Markus , nie jestem zawodowcem w tej dziedzinie , ale staram się zrozumiec wszystkie urządzenia jakie mnie otaczają - nie z pozomu tylko obsługi ...
Twoje problemy sa bardzo zbliżone go moich jakie mam w 14 letnim audi A4 ,
Jeszcze w tamtym roku nie zauważyłem bym na cokolwiek narzekał jezeli chodzi o klimę , ale ten rok mi się nie podoba .
Wczesniej miałem tak , że gdy auto stało w pełnym słońcu ( normalny upalny dzień w ceniu 30 stopni a w aucie można powiedzieć prawie 50 stopni ) to po odpaleniu auta wychodziłem sobie na 2 minuty , i po tym czasie można było już "prawie" normalnie jechać .
A od wiosny tego roku dużo się zmieniło , klima strasznie się męczy a właściwie wentylator nawiewu ... bardzo długo pracuje na 80% zanim zbije temepraturę a ustawiona na 20 - 21 stopni ...
Nie jest to wina sterowania czy silnikw krokowych i tp .
Jedną z funcji pracy klimatronika jest regulacja cyrkulacją wewnętrzną , sterownik obserwuje temperaturę jaka jest przed skraplaczem ( wentylatorem ) , czujnik nasłonecznienia , oraz oczywiście zadaną temperature wewnątrz i w zależności od tych danych steruje cyrkulacją w aucie .
Jeżeli ustwaisz 20-22 stopni przy temp zewnętrzenej około 30 stopni to będzie ciężko utrzymać temperaturę wewnątrz na poziomie zadanym i wówczas włączamy ręcznie cyrkulację.
jeżeli zejdziesz poniżej 20 ( zależy od SW sterownika ) to cyrkulacja wewn załącza się sama w ciepłe dni , dasz LO to na 100% masz obieg wewnętrzny i klima się wyrabia , ale jest nieprzyjemnie w aucie i głośno ...
Wysokie obroty dmuchawy i może "przewiać " - zero komfortu ...
Takie zachowanie się systemu wskazuje na małą wydajność skraplacza , najprościej to sprawdzić w ciepły dzień , zbadać temperaturę nawiewu , dmuchawa 30% , obieg wewnętrzny , jezeli będzie około 3-5 stopni na LO to system chłodzenia jest ok i wtedy zajmujemy się pozostałymi kilkudziesięcioma elementami klimatronika .
Jeżeli źle myślę to proszę o poprawienie mnie przez zawodowców od klimy którzy są na tym forum .
Sprawdź czy działa cyrkulacja wewnętrzna w tym celu zmiensz dumuchawe na 2 kreski i zmniejszając temperaturę np z 23 stopni obserwuj co jeden stopień co się dzieje , w okolicy 20-19 stopni powinieneś zauważyć przekierowanie powietrza i zauważalną zmianę skuteczności schładzania .
Pytanie do profesjonalistów , jak w audi i autach w których jest tylko dysza dławiąca rozwiązana jest auto regulacja stopnia przegrzania ? , W innych autach jest zawór rozprężny na HP ale regulowany z LP
W audi nie ma autoregulacji przegrzania ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-06-23, 09:08:00 przez picador.)
Twoje problemy sa bardzo zbliżone go moich jakie mam w 14 letnim audi A4 ,
Jeszcze w tamtym roku nie zauważyłem bym na cokolwiek narzekał jezeli chodzi o klimę , ale ten rok mi się nie podoba .
Wczesniej miałem tak , że gdy auto stało w pełnym słońcu ( normalny upalny dzień w ceniu 30 stopni a w aucie można powiedzieć prawie 50 stopni ) to po odpaleniu auta wychodziłem sobie na 2 minuty , i po tym czasie można było już "prawie" normalnie jechać .
A od wiosny tego roku dużo się zmieniło , klima strasznie się męczy a właściwie wentylator nawiewu ... bardzo długo pracuje na 80% zanim zbije temepraturę a ustawiona na 20 - 21 stopni ...
Nie jest to wina sterowania czy silnikw krokowych i tp .
Jedną z funcji pracy klimatronika jest regulacja cyrkulacją wewnętrzną , sterownik obserwuje temperaturę jaka jest przed skraplaczem ( wentylatorem ) , czujnik nasłonecznienia , oraz oczywiście zadaną temperature wewnątrz i w zależności od tych danych steruje cyrkulacją w aucie .
Jeżeli ustwaisz 20-22 stopni przy temp zewnętrzenej około 30 stopni to będzie ciężko utrzymać temperaturę wewnątrz na poziomie zadanym i wówczas włączamy ręcznie cyrkulację.
jeżeli zejdziesz poniżej 20 ( zależy od SW sterownika ) to cyrkulacja wewn załącza się sama w ciepłe dni , dasz LO to na 100% masz obieg wewnętrzny i klima się wyrabia , ale jest nieprzyjemnie w aucie i głośno ...
Wysokie obroty dmuchawy i może "przewiać " - zero komfortu ...
Takie zachowanie się systemu wskazuje na małą wydajność skraplacza , najprościej to sprawdzić w ciepły dzień , zbadać temperaturę nawiewu , dmuchawa 30% , obieg wewnętrzny , jezeli będzie około 3-5 stopni na LO to system chłodzenia jest ok i wtedy zajmujemy się pozostałymi kilkudziesięcioma elementami klimatronika .
Jeżeli źle myślę to proszę o poprawienie mnie przez zawodowców od klimy którzy są na tym forum .
Sprawdź czy działa cyrkulacja wewnętrzna w tym celu zmiensz dumuchawe na 2 kreski i zmniejszając temperaturę np z 23 stopni obserwuj co jeden stopień co się dzieje , w okolicy 20-19 stopni powinieneś zauważyć przekierowanie powietrza i zauważalną zmianę skuteczności schładzania .
Pytanie do profesjonalistów , jak w audi i autach w których jest tylko dysza dławiąca rozwiązana jest auto regulacja stopnia przegrzania ? , W innych autach jest zawór rozprężny na HP ale regulowany z LP
W audi nie ma autoregulacji przegrzania ?
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY