Witaj.
Zaślepienie linii wtrysku przegrzanych par w systemie z Enhanced Vapour Injection nie powinno zaszkodzić układowi.
Niekorzystne zjawisko które wystąpi to obniżenie mocy grzewczej oraz spadek COP całego układu.
Tutaj nasuwa się pytanie, o wydajność sprężarki, i czym kierował się producent przy doborze zamiennika.
Jeżeli wydajność nowej bez EVI jest taka sama jak tej starej w której zastosowany był wtrysk par, moc grzewcza powinna pozostać na tym samym poziomie. Trzeba pamiętać że wtedy FLA (prąd roboczy) sprężarki będzie wyższy.
Warto tez zwrócić uwagę na spadek wydajność układu skraplającego, ponieważ ciecz pomiędzy wylotem ze skraplacza a zaworem rozprężnym nie będzie dochładzana w wymienniku płytowym który jest częścią systemu EVI.
Najlepiej będzie jak odłączysz zasilanie cewki na linii cieczowej układu EVi i zaślepisz go gdzieś pomiędzy tym zaworem a EVem układu EVI.
Pozostaje jeszcze kwestia sterownika, sprawdź czy nie ma jakichś czujników temperatury/ciśnienia w gałęzi systemu EVI. Jeżeli coś tam jest to sterownik może się "denerwować"
Ale to tylko teoria, w praktyce musisz po podmiance sprawdzić wszystkie parametry układu, czy pracuje tak jak należy.
Daj znać jak poszło.
Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2017-01-08, 18:21:14 przez lunakk.)
Zaślepienie linii wtrysku przegrzanych par w systemie z Enhanced Vapour Injection nie powinno zaszkodzić układowi.
Niekorzystne zjawisko które wystąpi to obniżenie mocy grzewczej oraz spadek COP całego układu.
Tutaj nasuwa się pytanie, o wydajność sprężarki, i czym kierował się producent przy doborze zamiennika.
Jeżeli wydajność nowej bez EVI jest taka sama jak tej starej w której zastosowany był wtrysk par, moc grzewcza powinna pozostać na tym samym poziomie. Trzeba pamiętać że wtedy FLA (prąd roboczy) sprężarki będzie wyższy.
Warto tez zwrócić uwagę na spadek wydajność układu skraplającego, ponieważ ciecz pomiędzy wylotem ze skraplacza a zaworem rozprężnym nie będzie dochładzana w wymienniku płytowym który jest częścią systemu EVI.
Najlepiej będzie jak odłączysz zasilanie cewki na linii cieczowej układu EVi i zaślepisz go gdzieś pomiędzy tym zaworem a EVem układu EVI.
Pozostaje jeszcze kwestia sterownika, sprawdź czy nie ma jakichś czujników temperatury/ciśnienia w gałęzi systemu EVI. Jeżeli coś tam jest to sterownik może się "denerwować"

Ale to tylko teoria, w praktyce musisz po podmiance sprawdzić wszystkie parametry układu, czy pracuje tak jak należy.
Daj znać jak poszło.
Pozdrawiam
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY