Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Problemy z otrzymywaniem wynagrodzenia.

12 Odpowiedzi, 11164 Wyświetleń

dominik486

  2009-06-11, 14:25:13
Zaawansowany użytkownik
#1
Witam!
Myślę, że wielu z Was również ma takich "trudnych" klientów, tzn. którzy nie płacą od razu po skończonej robocie?
Macie może na to jakieś sposoby?
Można niby zamknąć lub odłączyć część instalacji (tak zeby szybko znowu podłączyć) i uruchomic po otrzymaniu kasy, ale to nie zawsze skutkuje.
Myslę, że to jest główna wada tej roboty...
Pozdrawiam i zyczę udanego weekendu Wink
  • Odpowiedz

byniom

  2009-06-11, 17:55:03
Moderator
#2
Nie wolno ci nic zrobić przy instalacji klienta a co do kasy to jedyny sposób to czekac aż ci odda.
Nie daję łapówek i nie biorę łapówek ale zawsze można się ze mną dogadać
  • Odpowiedz

dominik486

  2009-06-11, 18:03:07
Zaawansowany użytkownik
#3
No ale przymknąć zawór dopoki się nie rozliczą, jeeżeli w umowie masz podkreslone, ze uruchomienie w dniu rozliczenia koncowego Wink
Ciężka sprawa z tym ...
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2009-06-11, 18:34:17
Zaawansowany użytkownik
#4
dominik486 napisał(a):No ale przymknąć zawór dopoki się nie rozliczą, jeeżeli w umowie masz podkreslone, ze uruchomienie w dniu rozliczenia koncowego Wink
Ciężka sprawa z tym ...
Tak tak tyle tylko że cwany klient może wtedy zawołać jakiegoś innego magika który to otworzy zawór i Ciebie będzie miał >głęboko w.... poważaniu< a na dodatek stwierdzi że to Ty nie wywiązałeś się z umowy bo agregat nie działał. Wtedy będziesz miał problemy.

Moim zdaniem to tylko dobra wcześniejsza umowa z zaznaczeniem terminu zapłaty i ewentualnych odsetkach karnych. Tyle tylko że to też działa na obie strony.
Może klient się nie zgodzić i pójść do konkurencji, albo też zażądać ustalenia terminu z odsetkami z Twojej strony. W razie jakichś losowych problemów z terminem z Twojej strony może to Ciebie drogo kosztować.
  • Odpowiedz

dominik486

  2009-06-11, 18:48:57
Zaawansowany użytkownik
#5
Dlatego to własnie trudny temat.... ale cóż zrobić. Zostaje tylko czekać na szybką wypłatę i się nie załamywaćWink
A Wy nieraz użuwacie takiej umowy z ewentualnymi odsetkami z obu stron?
  • Odpowiedz

monterod2002

  2009-06-11, 18:54:26
Zaawansowany użytkownik
#6
Umowa to podstawa i zaliczka przed zamówieniem klimy żeby klijent nie zrezygnował przed montażem a ty żebyś nie bujał się z zamówioną klimą .
pozdrowionka
Być człowiekiem oznacza mieć wątpliwości i mimo to iść dalej swoją drogą. /Paulo Coelho/
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2009-06-11, 20:19:09
Zaawansowany użytkownik
#7
Ja siedzę w większości w naprawach chłodni rolniczych, sklepowych,hurtownie itp.
Czyli chłodnictwo można powiedzieć drobne.
Jeśli jednak już coś montuję ( nawet wymieniam sprężarkę lub jakieś inne elementy czy podzespoły ) co już co nieco kosztuje to na towar ( a jak się da to i więcej )biorę kasę z góry.

Wtedy jeśli klient po wszystkim nawet się ociąga to czekam tylko na kasę za robotę a nie jestem do tyłu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-06-11, 20:20:10 przez elektromechanik.)
  • Odpowiedz

wogotto

  2009-06-11, 21:18:29
Użytkownik
#8
Witam.Jezeli jest to kwota ktora moze zaszkodzic firmie i masz podejrzenie ze nalezna usluga nie zostanie zaplacona to kup zegar czasowy i zamontuj go w miejscu nie widocznym dla magikow powiadamiajac goscia ze rozmontowujac jednostke traci gwarancje a zakladajac plomby czy znaczniki bedziesz wiedzial o ingerencji wewnatrz urzadzenia.
  • Odpowiedz

awax

  2009-06-12, 06:24:22
Top użytkownik
#9
Witam
Sądzę,ze negocjując z Klientem przed otrzymaniem zlecenia trochę głupio traktować go jak nieuczciwego z góry zakładając ,ze przeciągnie płatność lub nie zapłaci,
W każdej branzy należy liczyć się z opóżnieniami części płatności,ale egzekwować możemy je jedynie zgodnie z prawem.
Jest kilka sposobów i wydaje mi się,że niezłym jest Krajowy Rejestr Długów choć tam musi być 60 dni opóżnienia.Niemniej jednak to skutkuje,gdyz Klient obawia się kłopotów np. z kredytem w Bankach
  • Odpowiedz

Artic

  2009-06-16, 10:08:52
Zaawansowany użytkownik
#10
najlepszy sposób to uruchormienie niech klient zobaczy że to działa a później zamkniecie zaworów i czekanie na zapłate Big Grin
Doświadczenie stworzyło sztukę, brak zaś doświadczenia - przypadek .... A prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn. Arystoteles
  • Odpowiedz

boryspol

  2009-06-16, 21:06:32
Użytkownik
#11
Powiedz że czekasz do jutra, a jak nie to podpalisz mu całą budę Smile
Kupuję tylko polskie artykuły w polskich sklepach. Chciałbym też montować tylko polskie urządzenia.
  • Odpowiedz

bodzio

  2009-06-16, 22:01:55
Zaawansowany użytkownik
#12
Ja zabieram dowód w takich przypadkach i nie ma problemu Smile
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa