Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Seat toledo 2008 klimatronik nierozwiązywalny problem

15 Odpowiedzi, 20842 Wyświetleń

picador

  2012-06-23, 09:01:01
Nowy użytkownik
#10
Markus , nie jestem zawodowcem w tej dziedzinie , ale staram się zrozumiec wszystkie urządzenia jakie mnie otaczają - nie z pozomu tylko obsługi ...

Twoje problemy sa bardzo zbliżone go moich jakie mam w 14 letnim audi A4 ,
Jeszcze w tamtym roku nie zauważyłem bym na cokolwiek narzekał jezeli chodzi o klimę , ale ten rok mi się nie podoba .
Wczesniej miałem tak , że gdy auto stało w pełnym słońcu ( normalny upalny dzień w ceniu 30 stopni a w aucie można powiedzieć prawie 50 stopni ) to po odpaleniu auta wychodziłem sobie na 2 minuty , i po tym czasie można było już "prawie" normalnie jechać .
A od wiosny tego roku dużo się zmieniło , klima strasznie się męczy a właściwie wentylator nawiewu ... bardzo długo pracuje na 80% zanim zbije temepraturę a ustawiona na 20 - 21 stopni ...
Nie jest to wina sterowania czy silnikw krokowych i tp .

Jedną z funcji pracy klimatronika jest regulacja cyrkulacją wewnętrzną , sterownik obserwuje temperaturę jaka jest przed skraplaczem ( wentylatorem ) , czujnik nasłonecznienia , oraz oczywiście zadaną temperature wewnątrz i w zależności od tych danych steruje cyrkulacją w aucie .
Jeżeli ustwaisz 20-22 stopni przy temp zewnętrzenej około 30 stopni to będzie ciężko utrzymać temperaturę wewnątrz na poziomie zadanym i wówczas włączamy ręcznie cyrkulację.
jeżeli zejdziesz poniżej 20 ( zależy od SW sterownika ) to cyrkulacja wewn załącza się sama w ciepłe dni , dasz LO to na 100% masz obieg wewnętrzny i klima się wyrabia , ale jest nieprzyjemnie w aucie i głośno ...
Wysokie obroty dmuchawy i może "przewiać " - zero komfortu ...

Takie zachowanie się systemu wskazuje na małą wydajność skraplacza , najprościej to sprawdzić w ciepły dzień , zbadać temperaturę nawiewu , dmuchawa 30% , obieg wewnętrzny , jezeli będzie około 3-5 stopni na LO to system chłodzenia jest ok i wtedy zajmujemy się pozostałymi kilkudziesięcioma elementami klimatronika .

Jeżeli źle myślę to proszę o poprawienie mnie przez zawodowców od klimy którzy są na tym forum .

Sprawdź czy działa cyrkulacja wewnętrzna w tym celu zmiensz dumuchawe na 2 kreski i zmniejszając temperaturę np z 23 stopni obserwuj co jeden stopień co się dzieje , w okolicy 20-19 stopni powinieneś zauważyć przekierowanie powietrza i zauważalną zmianę skuteczności schładzania .


Pytanie do profesjonalistów , jak w audi i autach w których jest tylko dysza dławiąca rozwiązana jest auto regulacja stopnia przegrzania ? , W innych autach jest zawór rozprężny na HP ale regulowany z LP
W audi nie ma autoregulacji przegrzania ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-06-23, 09:08:00 przez picador.)
  • Odpowiedz

Wiadomości w tym wątku

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa