Witam,
przy okazji tego wątku chciałbym się poradzić jak krok po kroku sprawdzacie szczelność klimatyzacji azotem, ale chodzi o urządzenia typu split.
Można powiedzieć, że jestem amatorem, założyłem dopiero kilka klimatyzatorów. Póki co największym problemem jest u mnie sprawdzanie szczelności.
Rok temu podpinałem się do jednostki zewnętrznej poprzez zawór serwisowy, manometry i nabijałem azot. Nie odłączałem ani zaworu ani manometrów. Po 24h czasami zauważyłem ubytek ciśnienia.
Dokręcałem nakrętki i od nowa próba azotem.
No i tutaj spotykałem się i w zasadzie spotykam z różnymi mankamentami.
Raz miałem zawór serwisowy chyba słabej jakości, wypuszczał ciśnienie. Kupiłem później lepszej marki.
Raz zrobiłem szczelność bez zaworu serwisowego na samych manometrach (bez ich odłączania przez 24h, ciśnienie utrzymywało się 24h więc było ok.
W tym roku miałem podobny problem jak rok temu, ale ciśnienie uciekało mi przez manometr gdy go zostawiłem na 24h...
Być może sama instalację klimatyzatora robię szczelną, a zawór i manometry przysparzają mi dodatkowych problemów i straty czasu?
Mam pytanie do bardziej doświadczonych osób w jaki sposób sprawdzacie ciśnienie krok po kroku? bez detektora gazu?
Może niepotrzebnie zostawiam na 24h podpięty zawór serwisowy i/lub manometry?
Zastanawiałem się czy lepiej nie byłoby nabić ciśnienia do układu klimatyzacji np. na 25 bar, odłączyć zawór serwisowy i manometry. Kolejnego dnia podpiąć zawór serwisowy i manometry i zanim odkręcę zawór wyrównać sobie wcześniej ciśnienie jakby w samym układzie manometrów na 25 bar i dopiero wtedy odkręcić zawór serwisowy i sprawdzić czy doszło do zmiany ciśnienia w całym układzie klimatyzacji?
przy okazji tego wątku chciałbym się poradzić jak krok po kroku sprawdzacie szczelność klimatyzacji azotem, ale chodzi o urządzenia typu split.
Można powiedzieć, że jestem amatorem, założyłem dopiero kilka klimatyzatorów. Póki co największym problemem jest u mnie sprawdzanie szczelności.
Rok temu podpinałem się do jednostki zewnętrznej poprzez zawór serwisowy, manometry i nabijałem azot. Nie odłączałem ani zaworu ani manometrów. Po 24h czasami zauważyłem ubytek ciśnienia.
Dokręcałem nakrętki i od nowa próba azotem.
No i tutaj spotykałem się i w zasadzie spotykam z różnymi mankamentami.
Raz miałem zawór serwisowy chyba słabej jakości, wypuszczał ciśnienie. Kupiłem później lepszej marki.
Raz zrobiłem szczelność bez zaworu serwisowego na samych manometrach (bez ich odłączania przez 24h, ciśnienie utrzymywało się 24h więc było ok.
W tym roku miałem podobny problem jak rok temu, ale ciśnienie uciekało mi przez manometr gdy go zostawiłem na 24h...
Być może sama instalację klimatyzatora robię szczelną, a zawór i manometry przysparzają mi dodatkowych problemów i straty czasu?
Mam pytanie do bardziej doświadczonych osób w jaki sposób sprawdzacie ciśnienie krok po kroku? bez detektora gazu?
Może niepotrzebnie zostawiam na 24h podpięty zawór serwisowy i/lub manometry?
Zastanawiałem się czy lepiej nie byłoby nabić ciśnienia do układu klimatyzacji np. na 25 bar, odłączyć zawór serwisowy i manometry. Kolejnego dnia podpiąć zawór serwisowy i manometry i zanim odkręcę zawór wyrównać sobie wcześniej ciśnienie jakby w samym układzie manometrów na 25 bar i dopiero wtedy odkręcić zawór serwisowy i sprawdzić czy doszło do zmiany ciśnienia w całym układzie klimatyzacji?
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY