Najprościej ustala się tak: na manometrze sprężarki na ssaniu odczytuje się ze skali temperaturowej temperaturę, którą aktualnie pokazuje wskazówka manometru (temp. parowania), z termometru na ssaniu sprężarki odczytujemy temperaturę rzeczywistą czynnika. Jeżeli te temperatury są równe to na pewno przed tobą stoi nie sprężarka a biały niedźwiedź. Masz stuki, zalaną i oszronioną sprężarkę, i brak smarowania no i szkoda gadać. Przegrzanie ustalasz odejmując termometr od manometru. Dla freonu stosuje się przgrzanie 20 st. C. Opisany przez Ciebie przypadek 2. jest przegrzaniem ale jak zmierzyć temperaturę za zaworem dławiącym. Praktyczny sposób opisałem wyżej. Mała uwaga. W parowniku spadek temperatury obserwuje się właśnie w ostatniej sekcji gdzie następuje przegrzanie. Oczywiście parownik powinien mieć konstrukcję o pomijalnie małych oporach przepływu.
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
problem przegrzania
22 Odpowiedzi, 52240 Wyświetleń| Wiadomości w tym wątku |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY