Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

[TK][V-200][niestabilne ssanie]

14 Odpowiedzi, 15223 Wyświetleń

Robert81r

  2011-04-12, 20:46:51
Zaawansowany użytkownik
#1
TK V-200 / R134a przyjechalo z powodu braku czynnika.
Znaleziono wyciek i naprawiono.
Poszedl nowy odwadniacz.
Po uzupelnieniu czynnikiem 1kg uklad pracuje w nastepujacy sposob:
- tloczenie rosnie od 10-15 bar (przy 15 bar zalacza sie wentylator i zbija do 10 bar), ssanie poczatkowo 1,2-1,3 bar (przy narastajacym tloczeniu), a przy spadku cisnienia tloczenia (wentylator pracuje) ssanie spada do 0, a nawet ponizej i uklad sie wylacza (presostat).
Pozniej sytuacja sie zapetla - znowu tloczenie rosnie i ssanie rosnie, tloczenie maleje i ssanie maleje. W oczku widac niedomiar czynnika. Przy spadku cisnienia ssania wyraznie slychac separator oleju - "buczy".
Do ukladu wtloczono dodatkowe 0,4kg - czyli razem 1,4kg:
- tloczenie pozostaje bez zmian - w zakresie 10-15 bar, natomiast ssanie idzie troche w gore i przedzial jest pomiedzy 2 bar (przy wzroscie cisnienia tloczenia) i 0,6 bar przy spadku HP do 10 bar. Uklad sie nie wylacza jednak opornie zbija temp - mozna uzyskac + 7stC. W oczku dalej widac zaburzenia i niedomiar czynnika.
Powyzsze wyniki przy obrotach silnika 1500-2000 obr/min.
Wymieniona zostala na probe dysza zaworu rozpreznego (byla 2 i taka zostala zalozona). Stara raczej nie wygladala podejrzanie.
Po wymianie dyszy dalej to samo.
Nastepnie wygrzebana zostala czujka kapilary zaworu rozpreznego. Przy stalym ogrzewaniu jej reka (ponad 30stC) cisnienie ssania jakby sie stabilizuje i cyrkluje w zakresie od 1-1,3 bar (przy powyzszych zmianach HP). W oczku robi sie juz prawie spokojnie.

Mam dylemata czy wymieniac ten zawor rozprezny czy raczej szukac gdzie indziej ? W ukladzie jest jeszcze separator oleju, ale czy on moze miec jakis wplyw na ta sytuacje ?
Uklad ma tylko jeden elektrozawozawor do odszraniania przy parowniku, nie ma wtrysku cieczy do chlodzenia sprezarki.

Gdzies na internecie znalazlem ze do tego ukladu wchodzi ponoc 1,4 kg R134a ? Prawda to ?

Moze ma ktos jaka sugestie ?

PS.
Acha - uklad ma tylko sprerzarke drogowa - brak standby.

PS.2
tutaj znowu podaja ze w uklad wchodzi 1,8kg:

http://www.thermoking.com/products/pdf_m.../51856.pdf

co mogloby byc nawet prawda - tylko gdzie to sie miesci ? Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-04-12, 21:34:53 przez Robert81r.)
  • Odpowiedz

Wiadomości w tym wątku

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa