jack63 napisał(a):Brawo - miło poczytać Twoją wypowiedź. Świadczy o dużej wiedzy!Whisky napisał(a):Producent Denso twierdzi że jest potrzebny w całym układzie a ty twierdzisz inaczej?Podaj cytat ze źródła. Obawiam się że jest to "interpretacja" twoja lub szkoleniowca.
Olej, jak napisał freegass jest w układzie, poza sprężarką, mało, że niepotrzebny, to ZBĘDNY. On służy tylko i wyłącznie sprężarce!!!
Whisky napisał(a):Powiedz proszę ile w życiu sprężarek twoja firma sprzedała lub je wyprodukowała?A co to za głupi polityczny argument??? Co ma do wiedzy freegass ilość sprzedanych czy nawet produkowanych sprężarek??? NA tej zasadzie sprzedawcy byli by super fachowcami, a są z reguły kompletnymi matołami w zakresie technicznym ale geniuszami w oszukiwaniu ludzi.
Ogólnie dyskusja z ludźmi od samochodówki jest bardzo trudna. Traktują swój dział jakby był mało że poza chłodnictwem, to nawet poza fizyką. Do tego idiotyzmy opowiadane na szkoleniach lub opisywane na stronach internetowych. Czasami wynika to niskiego poziomu fachowości osób dla których szkolenie jest robione, a czasami wynika z ignoracji szkoleniowców. Ogólnie kiszka.
Whisky napisał(a):"W sprężarce powinno się znajdować około 30-50% całkowitej ilości oleju."W jakich warunkach? Podczas pracy? Czy sprężarka ma zmienną wydajność? Bez określenia warunków takie twierdzenie jest bzdurą.
Jak dla mnie nawet 30% oleju poza sprężarką jest za dużo. Ale niech będzie. Jak układ sterowania zwiększy wydajnośc sprężarki olej wróci i ... musi się gdzieś pomieścić!
Sprężarka powinna mieć na tyle dużą skrzynię korbową/olejową aby cały olej się w niej zmieścił.
Masz dostęp do dokumentacji sprężarek Denso, to przeczytaj ile mogą one pomieścić oleju.
Też uważam, że olej powinno się dodawać(nie napełniać) tylko na stojącej sprężarce i to od strony HP.
A napełnianie suchej sprężarki ma być od strony LP.
Z resztą producent w dokumentacji powinien wyraźnie określić sposób napełniania olejem swojej sprężarki.
Olej w układzie klimatyzacji czy chłodniczym potrzebny jest do smarowania sprężarki (trochę też zaworu rozprężnego) ale z punku widzenie termodynamiki, jest on szkodliwy w układzie chłodniczym.
Na szkoleniach tłumaczę o tym, że zbyt duża ilośc oleju skróci żywotność sprężarki. Ani grama więcej oleju niż przewiduje producent.
Pracuję w Regeneracji (tak, przez duże R) sprężarek i nadal zdaża się, żed dostajemy reklamacje, gdzie ze spreżarki wylać mozna nawet 500ml oleju (na cały układ wchodzi np. 180cc)
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY