Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

chłodnia samochodowa problem

15 Odpowiedzi, 19257 Wyświetleń

wir

  2010-07-24, 20:48:49
Nowy użytkownik
#1
witam
potrzebuje pomocy w uruchomieniu agregatu samochodowego dodam że nie jest to jakiś firmowy sprzęt typu carrier czy termo king ale zmyślna samoróbka na 12v
instalacja wygląda mniej więcej tak
sprężarka od klimatyzacji z jakiekoś volvo sterownik pcr-300 flica wentylatory samochodowe 12v przy parowniku i chłodnicy
plus czujniki temperetury wewnątrz
całość zakupiłem wrza z kontenerem i miało działać po zapięci sprzężarki do auta ale nie działa Sad
a przynajmniej nie działa prawidłowo
problem pojawia się po kilku minutach pracy sprężarki zaczyna się grzać i tak jakby miała za ciężko zwalnia zwalnia i prawie staje dlaczego ??????
gdyby ktoś podrzucił jakąś myśl bedę bardzo wdzięczny
z góry dziękuje i pozdrawiam
ps sterownik nie wyświetla żadnych błędów diody od wentylatorów i stycznika odszraniania świecą prawidłowo
sprawdziłem też instalacje jest prawidłowo podłączona do sterownika
i brak pomysłu co więcej
  • Odpowiedz

renegat35

  2010-07-24, 22:16:25
Użytkownik
#2
No to ci gratuluję zakupu. A jakim czynnikiem to załadowałeś i ile a może nie powiedzieli ci o tym :lol: . A olej w układzie jest? bo wygląda jak by ci ona puchła i za chwile ja zarżniesz. Na pewno to nie jest wina sterownika ani czujników.
  • Odpowiedz

wenon

  2010-07-25, 06:12:46
Moderator
#3
pasowało by zobaczyć jak wyglada olej w sprężarce, prawdopodobnie jest siwy, albo nawet czarny, jesli wogule jest w niej olej. najprawdopodobniej czeka cie wymiana sprężarki + płukanie całego układu.
"I DON'T MIND IF I DON'T HAVE A MIND." (Kurt Cobain)
  • Odpowiedz

wir

  2010-07-25, 10:02:04
Nowy użytkownik
#4
renegat35 napisał(a):No to ci gratuluję zakupu. A jakim czynnikiem to załadowałeś i ile a może nie powiedzieli ci o tym :lol: . A olej w układzie jest? bo wygląda jak by ci ona puchła i za chwile ja zarżniesz. Na pewno to nie jest wina sterownika ani czujników.

witam
gratulować nie ma czego ta chłodnia to był dodatek na którym niezależało mi specjalnie ale jeśli już jest to trzeba by ją uruchomić tak mi się wydawało ze to nie bedzie wina od strony elektrycznej
co do czynnika to nie mam pojecia jaki jest w niej
mam tylko naklejkę na butli że wchodzi 2.35dm i tyle jeszcze tylko jedna rzecz mnie zastanawia po zakęceniu zaworu na butli
przy ściąganiu czynnika z układu sprężarka sie nie dławi pracuje prawidłowo ale jesli puszcze na cały układ to po 5 minutach zwalnia i chce sie zatrzymać
  • Odpowiedz

wir

  2010-07-25, 10:06:14
Nowy użytkownik
#5
wenon napisał(a):pasowało by zobaczyć jak wyglada olej w sprężarce, prawdopodobnie jest siwy, albo nawet czarny, jesli wogule jest w niej olej. najprawdopodobniej czeka cie wymiana sprężarki + płukanie całego układu.

co do oleju to jeszcze nie sprawdziłem
  • Odpowiedz

renegat35

  2010-07-25, 15:07:42
Użytkownik
#6
O jakiej butli ty mówisz. Chyba o zbiorniku cieczy i na nim jest jego pojemność a nie pojemność czynnika w układzie. Musisz dokładnie opisać jak ta samoróbka jest zrobiona i było by dobrze gdybyś podłączył zegary i podał ciśnienia co się dzieje przy ściąganiu czynnika i po tych 5 minutach gdy zwalnia.
  • Odpowiedz

wir

  2010-07-26, 14:04:11
Nowy użytkownik
#7
renegat35 napisał(a):O jakiej butli ty mówisz. Chyba o zbiorniku cieczy i na nim jest jego pojemność a nie pojemność czynnika w układzie. Musisz dokładnie opisać jak ta samoróbka jest zrobiona i było by dobrze gdybyś podłączył zegary i podał ciśnienia co się dzieje przy ściąganiu czynnika i po tych 5 minutach gdy zwalnia.
witam
tak masz racje to pojemność zbiornika
jak wygląda opisze to raczej niefachowym językiem ale spewnościa ktoś kto się na tym zna zrozumie
układ wygląda tak
sprężarka od klimatyzacji volvo zexel sae j-639
chłodnica wewnętrzna firma PPUCH TARCZYN MODEL UCC-28-250
do chłodnicy jest zamotowane 2 wentylatory samochodowe od chłodzenia chłodnicy
idąc rurką od chłonicy wewntrznej dalej mamy
tzw wziernik w którym widać przepływ gazu za nim
osuszacz/filtr
póżniej na rurce jakiś czujnik <najprawdopodobniej temeratury lub ciśnienia brak symboli
jest połączony z wentylatorem chłodnicy zewnętrznej >
póżniej jest zbiornik na czynnik to właśnie na nim jest ta naklejka z pojemnością
chłodnica zewnętrzna
i powrót do spężarki
mam nadzieje ze nic nie poknociłem
co do zapięcia zegarów to nie wiem gdzie by można je wpiąć brak miejsca
pozdawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-07-26, 14:05:42 przez wir.)
  • Odpowiedz

Robert81r

  2010-07-26, 17:14:42
Zaawansowany użytkownik
#8
Cytat:całość zakupiłem wrza z kontenerem i miało działać po zapięci sprzężarki do auta ale nie działa

a kto Ci zapinal ta sprezarke do auta ? Urzadzenie bylo juz nabite czynnikiem ?

Co do zlacz to zwykle moga wystepowac na zbiorniku cieczy, parowniku i najczesciej w okolicy samej sprezarki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2010-07-26, 17:15:52 przez Robert81r.)
  • Odpowiedz

wir

  2010-07-26, 18:09:15
Nowy użytkownik
#9
Robert81r napisał(a):
Cytat:całość zakupiłem wrza z kontenerem i miało działać po zapięci sprzężarki do auta ale nie działa

a kto Ci zapinal ta sprezarke do auta ? Urzadzenie bylo juz nabite czynnikiem ?

Co do zlacz to zwykle moga wystepowac na zbiorniku cieczy, parowniku i najczesciej w okolicy samej sprezarki.

kontener był z rozbitka wycieli całość bez rozpinania układu
a narazie podłaczyłem sprężarke do silnika trójfazowego na dorobionej podstawie
przy samej sprężąrce nie ma żadnych wejść
dziś rozmontowałem parownik tzn pozdejmowałem obudowy myśle ze gdzieś dało by sie zapiąć zegar
tylko pytanie jaki
niezajmuje się tym codziennie więc proszę o instrukcje jak dla strasznego laika w tej kwestii
pozdrawiam
  • Odpowiedz

Robert81r

  2010-07-26, 18:46:31
Zaawansowany użytkownik
#10
dobrze, w takim razie z jaka predkoscia obrotowa kreci sie obecnie ta sprezarka ? Rolleyes
  • Odpowiedz

wir

  2010-07-27, 10:52:19
Nowy użytkownik
#11
Robert81r napisał(a):dobrze, w takim razie z jaka predkoscia obrotowa kreci sie obecnie ta sprezarka ? Rolleyes
Robert81r napisał(a):dobrze, w takim razie z jaka predkoscia obrotowa kreci sie obecnie ta sprezarka ? Rolleyes
witam
jeżeli dobrze policzyłem to 6400 obr na minute
hm może tu być problem a może ktoś wie z jaką prędkośćia max powinny pracować pompy od klimy
pozdrawiam
  • Odpowiedz

Robert81r

  2010-07-27, 15:18:57
Zaawansowany użytkownik
#12
no to moge Ci zlozyc najszczersze kondolencje z powodu straty sprezarki.
  • Odpowiedz

wir

  2010-07-27, 15:51:09
Nowy użytkownik
#13
Robert81r napisał(a):no to moge Ci zlozyc najszczersze kondolencje z powodu straty sprezarki.

może cię to zmartwi ale jeszcze jej nie straciłem
a no i jeszcze raz dzięki za pomoc Big Grin
  • Odpowiedz

Robert81r

  2010-07-27, 16:59:49
Zaawansowany użytkownik
#14
podziel te obroty przez 3.
  • Odpowiedz

wir

  2010-07-27, 17:07:31
Nowy użytkownik
#15
Robert81r napisał(a):podziel te obroty przez 3.

dzięki
już nad tym pracuje bo zacząłem drążyc ten temat
tylko boje się że to i tak nie pomoże
napisze po zmianie szajbki
dzięki
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa