Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

spr szczelności - ciśnienie?

20 Odpowiedzi, 31469 Wyświetleń

Guest

  2006-03-17, 12:35:35
Gość
#1
Jakim ciśnieniem sprawdzać szczelność ukł?
  • Odpowiedz

Guest

  2006-03-17, 15:42:24
Gość
#2
Jeżeli sprawdzasz jednocześnie cały układ to proponuję do 7 atm.
Oczywiście mam na myśli azot nie powietrze.
Pozdrawiam
  • Odpowiedz

Guest

  2006-03-24, 21:09:15
Gość
#3
Jakiego układu ?, bo może +30Bar ?
  • Odpowiedz

Guest

  2006-03-25, 08:39:25
Gość
#4
Tu chodzilo o układ auto klimy.
A te 30bar dla całego układu to przesada. Wtedy po stronie niskiego ciśnienia mogą odpiero zrobić się nieszczelności Confusedhock:

Dla sprawdzania całego układu ciśnienie nie powinno dużo przekraczać tego ciśnienia które normalnie mamy np. w butli w temp. od okolo 30stopniC z tym samym czynnikiem jakim napełniany był układ czyli R 134a lub R 12. Dlatego że takie ciśnienie może panować w wyłaczonym układzie w upalny dzień a układ został na takie ciśnienie zaprojektowany.
Więc te 7 bar Pana awaxa jest jaknajbardziej wystarczające.
POZDRAWIAM! Big Grin
  • Odpowiedz

skylark

  2006-04-13, 18:58:06
Użytkownik
#5
Jeśli sprawdzanie szczelności miałoby trwać kilka miesięcy to faktycznie 7bar dałoby jakieś wstępne rozeznanie szczelności. Big Grin
Osobiście sprawdzam szczelność 18-20bar przy dokładności pomiaru 0,007bar i to dopiero daje wstępną ocenę szczelności.
Specjalista klimatyzacji samochodowych i ogrzewań postojowych typu Webasto
  • Odpowiedz

Guest

  2006-04-14, 09:26:43
Gość
#6
Mam małe pytanie do skylark .Kto Ci dał tytuł specjalisty do ww.
Podaj normę ,która mówi o 18-20 barach albo wróć do szkoły.
  • Odpowiedz

skylark

  2006-04-14, 10:45:19
Użytkownik
#7
Widzę że kolega jest konfliktowy nie tylko wobec mojej osoby.

Cierpisz chyba na jakąś dziwną formę manii wielkości.
Możesz się czuć tak wobec początkujących kolegów lub amatorów (ale daruj sobie moją osobę), mając na swoim koncie kilkaset naprawionych klimatyzacji samochodowych w ciągu 25lat (jak piszesz w swoim innym poście). Piszesz również, że klimatyzacje samochodowe traktujesz jako uzupełnienie do swojej podstawowej działalności.
Dla mnie zaś jest to podstawowa branża i te kilkaset napraw ROCZNIE robię w swojej firmie od 17 lat.
Dlatego też można mnie uznać jako specjalistę w tej dziedzinie. Mimo to nie ośmielam się wysyłać kogoś do szkoły.
Specjalista klimatyzacji samochodowych i ogrzewań postojowych typu Webasto
  • Odpowiedz

Guest

  2006-04-14, 12:00:59
Gość
#8
Bez nerwów
Po prostu również chciałbym uzyskać tytuł specjalisty i nie wiem kto go nadaje ,a samozwańczy mnie nie interesuje.
Prosiłem po prostu o żródło podające3 akurat 18-20 bar gdyż wydaje mi się,że np.presostaty niskiego nie najlepiej znoszą takie ciśnienia jak również niektóre parowniki mogą moim zdaniem się odkształcić.Jeżeli nie mam racji to oczywiście przepraszam i ładuję 20 .
Na marginesie uważam ,że forum nie jest miejscem do reklamy i sądzę ,że znajdzie się tu więcej specjalistów.
Życzę wesołych
  • Odpowiedz

jack

  2006-08-04, 11:14:52
Nowy użytkownik
#9
witam wszystkich w tej przepechance kto więcej i lepiej byłbym za panem AWAX sam kiedyś popełniłem taki błąd przy sprawdzaniu szczelności i nabiłem układ 30 bar wszystko było OK wytrzymało ale parownik został odkształcony i jak go zobaczyłem to się sam wystraszyłem wszystko wyglądało jak "twingo" od tamtej pory używam azot 7-8 bar
pozdro dla serwisantów
  • Odpowiedz

zielas55

  2007-03-20, 13:59:30
Nowy użytkownik
#10
Nie jestem fachowcem w dziedzinie klimy ale dotarłem do dokumentacji serwisowej behr hella i tam przeprowadzają test szczelności azotem przy ciśnieniu 15 bar myślę że to serwis profesjonalny i mozna im zaufać.
Pozatym w ELSIE też znalazłem opis sprawdzania nieszczelności i podają że maksymalne ciśnienie to 15 bar.

tu znajdziecie dużo ciekawych informacji z opisami :
http://www.behrservice.com.pl/panel/plik...006_PL.pdf
http://www.kuehlerschneider.com/downloads/oelmenge.pdf
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2007-03-20, 14:26:31 przez zielas55.)
  • Odpowiedz

czarny1

  2007-03-21, 13:17:06
Nowy użytkownik
#11
witam
osobiscie zgadzam sie ze Skylarkiem sam sprawdzam do 20 bar Smile) przy 7 nie zawsze wychodzi nieszczelnośc.
i nie chodzi tutaj o szkołe tylko o praktykę Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2007-03-21, 13:18:17 przez czarny1.)
  • Odpowiedz

senior

  2007-03-21, 19:00:44
Zaawansowany użytkownik
#12
pięć razy się uda, a za kolejnym rozerwie się parownik, wtedy"specjaliśći"będą demontować z tapicerki odłamki, jeśli przy 7-8 barach nie uda się sprawdzić nieszczelności, to wtedy pozostaje barwnik i ultrafiolet, a nie 20 barów!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pozdro dla"specjalistów" i specjalistów
  • Odpowiedz

czarny1

  2007-03-31, 12:16:33
Nowy użytkownik
#13
ciekawe .....tylko ze sprawdzilem kilkaset układów na 20 bar i nic się nie stało Smile))) z małym wyjatkiem nie daje 20 bar do starych aut Smile)) bo to moze byc niebezpieczne Smile
  • Odpowiedz

senior

  2007-03-31, 18:58:23
Zaawansowany użytkownik
#14
dobrze,że mam na czym ćwiczyć, samochód szefa....
  • Odpowiedz

awax

  2007-04-01, 09:55:53
Top użytkownik
#15
czarny1 napisał(a):ciekawe .....tylko ze sprawdzilem kilkaset układów na 20 bar i nic się nie stało Smile))) z małym wyjatkiem nie daje 20 bar do starych aut Smile)) bo to moze byc niebezpieczne Smile
Dlaczego w starych autach może to być niebezpieczne.?
Mój pracownik wczoraj zapomniał podłączyć do butli reduktor i w moją prywatną Viki dał 95 bar (na szczęście tylko tyle zostało).
Poza drobnymi uszkodzeniami jak rozwalony parownik i jeden wąż,troszeczkę zniekształcony kokpit i wystrzelone dwie poduszki bezpieczeństwa to więcej nic się nie stało.
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2007-04-01, 09:56:57 przez awax.)
  • Odpowiedz

senior

  2007-04-01, 20:10:52
Zaawansowany użytkownik
#16
no to w sumie zrobił Ci wentylację...
chłopaki kiedyś sprawdzali szczelność tlenem( na szczęście lodówkę stacjonarną)ze sprężarki hermetycznej została powyginana blacha, na szczęście nic im się nie stało
  • Odpowiedz

awax

  2007-04-02, 08:55:11
Top użytkownik
#17
Co do zamka to napiszę za rok 1 kwietnia
  • Odpowiedz

Bogdan

  2007-04-05, 21:24:01
Nowy użytkownik
#18
własnie dzisiaj byłem w Valeo w Skawinie dzie robi sie chłodnice samoch. a że wcześniej czytałem ten wątek zapytałem jakim cisnieniem sprawdzają elementy klimatyzacji samoch . Kazda chłodnica , skraplacz ą sprawdzane w urzadzeniach nazywanych ; helówkami; jeżeli test wyjdzie zły sprawdza się w wodzie ciśnieniem 15 bar natomiast cisnienie które rozrywa np. skraplacz to ponad 1oobar
  • Odpowiedz

awax

  2007-04-07, 18:35:31
Top użytkownik
#19
Skraplacz oczywiście tak ,pozostaje jeszcze parownik oraz parę innych elementów
  • Odpowiedz

Doanlu

  2007-04-13, 21:12:02
Nowy użytkownik
#20
jeżeli ktoś widział - a pewnie każdy w tym forum - to przewody wys ciś są - ich średnica - mniejsza od przewodów układu niskiego ciśnienia. W przewodach tych w trakcie pracy układu ciś jest wielokrotnie większe - są tak zbudowane że to wytrzymują
Jeżeli ktoś sprawdza układ ciś np 20bar to mam nadzieję że rozumie jaką siłę jednostkową wywiera to sić na powierzchnię
Przypomnę że wielkość siły jest to ciś razy pow.

pozdr
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa