Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

obowiązek powtórnej kontroli szczelnosci po naprawie nieszczelności ?

12 Odpowiedzi, 14899 Wyświetleń

DBKlima

  2018-03-26, 07:21:28
Top użytkownik
#3
wit napisał(a):Na kim ciąży obowiązek powtórnej kontroli szczelności po naprawie nieszczelności w przypadku napraw gwarancyjnych ?

W przypadku gwarancji: na gwarancie, w przypadku naprawy gwarancyjnej na firmie wykonującej naprawy dla gwaranta.
Napraw / wymian / diagnostyki powinna wykonywać ta sama firma co montowała ( i sprzedawała*) urządzenie . Jest wówczas zachowana pełna procedura gwarancyjna .

Problem dla firmy serwisującej montującej jest umowa z importerem / gwarantem .
Dla przykładu Samsung pokrywa jakąś tam część kosztów . Reszta nie lub niechętnie .

Dlatego ważne jest by była to ta sama firma co sprzedawała*, montowała ponieważ ona powinna sobie w marży towaru zostawić część zysku na taką okoliczność i partycypować w kosztach .
Części fabryczne dostarcza gwarant, serwis materiały.


Robiąc ofertę na kontrolę szczelności i naprawy musisz zawrzeć powtórną kontrolę szczelności w ofercie ponieważ jako serwis wykonujący naprawę również masz obowiązek powtórnej kontroli naprawianego urządzenia.

Nie wiem czy ci to po może... czy nie namiesza.... ale z tego co wiem powinieneś mieć opracowane procedury zgodne z ustawą FGaz w jakich przypadkach należy wykonywać kontrolę szczelności.

... w naszej mamy zawartą treść :
W celu weryfikacji usunięcia nieszczelności układu należy wykonać kontrolę szczelności układu w terminie do 1 miesiąca od daty usunięcia nieszczelności .


Reasumując po gwarancji wszystkie koszta są po stronie klienta na gwarancji po stronie gwaranta
przy założeniu iż klient przestrzegał gwarancji .


Jest trzeci przypadek rozszczelnienie instalacji - tu koszt po stronie klienta o ile instalacja nie była objęta gwarancją jakości lub upłynęła rękojmia od czasu jej wykonania.


Jak namieszałem to z góry proszę o sprostowanie. Rolleyes
Części oraz urządzenia firmy Daikin
  • Odpowiedz

Wiadomości w tym wątku

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa