Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Honda Jazz II 1,4 2006r (GD)

8 Odpowiedzi, 9874 Wyświetleń

witek_p

  2021-07-10, 10:57:26
Nowy użytkownik
#1
Witajcie Smile

Zarejestrowałem się ponieważ mam problem z moim Jazzem.

W kwietniu nagle przestała pracować klima, podjechałem do mechanika i stwierdził że to może być skraplacz, bo faktycznie wyglądał słabo i z 2 dolnych rzędów wypadły prawie wszystkie blaszki. Kupiłem Nissensa i oddałem auto na wymianę.

15.04 przed wymianą z układu odciągnięto 230 czynnika, 8 oleju, po wymianie załadowano 425 czynnika 11 oleju.

15.04 odebrałem auto i stwierdziłem że klima załącza się na kilkanaście sekund a potem wyłącza, z nawiewów zaczyna lecieć chłodne a następnie ciepłe powietrze, dopiero po ok 1 minucie znowu się załączała na kilka sekund i znowu chłodno/ ciepło, napisałem do warsztatu SMS że wg mnie klima dalej nie działa, dostałem info że tak ma być, załączać się i wyłączać, jak trochę popracuje to będzie lepiej.

Od tego 15.04 nie było za ciepło a dodatkowo żona użytkowała w większości auto i nie używała klimy, 4.05 musiałem jej użyć bo było ciepło niestety ale nie pracowała, auto poszło na warsztat 7.05 i zostało odebrane 10.05 z diagnozą że padło sprzęgło sprężarki, które zostało wymienione (pewnie na jakiegoś chińczyka).

Od tego czasu klima chłodzi prawidłowo, jedynie co się stało to codziennie rano doszedł dźwięk świergolenia na zimnym silniku (objaw jakby ślizgającego się paska), znowu koło 19.05 został wymieniony pasek i chyba łożysko napinacza. Dźwięk pozostał.

26.05 mechanik wymienił pompę wody bo stwierdził że to od niej te dźwięki, nadal jednak piszczenie na zimnym pozostało, być może trochę mniejsze.

06.06 doszedł jednak głośny metaliczny dźwięk który niekiedy się pojawiał, po czym zanikał, jednak działo się to tylko na zasprzęglonym kompresorze jak sprzęgło puszczało dźwięk zanikał, dla mnie jak zatarte łożysko, auto zostawiłem 11.06 w serwisie na tydzień bo wyjechałem, nie stwierdzili metalicznych dźwięków, podregulowali znowu pasek żeby nie piszczał na zimno, teraz jest mocno naciągnięty, ugina się może z 2-3mm.

Auto zacząłem użytkować 26.06 i metaliczny dźwięk faktycznie się nie pojawił do 06.07

7 czy 8.07 znowu na załączonym sprzęgle sprężarki metaliczny dźwięk jakby zatartego łożyska, ale teraz jest zawsze przy zasprzęgleniu, jak jest rozsprzęglona sprężarka to tylko świerszczenie jakby ślizgającego się paska.
Poniżej 2 filmiki, bez obciążenia sprężarką:
https://youtu.be/79rHEbzxSwE
Z obciążeniem sprężarką:
https://youtu.be/1raAUMUowro

Ja cały czas się łudzę że to łożysko to które jest w kole pasowym sprzęgła (to co wymienił za drugim razem), ale podjechałem dzisiaj do innego serwisu klimy i powiedzieli że wg nich raczej to łożyska igiełkowe w kompresorze., w teorii siedzi tam kompresor: TRSA09, Nissens np to 89235

Jesteście coś w stanie doradzić ?

EDIT:
Czy normalne jest że kompresor i skraplacz zostały uszczelnione taką żółta masą jak na zdjęciu ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2021-07-10, 11:33:17 przez witek_p.)
  • Odpowiedz

hrabiap

  2021-07-10, 20:51:04
Użytkownik
#2
Szelest to jakaś rolka łożysko... Może być cokolwiek.zdjac pasek i ocenić. Może napinacz może sprzęgiełko alternatora...byle co. Ta "masa". To nic innego jak źle dobrany byle jak założony ot tak. Że niby coś doszczelni oring. Bez sensu.
  • Odpowiedz

witek_p

  2021-07-11, 07:35:58
Nowy użytkownik
#3
No dobra, czyli popiskiwanie (efekt ślizgającego się paska) na wyłączonej sprężarce a wycie/ buczenie na załączonej może być efektem niesprawnego łożyska w kole pasowym sprężarki ? Od wymiany sprzegła w sprężarce zaczęły pojawiać się te odgłosy pisku, stąd wymiana pompy wody i łożyska rolki napinającej.

Czy ten żółty glut może odpowiadać za ew uszkodzenie sprężarki gdyby dostał się do układu przy montażu ?
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2021-07-15, 17:58:57
Top użytkownik
#4
Wymieniono skraplacz.Dodano za mało oleju.Mozliwe że szlag trafia kompresor z powodu małej ilosci oleju w czynniku
  • Odpowiedz

witek_p

  2021-07-17, 14:00:31
Nowy użytkownik
#5
Zrzucono pasek, łożysko na kole pasowym pracuje idealnie, więc pozostaje sprężarka.

Co do oleju to też tak myślałem, natomiast w 2 serwisach klimy powiedziano mi że te układy są z reguły przeolejone, więc wymiana skraplacza i nie dobicie oleju nie jest jakimś dużym błędem, w układzie i tak powinno być wystarczająco oleju, chociaż jak dobrze rozumiem to tak, przed wymianą skraplacza odciągnięto 8g oleju, po wymianie dodano 11g oleju, czyli uzupełniono 3g oleju, a w oryginalnej dokumentacji Hondy Jazz jest takie info (dokładny cytat):

"Wymiana oleju A/C
Zalecany olej PAG: KEIHIN SP-10:
?nr katalogowy 38897-P13-003: 120 ml
?nr katalogowy 38898-P13-003: 250 ml
?Nr katalogowy 38899-P13-A01: 40 ml
Dolać zalecanego oleju w wymaganej ilości po wymianie jakiejkolwiek z poniższych części.
?Aby uniknąć zanieczyszczeń, nie używać ponownie spuszczonego oleju i nigdy nie mieszać z innymi olejami.
?Natychmiast po użyciu oleju, założyć korek na pojemnik w celu uszczelnienia go, aby uniknąć pochłaniania wilgoci przez olej.
?Unikać rozlewania oleju na samochód, może on uszkodzić lakier; jeśli jednak został rozlany, niezwłocznie zmyć go.


Skraplacz 25 ml
Parownik . 35 ml
Rurki lub przewody . 10 ml
Naprawa nieszczelności . 25 ml
Sprężarka Przy wymianie sprężarki odjąć ilość spuszczonego oleju z wymontowanej sprężarki od 100 ml i spuścić z nowej sprężarki obliczoną ilość oleju. 100 ml - Ilość oleju spuszczonego z wymontowanej sprężarki = ilość, jaką należy spuścić z nowej sprężarki.


UWAGA: Nawet jeśli nie ma oleju w wymontowanej sprężarce, nie spuszczać więcej niż 50 ml z nowej sprężarki.
"

1 . Rozumiem zatem że powinno zostać dolane 8 (ilość odciągnięta) + 25 (wg serwisówki hondy) = 33g oleju ?

2. Czy taki brak oleju, na poziomie 25-30% mógł spowodować zatarcie sprężarki - łącznie jest chyba coś ok 100-120ml (Honda niby powyżej podaje 100, a Nissens np w dokumentacji do 89235 podaje 120) ?

3. Czy słaby skraplacz mógł wpłynąć na jej zużycie i potem po wymianie i uruchomieniu spowodować taką awarię po 3-4 tyg ?

Do czasu pierwszej awarii pracowała bez jakichkolwiek dziwnych odgłosów, tak naprawdę to metaliczne odgłosy pojawiły się gdzieś po 3-4tyg intensywnego jej używania już po naprawie sprzęgła, bo po naprawie skraplacza praktycznie jej nie używałem - temperatura tego nie wymagała.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2021-07-17, 16:49:59
Top użytkownik
#6
Ja tak stosuję i nie mam tych problemów.A w Twoim przypadku moze być juz po ptokach
  • Odpowiedz

witek_p

  2021-09-23, 16:40:33
Nowy użytkownik
#7
Sprężarka wymieniona na używkę i problem ustąpił.
Podobno w starej nie było zanieczyszczeń i układ nie był płukany, już ponad 1,5 miesiąca działa bez zarzutów.
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2021-11-22, 16:16:00
Top użytkownik
#8
Od początku mówiłem,że mało oleju w układzie i ci co wymieniali skraplacz dali d.. .Z powodu małej ilosci oleju poszła sprężarka
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa