Whisky pyta mnie o ustawienia na chińskiej spawarce takiej z potencjometrami.
Generalnie nie miałem za dużo do czynienia z takimi ale używałem i całkiem dobrze da się tym spawać tyle że nie zawsze cienkie rzeczy.
Jak jest częstotliwość prądu AC to dajemy raczej na maksa czyli np. 250Hz to daje bardziej ostry skupiony łuk dobre do pachwin i grubszych rzeczy przy cienkich można dać na połowę lub mniej ale to bardziej od preferencji. Na pewno do pachwin dać max. Ten parametr jest najmniej istotny ze wszystkich niektóre spawarki nie mają takiej gałki.
Jak jest czas narastania to ja daje 0,6s to jest czas po którym od naciśnięcia prąd osiągnie wartość zadaną
"prąd główny" (na tym panelu nie widzę tego)
Prąd lub prąd główny to jest wartość jaką będzie się spawać z pominięciem wszystkich bajerów - prostsze modele mają tylko tą gałkę.
Nie wiem jak działa "prąd początkowy" ale chyba można ustawić że będzie mniejszy niż główny lub większy niż główny i po jakimś czasie osiągnie wartość prądu głównego. Mniejszy niż główny nas bardziej interesuje by powoli zacząć czyli ustawić raczej dolne wartości.
Dla jasności nie kupiłbym takiej spawarki i nikomu nie polecam do spawania aluminiowych rurek klimatyzacji.
Da się tym spawać ale raczej grubsze rzeczy. Ja preferuję i polecam palnik chłodzony cieczą o zwartej budowie i regulowanej szyjce dedykowany do spawania rur a spawarka raczej firmowa przemysłowa. Celowo nie podaje marki i modelu mojego sprzętu bo mi nikt za to nie zapłacił żeby reklamować.
![[Obrazek: MAXTIG(2).jpg]](http://www.specnarzedzia.pl/EditorUpload/image/IDEAL/MAX-TIG/MAXTIG(2).jpg)
Raczej spawać prądem bez pulsu. Orientacyjne parametry dla pulsu częstotliwość 0,8-1,8Hz czas 30-60%
teraz jeszcze prąd bazowy - tu widać że może być większy lub mniejszy od głównego - ciężko stwierdzić o co tu chodzi. Generalnie na początek bez pulsu.
Balans pozycja wyjściowa to 25% tylko pytanie co tutaj to oznacza? Bo równie dobrze może być 75%.
Dla mnie mniej % to bardziej się grzeje elektroda niż przy większym % a tym samym prądzie. Dzieje się tak dla tego że jak + jest na elektrodzie to tam się wydziela więcej ciepła i jak zwiększamy czas procentowo kiedy + jest na elektrodzie to nie zmieniając wartości prądu bardziej grzejemy elektrodę niż materiał ale... mamy lepszy efekt czyszczenia katodowego (zwiększa się matowe pole wokół spawu). Przydaje się przy bardziej zanieczyszczonych elementach (co nie zwalnia z dokładnego czyszczenia).
Czas opadania - nie każda spawarka to ma jak nie ma to nie nadaje się do poważnego spawania aluminium a już na pewno szczelnie. Na koniec spawania trzeba zalać krater który by powstał po nagłym zatrzymaniu łuku i zaprzestaniu dodawania drutu. Ok 1s jest ok dla małych rurek, ja mam 0,6s co pozwala na końcu dać jeszcze jedną kropelkę tak aby krater nie powstał. Jak da się za długi czas może na się rurka cała stopić bo nie będziemy mogli szybko wyłączyć prądu.
2t/4t zdecydowanie 2t czyli łuk się pali gdy naciśnięty jest przycisk gaśnie jak puścimy.
Jestem z pod Olkusza.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-07-21, 21:30:32 przez acetylenek.)
Generalnie nie miałem za dużo do czynienia z takimi ale używałem i całkiem dobrze da się tym spawać tyle że nie zawsze cienkie rzeczy.
Jak jest częstotliwość prądu AC to dajemy raczej na maksa czyli np. 250Hz to daje bardziej ostry skupiony łuk dobre do pachwin i grubszych rzeczy przy cienkich można dać na połowę lub mniej ale to bardziej od preferencji. Na pewno do pachwin dać max. Ten parametr jest najmniej istotny ze wszystkich niektóre spawarki nie mają takiej gałki.
Jak jest czas narastania to ja daje 0,6s to jest czas po którym od naciśnięcia prąd osiągnie wartość zadaną
"prąd główny" (na tym panelu nie widzę tego)
Prąd lub prąd główny to jest wartość jaką będzie się spawać z pominięciem wszystkich bajerów - prostsze modele mają tylko tą gałkę.
Nie wiem jak działa "prąd początkowy" ale chyba można ustawić że będzie mniejszy niż główny lub większy niż główny i po jakimś czasie osiągnie wartość prądu głównego. Mniejszy niż główny nas bardziej interesuje by powoli zacząć czyli ustawić raczej dolne wartości.
Dla jasności nie kupiłbym takiej spawarki i nikomu nie polecam do spawania aluminiowych rurek klimatyzacji.
Da się tym spawać ale raczej grubsze rzeczy. Ja preferuję i polecam palnik chłodzony cieczą o zwartej budowie i regulowanej szyjce dedykowany do spawania rur a spawarka raczej firmowa przemysłowa. Celowo nie podaje marki i modelu mojego sprzętu bo mi nikt za to nie zapłacił żeby reklamować.
![[Obrazek: MAXTIG(2).jpg]](http://www.specnarzedzia.pl/EditorUpload/image/IDEAL/MAX-TIG/MAXTIG(2).jpg)
Raczej spawać prądem bez pulsu. Orientacyjne parametry dla pulsu częstotliwość 0,8-1,8Hz czas 30-60%
teraz jeszcze prąd bazowy - tu widać że może być większy lub mniejszy od głównego - ciężko stwierdzić o co tu chodzi. Generalnie na początek bez pulsu.
Balans pozycja wyjściowa to 25% tylko pytanie co tutaj to oznacza? Bo równie dobrze może być 75%.
Dla mnie mniej % to bardziej się grzeje elektroda niż przy większym % a tym samym prądzie. Dzieje się tak dla tego że jak + jest na elektrodzie to tam się wydziela więcej ciepła i jak zwiększamy czas procentowo kiedy + jest na elektrodzie to nie zmieniając wartości prądu bardziej grzejemy elektrodę niż materiał ale... mamy lepszy efekt czyszczenia katodowego (zwiększa się matowe pole wokół spawu). Przydaje się przy bardziej zanieczyszczonych elementach (co nie zwalnia z dokładnego czyszczenia).
Czas opadania - nie każda spawarka to ma jak nie ma to nie nadaje się do poważnego spawania aluminium a już na pewno szczelnie. Na koniec spawania trzeba zalać krater który by powstał po nagłym zatrzymaniu łuku i zaprzestaniu dodawania drutu. Ok 1s jest ok dla małych rurek, ja mam 0,6s co pozwala na końcu dać jeszcze jedną kropelkę tak aby krater nie powstał. Jak da się za długi czas może na się rurka cała stopić bo nie będziemy mogli szybko wyłączyć prądu.
2t/4t zdecydowanie 2t czyli łuk się pali gdy naciśnięty jest przycisk gaśnie jak puścimy.
Jestem z pod Olkusza.
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY