Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Mam problem z Carrier Transicold

17 Odpowiedzi, 22331 Wyświetleń

victor1991

  2011-01-18, 14:01:23
Nowy użytkownik
#1
Agregat działa gdy ruszam z domu w trasę po kilkunastu km się wyłącza w sterowniku jest błąd A01 oczywiście miga czerwona dioda proszę o pomoc!!! Ps. próbowałem pod 230v nic to nie zmienia
  • Odpowiedz

radekklimat

  2011-01-18, 15:42:22
Moderator
#2
A 01 blad czujnika niskiego cisnienia gazu.
Brak lub niedobor czynnika, nieszczelnosc w układzie chlodniczym.
Nalezy wykonac probe cisnieniowa azotem i ustalic ewentualne miejsce wycieku.
  • Odpowiedz

barbie

  2011-01-18, 22:39:59
Top użytkownik
#3
kolego Mentor nie czytasz dokumentacji--wszystkie firmy stosują ten system opisu błędów ,czepiasz się aby wykazać swój geniusz,zresztą u Mentorów to jest normalne .
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-01-18, 22:46:17
Zaawansowany użytkownik
#4
Cytat:Nielepiej wymienić czujnik skoro alarm dotyczy błędu czujnika.Niski poziom czynnika niepowoduje uszkodzenia czujnika.A może by tam poszukać.
http://www.thermoplex.pl/pl/wykaz-kodow-...supra.html

Tylko ze to napewno nie jest SUPRA - zainteresowany ma cos z rodzaju Zephyr, Xarios,... - to raz.
A dwa to tak jak juz Radek wspomnial - istnieje bardzo duze prawodpodobienstwo zbyt niskiego stanu czynnika w ukladzie (bardzo ladnie widac to teraz po klientach cos sie dzieje jak mrozik odpuscil) - alarm wyskakuje po kilkunastu km, jak sprezarka dostanie swoje obroty. Przy zupelnym braku czynnika w ogole by to nie startowalo.

I to niby "lapanie" za slowka - nie wiem czy niezamierzone czy tez w celu zrobienia zametu w kolejnym temacie - prawdopodobnie to drugie ... Czy Radek napisal ze blad oznacza uszkodzenie czujnika ? Nie. Blad wygenerowany zostal z czujnika LP.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-01-18, 23:43:24 przez Robert81r.)
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-01-18, 22:52:00
Zaawansowany użytkownik
#5
Barbie, chyba kazdy juz zauwazyl ze nasz Mentor ZAWSZE musi sie do czegos doczepic, dorobic do tego swoja filozofie i sterowac tematem w zupelnie innym kierunku ...
  • Odpowiedz

barbie

  2011-01-18, 22:53:37
Top użytkownik
#6
kolega Mentor przyznał się do nadużywania wódeczki--dziwne wpisy bywają pod wpływem procentów,casami słychać jakieś głosy.
  • Odpowiedz

mentor

  2011-01-18, 23:02:09
Zaawansowany użytkownik
#7
Casami jest to powód do zbanowania.Czasami? Big Grin
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.
  • Odpowiedz

barbie

  2011-01-18, 23:05:34
Top użytkownik
#8
idź spać to może jeszcze kilka dni się uchowasz na forum .
  • Odpowiedz

mentor

  2011-01-19, 20:43:48
Zaawansowany użytkownik
#9
Dziękuję za dobrą radę.
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-01-19, 23:20:55
Zaawansowany użytkownik
#10
Cytat:Może niedrożny filtr lub uszkodzony zawór rozprężny powodują podobne objawy?

Masz calkowita racje.

Dzisiaj mialem wlasnie taki numer z zablkowowanym zaworem rozpreznym + niedobor czynnika.
Poczatkowo zasugerowalem sie niskim stanem czynnika - sciagnelem z ukladu 0.5kg (nominalnie 3kg). Oczwiscie sprawdzanie azotem, prozniowanie, ... Wszystko pieknie ladnie nabijam czynnikiem 1kg - cisnienie na tloczeniu OK, na ssaniu cos niskie, dorzucam +1kg na tloczeniu rosnie dosc mocno mimo pracy wentylatora skraplacza i niezbyt wysokiej temperatury otoczenia a na ssaniu dalej lipa. Przy grzaniu parametry wzorowe. No i od nowa zabawa ze sciaganiem czynnika - tutaj trzeba bylo uwazac bo przy kroccach HP i LP sprazarki czynnik sciagniety do zera (okolo 0,7kg), a pozostala czesc uwieziona miedzy zbiornikiem cieczy a zaworem rozpreznym - trzeba bylo podpiac sie pod zbiornik cieczy i sciagnac reszte.
Najdziwniejsze w tym wszystkim ze dysza zaworu rozpreznego wygladala normalnie, sitko czyste, brak oznak wilgoci. Dla pewnosci wyplukalem to. Zawor zwrotny przy parowniku takze OK. Poskladalem wszytko do kupy z mysla ze raczej zawor rozprezny do wymiany (jakos sie uszkodzil i zablokowal).Po zaladowaniu nominalnej wartosci czynnika uklad smiga prawidlowo zarowno na grzaniu jak i chlodzeniu ? Rolleyes

I tez byl TYLKO blad A01 Smile
  • Odpowiedz

radekklimat

  2011-01-20, 06:48:03
Moderator
#11
Co do przyczyn ktore opisał Robert to owszem ale zakładam ze agregat chodził do dnia pisania postu i ze nie był wczesniej kombinowany ale tego nie wiemy, narazie.
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-01-20, 09:41:10
Zaawansowany użytkownik
#12
Radek, agragat nie byl kombinowany. Na pewno nie chodzil do konca bo jak to w Polsce bywa zima jezdzi sie za darmo Smile
  • Odpowiedz

victor1991

  2011-01-20, 11:19:03
Nowy użytkownik
#13
Samochód był sprowadzony i była tylko jedna naprawa agregatu bo nie chodził na 230v podłączyłem coś jebło i "fachowiec " mi go zrobił "trochę" skasował i agregat nie chodził po naprawie dość długi czas więc nie zdążyłem go sprawdzić czy śmiga na 230v ,ale wracając do tematu wcześniej też mi się wyłączył ale odstał trochę i przy następnym razie śmigał normalnie aż do teraz :/
  • Odpowiedz

radekklimat

  2011-01-20, 17:01:52
Moderator
#14
Robert mi chodziło o wypowiedz Victor1991

Co do tego agregatu to najlepiej bedzie jak podłaczy sie manometry, uruchomi agregat i odczyta cisnienia na wolnych obrotach i przy 1500. Oczywiscie podaj jaki czynnik jest w agregacie i co za model tego Carriera.
  • Odpowiedz

mentor

  2011-01-20, 22:20:37
Zaawansowany użytkownik
#15
Robert81r napisał(a):Barbie, chyba kazdy juz zauwazyl ze nasz Mentor ZAWSZE musi sie do czegos doczepic, dorobic do tego swoja filozofie i sterowac tematem w zupelnie innym kierunku ...

Czasami zmiany kierunku doprowadzają do celu.Co było by gdyby wszyscy jeżdzili w tym samym kierunku?Przypuszczam ,że jeżeli w prawym to często wymieniali byśmy żarówkę od prawego kierunku.Robili byśmy okręgi w określonym promieniu jeżdząc w kółko.Zawsze jadąc do celu od czasu do czasu zmieniam kierunek aby do tego celu dojechać.
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.
  • Odpowiedz

barbie

  2011-01-20, 22:45:09
Top użytkownik
#16
kolego nadal nie czytasz ze zrozumieniem technicznego slangu .
  • Odpowiedz

mentor

  2011-01-21, 16:31:34
Zaawansowany użytkownik
#17
Barbie ale ja niejestem w gangu aby używać slangów.
Człowiek w stadzie staje się baranem.Dlatego jestem indywidualistą.Omijając grono zaprzyjażnionych forumowiczów.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa