Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

ZEXEL DCW-17D, dozowanie oleju.

40 Odpowiedzi, 56939 Wyświetleń
1 2 Dalej

artur007

  2009-05-14, 06:22:40
Nowy użytkownik
#1
Passat B5 1.9TDI 1998, klimatronik. Wymieniony osuszacz oraz sprężarka, Sprężarka urzywana była w niej znikoma ilość oleju. Z tego co się orjentuje to powinno w niej (układzie) być 250cm3.
Układa został zmontowany kolegoa przyjechał do mnie aby mu napełnić układ, slyszalem o niesprawnej klimatyzacji po napełnieniu olejem.
Moje pytanie: jak i ile uzupełnić olej i w jakich porcjach, posiadam "puszkę" na 60ml oleju. Na którą stronę po próżniowaniu dozować 1sza porcje oleju
  • Odpowiedz

mmkk67

  2009-05-14, 12:38:36
Nowy użytkownik
#2
przyjmowane są następującu ilości oleju:
-filtr osuszający 15 cm3
-przewody 5cm3/m
-parownik 40 cm3
-skraplacz 40 cm3
  • Odpowiedz

Endriu

  2009-05-14, 19:13:28
Nowy użytkownik
#3
Dołączę się do pytania bo czeka mnie podobna robótka -wymiana sprężarki w ww pojeżdzie,czy podane ilości oleju należy podawać w jak napisano powyżej czy można zassać 250 cm do układu licząc że dotrze on tam gdzie trzeba? i w odpowiedniej ilości?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2009-05-14, 20:09:33
Moderator
#4
najlepiej to na trzy razy za kazdym razem popychac freonem do odpowiedniego stanu na strone ssaca
bardzo czesto sie zdaza, ze olej podany na raz zapycha zawor regulujacy wydajnosc i po zawodach
  • Odpowiedz

Endriu

  2009-05-19, 20:00:30
Nowy użytkownik
#5
Nie rozumiem,jak można na trzy razy-przecież za każdym razem należałoby wytwarzać próżnię,a co wtedy z gazem?
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-05-20, 21:36:25
Zaawansowany użytkownik
#6
Endriu napisał(a):Nie rozumiem,jak można na trzy razy-przecież za każdym razem należałoby wytwarzać próżnię,a co wtedy z gazem?
Dodajesz razem z gazem.
  • Odpowiedz

blaster7

  2009-05-25, 08:36:39
Nowy użytkownik
#7
Moje pytanie bo również mam podobny temat

Aler jeżeli przychodzi sprężarka po regeneracji napełniona olejem..

to ile jeszcze dodać....
  • Odpowiedz

tom17

  2009-05-25, 08:44:25
Użytkownik
#8
blaster7 napisał(a):Moje pytanie bo również mam podobny temat

Aler jeżeli przychodzi sprężarka po regeneracji napełniona olejem..

to ile jeszcze dodać....
zależy ile oleju jest w sprężarce
  • Odpowiedz

blaster7

  2009-05-25, 08:56:10
Nowy użytkownik
#9
Acha czyli wylać go i sprawdzić by był ogólny stan taki jak powinien....
  • Odpowiedz

tom17

  2009-05-25, 09:03:18
Użytkownik
#10
jeżeli nie masz info na sprężarce to tak.
  • Odpowiedz

blaster7

  2009-05-25, 10:00:21
Nowy użytkownik
#11
Firma regenerująca zapewniała mnie że bedzie sprężarka zalana olejem...zadzwonie jeszcze do nich..
  • Odpowiedz

Homer00

  2010-08-27, 22:07:12
Nowy użytkownik
#12
Witam. Czy sprezarka powinna miec w sobie olej tzn czy tylko podaje sie olej wraz z czynnikiem czy tez ma osobny wlew gdzies w obudowie. Jesli Powinno sie wlewac to w jakich ilosciach do DCW-17 . Bede mial pllukny caly uklad to czy ma byc potem podane 250ml oleju? czy wiecej?
  • Odpowiedz

amar

  2010-08-28, 08:02:52
Nowy użytkownik
#13
bodzio napisał(a):
Endriu napisał(a):Nie rozumiem,jak można na trzy razy-przecież za każdym razem należałoby wytwarzać próżnię,a co wtedy z gazem?
Dodajesz razem z gazem.



Jak to uczynić w automatycznej stacji?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2010-08-28, 16:34:41
Moderator
#14
Jak nie znajdziesz czasu to nie bedziesz miał klientow.
  • Odpowiedz

Homer00

  2010-08-29, 05:49:15
Nowy użytkownik
#15
Rozumiem, ze do sprezarki lejemy ten sam olej co do calego ukladu ?
A druga sprawa czy mozna dac po pare ml. oleju( jak byl plukany uklad) do kazdej czesci klimatyzacji tzn do osuszacza, skraplacza czy to juz zrobi maszyna?nalazlem takie zdanie:
"Teoretycznie nie powinno być problemu po prawidłowo wykonanym płukaniu układu, jednak zdarzają się zatarcia sprężarki. Dlaczego? Może być tego kilka przyczyn ? w tym podanie ciekłego czynnika chłodniczego na stronę niskiego ciśnienia (tak, to się zdarza!) ? jednak najczęstszy błąd to nie zalanie sprężarki olejem. " Czy to oznacza, ze jak bedzie uklad napelniany to tylko przez zawor wysokiego cisnienia? Oczywiscie mowa tu o ukladzie po plukaniu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-08-29, 05:52:54 przez Homer00.)
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-08-29, 09:48:54
Zaawansowany użytkownik
#16
Banita napisał(a):Na sprężarkach istnieją dwa korki.Jednym nalewamy drugim wycieka po osiągnięciu odpowiednigo stanu oleju.Jakim cudem maszyna rozpoznaje prawidłową ilość oleju skoro niema czasu aby olej spłynął z układu ponieważ czeka kolejny klient kolego Radekklimat?
Kolega Banita chyba mało sprężarek do klimy samochodowej widział.... Z dwoma korkami jest ich jak na lekarstwo, większość ma tylko jeden, niektóre w ogóle go nie mają...
  • Odpowiedz

barbie

  2010-08-29, 11:38:24
Top użytkownik
#17
on pomylił sprężarkę samochodową z SAFem.
  • Odpowiedz

Homer00

  2010-08-29, 13:17:10
Nowy użytkownik
#18
Czyli jak wkoncu mam sie dowiedziec ile tego oleju wlac jesli w urzywce byla jakas ilosc oleju? i jaki ten olej wkoncu wlac
  • Odpowiedz

gajdek419

  2010-08-29, 18:31:34
Zaawansowany użytkownik
#19
Do DCW-17 leje sie PAG46
  • Odpowiedz

Homer00

  2010-08-30, 05:58:56
Nowy użytkownik
#20
ok dziekuje bardzo za odpowiedz
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-08-30, 19:36:44
Top użytkownik
#21
Banita napisał(a):http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/Samoch...-2049.html

Czerwonym napisane.
Jaką dałeś człowiekowi radę cytując ofertę sprzedawcy?Banita.Nie znasz się na klimie samochodowej więc przynajmniej w tym dziale nie zajmuj głosu.Ja nie znam sie na lodówkach więc jak mi lodówka padnie to wezwę człowieka ,który się na tym zna i mi ja naprawi.W dziale chłodnictwa nigdy nie zabierałem głosu.Ale proszę nie pisz głupot o sprężarkach samochodowych ,bo olej to można wlać nawet otworem po stronie ssania a resztę uzupełnić już napełniając czynnikiem.Ile do kompresora?.Zazwyczaj na nim jest napisane ile trzeba wlać .Jak nie ma to patrz w autodatę.Resztę uzupełnij uwzględniając parownik,rurki,skraplacz i filtr wg twoich czerwonych literek czasami wystepujący jako osuszacz.Pozdrawiam
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-08-30, 20:48:20
Top użytkownik
#22
mmkk67 napisał(a):przyjmowane są następującu ilości oleju:
-filtr osuszający 15 cm3
-przewody 5cm3/m
-parownik 40 cm3
-skraplacz 40 cm3
Z tego weź obliczenia napełniając układ olejem.Reasumując-masz mieć w układzie 250 ml odejmij to co powyżej tj 120 ml.
Więc sprężarka powinna mieć 130 ml.Jeżeli nie płukasz układu w pełni tego słowa znaczenia to do sprężarki 80 ml (pokręć wałkiem aby zassało) na rozruch i 50 ml dodaj z czynnikiem podczas napełniania .Próżnię przed napełnieniem z odessaniem powietrza i wilgoci pociągnij ok 30 min
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-08-30, 20:50:18 przez Tadeusz4321.)
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2010-08-30, 20:54:51
Top użytkownik
#23
Banita napisał(a):
radekklimat napisał(a):Jak nie znajdziesz czasu to nie bedziesz miał klientow.
A można na temat.Bez odpowiedzi wymijającycych ponieważ
Posty bezsensowne lub bardzo odbiegające od tematu będą usuwane.
Pedzio czy cóś?
  • Odpowiedz

renegat35

  2015-07-15, 18:02:50
Użytkownik
#24
radekklimat napisał(a):najlepiej to na trzy razy za kazdym razem popychac freonem do odpowiedniego stanu na strone ssaca
bardzo czesto sie zdaza, ze olej podany na raz zapycha zawor regulujacy wydajnosc i po zawodach

A jak się zapcha to co wtedy?
Rozebrać i wyczyścić?
Bo chyba mam taki problem
  • Odpowiedz

Tadeusz4321

  2015-07-15, 18:32:04
Top użytkownik
#25
Mozna kilkakrotnie napełniac i ściagać czynnik i oczywiście długa próżnia.Za kazdym razem moze uda Ci sie sciadnąć 10 -15 ml
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-07-15, 18:32:38 przez Tadeusz4321.)
  • Odpowiedz
1 2 Dalej

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa