Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Klimatyzacja Fabia MK1 2006r nie startuje

15 Odpowiedzi, 8073 Wyświetleń

Marcin84

  2019-05-28, 10:00:19
Nowy użytkownik
#1
Jako że to mój pierwszy post chciałbym najpierw wszystkich serdecznie powitać Smile

Od klku tygodni bezskutecznie walczę z niedziałającą klimatyzacją w moim aucie. Zaliczyłem juz 3 wizyty w serwisach, ale to jednak raczej stacje napełniające niż serwisy. Ogarniam mechanike i elektronikę brak mi jednak wiedzy praktycznej na temat klimatyzacji ale mam nadzieję, że na dobre forum trafiłem Smile A więc do rzeczy....

Auto:
Skoda Fabia Mk1
Rok 2006
Silnik 1.4 TDI
Klima - Climatic 6Y0820045
Sprężarka - Denso 6SEU14C dokładniej 6Q0 820 803J

Auto kupione jesienią od handlarza, na wiosnę wyszło, że klima nie działa i jest nieszczelna, sprzęgło zerwane kompresor zablokowany.

Układ po rozebraniu bez opiłków i sladów zatarcia. Osuszacz czysty, tylko odrobina drobnego brokatu w samej sprężarce.

Wymieniłem na nowe, skraplacz, osuszacz, zawór sterujący, oringi, olej + założyłem używaną sprężarkę ze szrotu.

Elektronika sprawdzona centymetr po centymetrze modół po module, czujnik po czujniku - wszystko gra.

Żarówka 1.2W w miejscu zaworu sterujacego ładnie świeci.

Układ jest szczelny.

Po odpaleniu klimy pod maszyną LP=5 bar HP=7 bar, Manometry nawet nie drgną, nawet jak zawór steruje zewnętrznie.

VAG nie pokazuje błędów, wszystkie bloki pomiarowe jak należy.

Mam 3 typy ale jako, że już wydałem na ta imprezę 1200zł (części plus zakłady napełniające) wolałbym, żeby fachowcy sie wypowiedzieli zanim coś znowu dokupię Smile

1. Mam pecha i kompresor który kupiłem jest uszkodzony
(obraca się bardzo lekko, po wysterowaniu zaworu bez zmian)

2. Zawór rozprężny, skorodowany lub zapchany - ale tu chyba z tego cp poczytałem ciśnienia powinny sie jednak zmienić

3. Ciało obce w układzie, handlarz coś kombinował i może zatykał wąż albo coś i tam zostawił - ale wydaje mi się, że wtedy jedno HP lub LP powinno pracować.


Chyba , że ktoś z forumowiczów jest z Częstochowy i podejmie się tej naprawy w uczciwych pieniądzach i rozsądnym terminie bo mi się juz nie chcę Smile
  • Odpowiedz

obser

  2019-05-28, 10:50:27
Top użytkownik
#2
Rozumiem, że sprzęgło zapina sprężarkę, w takim razie sprężarka złom. Ostatnie zdanie świadczy o Twoim przekonaniu, że jesteś supermen, tylko Ci się nie chce. Jak tak twierdzisz skończ to będziesz bohaterem. Dziwna ta różnica ciśnień, bo jak nawet nie drgną, to powinny wskazywać aktualną temperaturę jednakowo. Obstawiam na rozlegulowane zegary. Żarówka 1,2 W też mi się wydaje za słaba, trzeba było reflektorową.
Każdy porządny zakład robi w raczej w uczciwych pieniądzach, w tym roku jak na razie wielkiego najazdu nie ma.
  • Odpowiedz

Marcin84

  2019-05-28, 11:33:05
Nowy użytkownik
#3
obser napisał(a):Rozumiem, że sprzęgło zapina sprężarkę, w takim razie sprężarka złom. Ostatnie zdanie świadczy o Twoim przekonaniu, że jesteś supermen, tylko Ci się nie chce. Jak tak twierdzisz skończ to będziesz bohaterem. Dziwna ta różnica ciśnień, bo jak nawet nie drgną, to powinny wskazywać aktualną temperaturę jednakowo. Obstawiam na rozlegulowane zegary. Żarówka 1,2 W też mi się wydaje za słaba, trzeba było reflektorową.
Każdy porządny zakład robi w raczej w uczciwych pieniądzach, w tym roku jak na razie wielkiego najazdu nie ma.

Sprzęgło jest całe, sprężarka sterowana zaworem.
Źle mnie odebrałeś Smile Absolutnie nie jestem bohaterem tylko szukam bohatera Smile Każda jazda na spuszczenie gazu i nabicie to 2 godziny czasu + oczywiście pieniążki bo nikt za darmo tego nie robi. Pisze, że mi się nie chcę bo w serwisie byłem już 4 razy. Ale jak słyszę od Panów w serwisach którzy mają szyld "serwis i naprawa klimatyzacji" np.
1 Serwis - Sprężarka miała zerwane sprzegło gość obejrzał sprawdził bezpieczniki i powiedział - "To elektryka, nie mam na to czasu za nabicie będzie......
2 Serwis - "Klima nie rusza bo zimno na dworze, zapraszam do kasy....."
3 Serwis - Po 3 godzinach "Nabiliśmy, ale klima nie rusza, musi Pan znaleźć elektromechanika i można do nas podjechać potem na ozonowanie, dzisiaj będzie do zapłaty........"
3 Serwis ponownie - podjechałem na odessanie gazu poprosiłem o wymianę zaworu sterującego (wtyczka +siemering), zawór miałem nowy kupiony gość powiedział " na miejscu nie ma szans że to Panu wymienię" więc odessał gaz, pojechałem na parking obok sam wymieniłem i wróciłem za 15 minut na nabicie.....

Po tym mam chyba prawo byc zniechęcony do tej naprawy. Gdybym był bohaterem to nie szukałbym pomocy na forum internetowym tylko cieszył sie działającą klimą Smile


Co do żarówki nawet jesli za mała, to zawór też sterowałem z zewnątrz słychać jak pracuje (tyka) ale i tak bez zmian na manometrach. Manometry nie moje tylko na stacji nabijania, więc nie mam pewności.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2019-05-28, 11:41:09 przez Marcin84.)
  • Odpowiedz

radekklimat

  2019-05-28, 18:27:17
Moderator
#4
Tych kompresorow nie kupuje sie ze szrotow, kup nowa np w intercarsie i wlasciwie ja zainstaluj, wylej z niej olej jak pisze w instrukcji, wyplucz uklad, napelnij tyle oleju ile podaje instrukcja tego auta
  • Odpowiedz

Marcin84

  2019-05-28, 18:48:14
Nowy użytkownik
#5
radekklimat napisał(a):Tych kompresorow nie kupuje sie ze szrotow, kup nowa np w intercarsie i wlasciwie ja zainstaluj, wylej z niej olej jak pisze w instrukcji, wyplucz uklad, napelnij tyle oleju ile podaje instrukcja tego auta

O widzisz nie wiedziałem że nie można ze szrotu. Z olejem robiłem jak trzeba. Czy zmieniać znowu osuszacz?

Wymienię też zawór rozprężny bo dostęp mam od strony silnika a nie jest drogi.

A zapytam jeszcze o regenerowane kompresory warto czy nie?

Ogólnie dzięki za podpowiedzi widzę że jednak obstawiacie panowie kompresor.... Jutro się rozejrzę za nowymi.
  • Odpowiedz

Whisky

  2019-05-28, 20:18:40
Top użytkownik
#6
Jak albo czym sterujesz manualnie zawór przy sprężarce? Jakie wartości pokazuję włącznik ciśnieniowy? W ilu % sygnał leci od strony komputera do sprężarki?
  • Odpowiedz

Marcin84

  2019-05-28, 21:11:47
Nowy użytkownik
#7
Wiem, że zawór sterowany jest PWM ale do chwilowego otwarcia używam 12V. Ciśnienie na czujniku 5 bar. Sygnał leci 81%.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2019-05-29, 15:52:43
Moderator
#8
Tylko nowy, sprawdz opornosc zaworu elektronicznego i napisz coś zmierzył
  • Odpowiedz

Marcin84

  2019-05-29, 17:09:51
Nowy użytkownik
#9
Jest 12.3 Ohma
  • Odpowiedz

radekklimat

  2019-05-29, 20:30:09
Moderator
#10
Cewka jest ok zostaje tylko kompresor
  • Odpowiedz

Whisky

  2019-05-29, 20:45:15
Top użytkownik
#11
Podłączając 12v pod PWM możesz uszkodzić zawór. Ciśnienie 5bar pokazuje komputer czy sprawdzasz go innym sposobem? Ustaw sygnałem PWM na sprężarce na 100% i podaj ciśnienie LP.
  • Odpowiedz

Marcin84

  2019-05-30, 07:33:34
Nowy użytkownik
#12
Whisky napisał(a):Podłączając 12v pod PWM możesz uszkodzić zawór.

Tak jestem świadom, ale robiłem to na bardzo krótko.

Whisky napisał(a):Ciśnienie 5bar pokazuje komputer czy sprawdzasz go innym sposobem?

Odczyt z bloków pomiarowych Vaga no i na zegarze maszyny do klimy też było 5 Bar na LP więc chyba raczej tak jest.

Whisky napisał(a):Ustaw sygnałem PWM na sprężarce na 100% i podaj ciśnienie LP.

Obawiam się, że to już nic nie zmieni. Dokopałem się do informacji, że w przypadku mojego auta podłącznie zaworu pod 12V pozwala na natychmiastowe wytworzenie ciśnień i start wentylatora chłodnicy w aucie (który też mam nowy, autotest klimy go załącza na chwilę).

Jak się uda to od ojca wezmę w weekend generator, do wysterowania zaworu. Ale tak czy owak jestem już wstępnie umówiony na przyszły tydzień z firmą która specjalizuje się w regeneracji kompresorów, 6 miesięcy gwarancji na piśmie, montaż również u nich oryginał DENSO. Więc jak nie zadziała to nie zostanę z drugim niesprawnym kompresorem Smile Nowy kompresor odpuszczam, ponieważ najtańszy zamiennik w Intercarsie 850zł (nia mam zniżek jestem osoba prywatną ) + do jakichkolwiek reklamacji w przypadku tego modelu sprężarki trzeba mieć rachunek z płukania układu (tak doczytałem w ofercie kilku firm sprzedających je) czego znowu nie mam komu zlecić, ceny tej usługi są z kosmosu a układ mam czysty bez opiłków i brudnego oleju.

Ta cenna ale bardzo droga lekcja nauczyła mnie, po pierwsze, jak jest zbudowana i działa klimatyzacja w samochodzie Smile Po drugie nie kupuje się auta od handlarza z niesprawną klimatyzacją bo to może sporo kosztować Tongue
  • Odpowiedz

radekklimat

  2019-05-30, 10:18:54
Moderator
#13
12v go nie uszkodzisz
  • Odpowiedz

maciek444

  2019-06-02, 03:43:47
Nowy użytkownik
#14
Witam, dołączę się do tematu. Najlepszym rozwiązaniem aby uruchomić układ to kupić nowy kompresor, wymienić zawor/dysze chłodnice z osuszaczem i najważniejsze wypłukać układ. Bez płukania nie polecam. Te kompresory są bardzo wrażliwe na zbyt duże i małe ilości oleju. A po tylu kombinacjach w różnych warsztatach nie wiadomo już ile oleju znajduje się w układzie. Jeśli potrzeba podeślę instrukcje montażu Denso. Pozdrawiam
  • Odpowiedz

Marcin84

  2019-06-05, 21:56:51
Nowy użytkownik
#15
maciek444 dzięki za dobre chęci ale udało się uruchomić klimę.

Tak jak obiecałem małe podsumowanie na zakończenie.

Kompresor który kupiłem na szrocie był uszkodzony. Jak dokładnie tego się nie dowiemy bo musiałem zostawić go w rozliczeniu. Po założeniu regenerowanego LP=2, HP=13.

Dzięki jeszcze raz wszystkim którzy chcieli pomóc!
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa