Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Zamiana czynnika R12 na R134a - jakie proporcje?

8 Odpowiedzi, 14641 Wyświetleń

tomciar

  2007-06-22, 09:59:27
Nowy użytkownik
#1
Witam, przerobiłem instalację klimatyzacji z R12 na R134a (zmienione wszystkie elementy) i teraz pytanie - ile ma być czynnika R134 - w oryginale R12 ma być 1100 g. Samochód to Opel Senator RP93

Pozdrawiam
  • Odpowiedz

senior

  2007-06-22, 12:10:14
Zaawansowany użytkownik
#2
zawsze gdy robisz taką przeróbkę, ładujesz 75% ilości r12( tak pisze w książce i w praktyce wygląda podobnie)
powiedz jakie koszty przeróbki??
  • Odpowiedz

tomciar

  2007-06-22, 13:38:53
Nowy użytkownik
#3
Uuu to ja to spieprzyłem - nabiłem 1100 g. Mogę to wypuścić zaworkiem? A koszty... Nowy skraplacz - 200 zł (allegro), nowa sprężarka 300 zł (allegro), parownika nie ruszałem, nowy osuszacz 160 zł (allegro), no i wszystkie oringi nowe.
Pozdr
  • Odpowiedz

tjako

  2007-07-25, 14:23:17
Nowy użytkownik
#4
senior napisał(a):zawsze gdy robisz taką przeróbkę, ładujesz 75% ilości r12( tak pisze w książce i w praktyce wygląda podobnie)
powiedz jakie koszty przeróbki??
Seniorze,

a jak to jest z olejem sprężarkowym?
jaki jest w R12 a jaki w R134a ?
czy ten, ktory byl z R12 może pozostać, czy trzeba go wypuścić i zalać nowy ?

proszę o szybką poradę.
  • Odpowiedz

senior

  2007-07-25, 16:16:28
Zaawansowany użytkownik
#5
r 12 chodzi ma mineralnym a 134a na syntetyku wiec musisz spuścić stary
  • Odpowiedz

radekklimat

  2007-07-25, 18:31:59
Moderator
#6
a co zrobiłes z polaczeniami elastycznymi, jak sie guma w wezach rozpusci od oleju i czynnika to h..j strzeli te klime i przerobka na nic
  • Odpowiedz

Absolut

  2007-07-25, 21:50:51
Użytkownik
#7
Osobiście robiłem klika takich przeróbek i jeżeli wymieni się wszystkie podstawowe elementy ( bądz odpowiednio przerobi ) oraz przepłucze układ i zmieni olej to wszystko powinno być ok. Zazwyczaj jak coś puszcza to jest już w i tak kiepskiej kondycji że na r12 też by padło.
Ja sam jestem ciekaw jak przebiegają przejścia z r12 na gazy inne niż r134 ( osobiście nigdy tego jeszcze nie stosowałem ). Wymienia się jakieś części czy można od razu ładować gaz?
  • Odpowiedz

radekklimat

  2007-07-26, 16:45:47
Moderator
#8
guma z ktorych zrobione sa weze ma inny sklad chemiczny do r12 a inny do r134a
ja nie robilem takich przerobek-nie zalecane-lepiej napełnic R409a bez wymiany kosztownych rzeczy i bedzie chodzic jeszcze dlugie lata
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa