Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

[Carrier] problem z plusową temperaturą carrier zephyr 30 s

16 Odpowiedzi, 18662 Wyświetleń

ryba-junior

  2011-10-17, 20:53:03
Nowy użytkownik
#1
Witam użytkowników ... od niedawna jestem użytkownikiem busa z agregatem carrier zephyr 30 s

Pytanie agregat sprawny ...nabity ... itp , na postoju jestem w stanie podnieść temperaturę do np. 19 stopni podtrzymując obroty silnika lecz podczas jazdy temperatura spada ,,, co może coś być przyczyną takiego zachowania ?? izoterma jest szczelna... przewody które idą od sprężarki do izotermy pod podwoziem zakryłem rurką piankową by nie wytracały temp . .. jeżeli chodzi o podtrzymanie niskich temperatur wszystko jest ok podczas jazdy.
Auto jest mi potrzebne do transportu leków w temp. +15>... i nie wiem czy coś jest nie tak z agregatem czy po prostu one tak pracują ?

Proszę o podpowiedz .

Michał
Renault Master 99r, izoterma carrier zephyr 30 s
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-10-17, 20:58:44 przez ryba-junior.)
  • Odpowiedz

ryba-junior

  2011-10-17, 21:05:24
Nowy użytkownik
#2
wydaje mi się że pasek jest ok ...żadnych oznak ślizgania . zastanawia mnie dlaczego na postoju podtrzymując obroty temp. rośnie do ustalonej i trzyma a wystarczy ze samochód jest w ruchy zaczyna spadać .
Renault Master 99r, izoterma carrier zephyr 30 s
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-10-17, 21:23:33
Zaawansowany użytkownik
#3
a powiedz mi taka rzecz: wentylator skraplacza chodzi non stop czy sie wlacza i wylacza ?
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-10-17, 21:29:49
Zaawansowany użytkownik
#4
przepelnienie nie ma tu nic do rzeczy
  • Odpowiedz

ryba-junior

  2011-10-17, 21:32:01
Nowy użytkownik
#5
Robert81r napisał(a):a powiedz mi taka rzecz: wentylator skraplacza chodzi non stop czy sie wlacza i wylacza ?

jak auto stoi to do osiągnięcia temp wentylator chodzi jak osiągnie to się wył. czyli chyba pracuje tak jak powinien podczas jazdy chodzi non stop ... tylko nie wiem ale przewód jest letni a wieje z nagrzewnicy taka sobie tem/ nie ciepła
Renault Master 99r, izoterma carrier zephyr 30 s
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-10-17, 21:33:56
Zaawansowany użytkownik
#6
chyba sie nie rozumiemy Wink
O ktorym wentylatorze piszesz ? bo ja pytam o ten co jest na zewnatrz pojazdu
czy moze dobrze sie rozumiemy ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-10-17, 21:34:57 przez Robert81r.)
  • Odpowiedz

ryba-junior

  2011-10-17, 21:40:56
Nowy użytkownik
#7
Robert81r napisał(a):chyba sie nie rozumiemy Wink
O ktorym wentylatorze piszesz ? bo ja pytam o ten co jest na zewnatrz pojazdu
czy moze dobrze sie rozumiemy ?

pisałem o tym wewnątrz..... a ten na dachu wł sie i wył. byłem u osoby która rzekomo zajmuje sie agregatami sprawdzał i twierdzi że jest ok ....ale dziwi mnie dlaczego nie jest w stanie agregat podczas jazdy utrzymać stałej dodatniej temp np 17 stopni
Renault Master 99r, izoterma carrier zephyr 30 s
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-10-17, 21:55:37
Zaawansowany użytkownik
#8
jedyne czego mozna by sie czepic to sterowanie zaworami (w sumie nie wiadomo co to za opcja i czy wszysto jest na swoim miejscu). Natomiast roznica miedzy staniem w miejscu, a jazda jest taka ze masz inny przeplyw powietrza przez lamele skraplacza. No ale jezeli parametry podczas grzania zostaly sprawdzone i sa ok to moze brakuje mocy temu urzadzeniu w tym zakresie i wraz ze spadkiem temp otoczenie bedzie jeszcze gorzej.
  • Odpowiedz

ryba-junior

  2011-10-17, 22:07:03
Nowy użytkownik
#9
Robert81r napisał(a):jedyne czego mozna by sie czepic to sterowanie zaworami (w sumie nie wiadomo co to za opcja i czy wszysto jest na swoim miejscu). Natomiast roznica miedzy staniem w miejscu, a jazda jest taka ze masz inny przeplyw powietrza przez lamele skraplacza. No ale jezeli parametry podczas grzania zostaly sprawdzone i sa ok to moze brakuje mocy temu urzadzeniu w tym zakresie i wraz ze spadkiem temp otoczenie bedzie jeszcze gorzej.

Dziwi mnie jedna rzecz ...jeżeli auto stoi na wolnych obrotach to temperatura bardzo powoli się podnosi , jeżeli podniosę obroty do 2,5 -3 to temp rośnie szybciej... to tak zna chłopski rozum podczas jazdy gdy silnik pracuje pod obciążeniem w pełnym zakresie wydajność powinna wzrosnąć a spada..../ osoba która sprawdzała agregat twierdzi że może być spadek temperatury na przewodach które idą od sprężarki klimy do środka (więc je zasłoniłem - brak poprawy) zastanawiam się co może być przyczyną tak małej wydajności i czy to jest usterka czy coś nie gra
Renault Master 99r, izoterma carrier zephyr 30 s
  • Odpowiedz

wenon

  2011-10-18, 15:10:29
Moderator
#10
najprawdopodobniej zawór zamykający skraplacz przepuszcza czynnik, i część idzie właśnie przez niego dodatkowo wychładzany przez pęd powietrza, w takiej sytuacji agregat grzeje i zarazem chłodzi.
ale to są tylko moje przypuszczenia, pasowało by sprawdzić podczas postoju temp. na lamelach parownika na wyjsciu z EXV. ewentualnie rozebrać zawór MHV i sprawdzić czy nie jest pogięta męmbrana.
sam raczej tego nie sprawdzisz proponuję jakiś konkretny serwis.
"I DON'T MIND IF I DON'T HAVE A MIND." (Kurt Cobain)
  • Odpowiedz

Robert81r

  2011-10-18, 15:42:31
Zaawansowany użytkownik
#11
zawor MHV (o ile jest w tym urzadzeniu zamontowany) jest powiazany niejako z presostatem sterujacym wentylatorem czyli warto rowniez sprawdzic progi jego przelaczania dla danego czynnika chlodniczego.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2011-10-18, 18:46:35
Moderator
#12
Ja mam troche inne pytanie a mianowicie, ile lat ma zabudowa izotermiczna?
  • Odpowiedz

Kraken

  2011-10-19, 06:46:36
Administrator
#13
A może problem leży w zupełnie innym miejscu. Agregat Ciągnie energię z instalacji elektrycznej pojazdu i w momencie jazdy, samochód żre za dużo energii, przez co agregat nie ma "siły" dostatecznie napędzić wentylatora. Stąd możliwy spadek temperatury.
  • Odpowiedz

ryba-junior

  2011-10-23, 19:07:51
Nowy użytkownik
#14
radekklimat napisał(a):Ja mam troche inne pytanie a mianowicie, ile lat ma zabudowa izotermiczna?

Jest to Renault Master 99 .... zabudowa izotermy fabryczna laminat szczelna bez pęknięć itp ...przy drzwiach uszczelki dochodzą tak jak powinno być ... mało tego ostatnia moja trasa ok 150 km wyj miałem 10 st. jak dojechałem na miejsce miałem 14 st. było słonecznie // więc jeżeli chodzi o nieszczelności izotermy to nie biorę tego pod uwagę .. ale dzięki
Renault Master 99r, izoterma carrier zephyr 30 s
  • Odpowiedz

ryba-junior

  2011-10-23, 19:13:14
Nowy użytkownik
#15
Kraken napisał(a):A może problem leży w zupełnie innym miejscu. Agregat Ciągnie energię z instalacji elektrycznej pojazdu i w momencie jazdy, samochód żre za dużo energii, przez co agregat nie ma "siły" dostatecznie napędzić wentylatora. Stąd możliwy spadek temperatury.

ale co ma energia do tem... prąd jeżeli ciągnie to z alternatora ...czynnik napędzany jest z pompy klim z paska klonowego więc wcześniejsze sugestie jednego z kolegów były by bardziej trafne ale pasek ok i naprężenie... wentylator ok .....przewód dochodzący do nagrzewnicy jest ciepły a chyba powinien być gorący i wentylator za szybko wystudza nagrzewnice i nie jest w stanie podbić tem.... tylko dziwną rzeczą jest to ze na postoju temp podnosi
Renault Master 99r, izoterma carrier zephyr 30 s
  • Odpowiedz

ryba-junior

  2011-10-23, 19:17:10
Nowy użytkownik
#16
Panowie dzięki za podpowiedzi i jeżeli będą jeszcze jakieś pomysły to proszę ...
Podjadę jeszcze do innego fachowca i podpowiem mu wasze sugestie i może coś się da z tym zrobić.
Na dzień dzisiejszy zamontowałem nagrzewnicę z obudową i wentylatorem pomiędzy grodziami + przewody od nagrzewnicy i hasa.... niezależnie sterowane i bez obsługi agregatu bez problemy podnoszę temp

Dzięki
Renault Master 99r, izoterma carrier zephyr 30 s
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-10-23, 19:25:41 przez ryba-junior.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa