radekrp90 napisał(a):Ale czy skoro w przypadku przejścia ze starych czynników (R12 i R22) chyba jedynym kryterium był współczynnik GWP i ODP to czy również w tym przypadku zastosowanie R290 lub R600 zamiast R134a/R1234yf nie jest możliwe? Przecież czynniki węglowodorowe mają bardzo niskie GWP (chyba 3) i zerowe ODP.
Oczywiście, to że mają być stosowane w instalacjach hermetycznych to inna sprawa ale czy jest to gdzieś zapisane nie mogę znaleźć.
Klimatyzacja samochodowa nie jest przygotowana na 600 czy na 290. Sami producenci mówią o tym że jakiś ubytek w układzie nastąpi. To po pierwsze.
Po drugie 600 ma swoje parametry najlepsze w układach bez oleju. To po drugie
Po trzecie to chodzi o ludzi bezpieczeństwo !!!!!
Cale te zamieszanie będzie trwało do momentu jak gdzieś to nie pierdolnie. W tedy się wszyscy ockną.
Na Boga klimatyzacja to nie zabawka. Jeżeli nie masz kasy nie kombinuj jeździj bez. Przynajmniej bezpieczniej będzie.
Życzę wszystkim "serwisantom" którzy robią takie zamiany żeby to u nich na Warsztacie pierdolnęło. Przynajmniej się nauczą.
Nie zachowujmy się jak młodzież po technikum i zawodówce. ( Młody weź napełnij butlę z tlenem. Ok. Patrze a on podłącza pompę próżniową pod butlę z tlenem ......... )
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY