablokowany.
Układ po rozebraniu bez opiłków i sladów zatarcia. Osuszacz czysty, tylko odrobina drobnego brokatu w samej sprężarce.
Wymieniłem na nowe, skraplacz, osuszacz, zawór sterujący, oringi, olej + założyłem używaną sprężarkę ze szrotu.
Elektronika sprawdzona centymetr po centymetrze modół po module, czujnik po czujniku - wszystko gra.
Żarówka 1.2W w miejscu zaworu sterujacego ładnie świeci.
Układ jest szczelny.
Po odpaleniu klimy pod maszyną LP=5 bar HP=7 bar, Manometry nawet nie drgną, nawet jak zawór steruje zewnętrznie.
VAG nie pokazuje błędów, wszystkie bloki pomiarowe jak należy.
Mam 3 typy ale jako, że już wydałem na ta imprezę 1200zł (części plus zakłady napełniające) wolałbym, żeby fachowcy sie wypowiedzieli zanim coś znowu dokupię

1. Mam pecha i kompresor który kupiłem jest uszkodzony
(obraca się bardzo lekko, po wysterowaniu zaworu bez zmian)
2. Zawór rozprężny, skorodowany lub zapchany - ale tu chyba z tego cp poczytałem ciśnienia powinny sie jednak zmienić
3. Ciało obce w układzie, handlarz coś kombinował i może zatykał wąż albo coś i tam zostawił - ale wydaje mi się, że wtedy jedno HP lub LP powinno pracować.
Chyba , że ktoś z forumowiczów jest z Częstochowy i podejmie się tej naprawy w uczciwych pieniądzach i rozsądnym terminie bo mi się juz nie chcę
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY