Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Przywitanie

19 Odpowiedzi, 14485 Wyświetleń

acetylenek

  2016-07-21, 18:05:56
Nowy użytkownik
#4
Rurki spawam tigiem (sama spawarka to mercedes wśród spawarek). Przed spawaniem trzeba rurkę oczyścić. Nie ma wielkiej filozofii w spawaniu rurki którą się kupi w "sklepie" czyli nie skorodowana bez oleju. Oczyścić rurkę to znaczy usunąć wszystko co nie jest metalem, jak rurka ma wżery to te wżery trzeba usunąć. Czasem oznacza to wycięcie kilku centymetrów rurki. Praktycznie często czyszczenie rurki oznacza jej rozcięcie aby usunąć olej z wnętrza ścianki.
NIE JEST MOŻLIWE SPAWANIE ALUMINIUM JEŚLI SIĘ GO NIE OCZYŚCI !!!
Olej jest wrogiem spawania szczególnie aluminium, szczególnie jest wrogiem szczelności.

Jak już mamy czystą rurkę czyścimy ją dalej acetonem na świeżej szmacie lub niestrzępiącym się papierem toaletowym. Czyścimy drut choć może się wydawać czysty - acetonem na szmacie. Szczelina między detalami do spawania dla aluminium nie powinna przekraczać grubości materiału czyli dla rurki fi8x1mm odstęp 1mm to jest bardzo dużo najlepiej jak rurka dolega na całym obwodzie. Usuwamy wszystkie opiłki i czyścimy rurkę wewnątrz z oleju na ok 10 cm (olej ścieka po ściankach po podgrzaniu jak dojdzie do spawu to zaczynamy wszystko od nowa).

Prąd ja mam ok 30A dla rurki fi8x1 czas narastania i opadania prądu 0,6s. Elektroda zaostrzona na ostro 2 do 2,4mm każda tylko nie zielona. Gaz argon 4,8 5 do 10 l/m. Generalnie aluminium jest takie że łuk błądzi po przedmiocie i jak się jedna strona nagrzeje to łuk nie bardzo chce przeskoczyć na drugą bo jest chłodniejsza i jest większa praca wyjścia elektronów przez co łatwiej mimo większej odległości łuk płynie do już nagrzanego miejsca. Tlenki i zanieczyszczenia dodatkowo utrudniają zadanie.

Drut( fi 1,2mm) dodajemy dopiero do błyszczącego jeziorka i co jakiś czas trzeba przerwać aby obrócić rurkę/zmienić pozycję lub z powodu zbytniego rozrostu jeziorka. Nieszczelności są najczęściej na ponownym rozpoczęciu spawu, zakończeniu, miejscach które były przegrzane, tam gdzie był olej(wżery). Czarne kropki na spawie oznaczają za słabe oczyszczenie. Na sam koniec spawu dodajemy ostatnią kropelkę drutu bez tego często spaw się przegrzewa i jest porowaty (matowy). Do tego przydaje się opadanie prądu spawarka bez regulacji opadania prądu wg. mnie bardzo utrudnia szczelne spawanie.

Rurki w samochodach najczęściej są skorodowane na opaskach więc pozostaje wycięcie fragmentu i wstawienie nowego kawałka. Czasem uda się załatać przetarcie bez rozcinania rurki.

"Chłodnice" (nikt nie nazywa tego skraplaczem) da się naprawić ale nie każda się kwalifikuje do naprawy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-02-28, 09:35:12 przez acetylenek.)
  • Odpowiedz

Wiadomości w tym wątku

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa