Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

separator cieczy - akumulator ssący czy można zastąpić innym?

10 Odpowiedzi, 12013 Wyświetleń

Tomekw

  2013-08-09, 15:27:52
Nowy użytkownik
#1
Jestem nieszczęśliwym Sad posiadaczem samochodu Iveco daily 35s13, na którym zamontowana jest chłodnia firmy Kerstner. Chłodnia Kerstner C201RA - niestety chłodnia nie jest sprawna. Po sprawdzeniu przez serwis klimatyzacji okazało się, że w układzie jest nieszczelność. Wskazali na zbiorniczek stalowy, który znajduje się pod podwoziem. Wysłałem zdjęcia do przedstawiciela Kerstnera w Polsce (jedyny jak się okazuje w Świdniku). Dostałem odpowiedź, że jest to separator oleju koszt ok. 1000 zł. Po wizycie u innego specjalisty od chłodni samochodowych okazało się, że ten zbiornik to nie separator oleju tylko separator cieczy lub inaczej akumulator ssący. Nie pisałem ponownie do Kerstnera ponieważ "zabiła" mnie ich fachowość i znajomość tematu.
Problem jaki się pojawił to to, że nie mogę znaleźć separatora o gabarytach podobnych do mojego. Separator w moim samochodzie ma wymiary 15 cm wys., ok. 34 cm obwodu, ok 11 cm średnicy.
Znalazłem o 10 cm wyższy.
Pytanie moje do forumowiczów jest następujące:
Czy mogę zastąpić separator cieczy w moim iveco innym o podobnych gabarytach?
Jaki to będzie miało wpływ na pracę chłodni?
Gdzie szukać odpowiedniego separatora (poza przedstawicielem Kerstnera w Polsce)?
  • Odpowiedz

Shitashii

  2013-08-09, 16:34:27
Moderator
#2
To jest na rurze ssącej czy tłocznej?
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

Tomekw

  2013-08-09, 18:23:17
Nowy użytkownik
#3
Nie znam się na chłodniach i tego niestety nie wiem. Jak tylko ustalę (czytaj: dopytam), odpiszę.
  • Odpowiedz

Shitashii

  2013-08-09, 19:18:04
Moderator
#4
Na grubszym wężu czy na tym cieńszym?
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

radekklimat

  2013-08-09, 21:29:30
Moderator
#5
Separator czy tam jak inaczej zwał akumulator cieczy zawsze jest na rurze ssacej i ten mozesz zastapic innym o podobnych wymiarach.
Pamietaj tylko zebys nie zamienił wejscia z wyjsciem bo zatrze sie kompresor.
Nawiasem mówiąc nie jest on tam potrzebny bo w Kerstnerze wystepuja dwa ale jak dali to kup i zamontuj odpowiedni.
  • Odpowiedz

Tomekw

  2013-08-12, 17:45:55
Nowy użytkownik
#6
Mechanik wymontował separator. Okazało się, że nakrętki były najprawdopodobniej dodatkowo zabezpieczone klejem. Nie był w stanie ich odkręcić. Musiał ciąć rurki. Na zdjęciu naniosłem wymiary bańki i miedzianych rurek.
Okazało się, że w Polsce nie znajdziemy bańki (separatora) o takich lub podobnych wymiarach. Zacząłem grzebać w Necie i o dziwo znalazłem identyczną tu: http://www.ebay.com/itm/REFRIGERATION-RE...0669858353
Okazało się, że separator jest made in USA i tylko tam jest dostępny w oryginale.
Separator cieczy - ang. suction-accumulator (akumulator ssący)
Swoją drogą na e-bay jest duży wybór tego typu separatorów (ale największy na chińskich stronach).
Na chwilę obecną stanęło na tym, że wstawimy wyższy separator (ok 25cm), nie mamy czasu na to by sprowadzać urządzenie ze USA (na szczęście jest jeszcze trochę miejsca pod podwoziem).
Swoją drogą autoryzowany dealer Kerstnera w Polsce nieźle przycina na tym sprzęcie - oficjalna cena ok. 1000 zł.
Poniżej zamieszczam zdjęcia. Może w przyszłości ktoś będzie miał podobny problem.
Może moje doświadczenia mu pomogą.
Po naprawie napiszę z jakim efektem działa nowy separator.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-08-12, 17:50:17 przez Tomekw.)
  • Odpowiedz

Tomekw

  2013-08-12, 17:47:28
Nowy użytkownik
#7
I jeszcze na potwierdzenie scren z e-bay.
  • Odpowiedz

klimatolog

  2013-08-12, 18:29:12
Top użytkownik
#8
Shitashii napisał(a):To jest na rurze ssącej czy tłocznej?
A widziałeś kiedyś na ssącej?Bo ja nie.Akumulator tak.
Nie ja pierwszy zadam pytanie jak można zlikwidować swój profil.Co z Patuxem?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-08-12, 18:32:57 przez klimatolog.)
  • Odpowiedz

Shitashii

  2013-08-14, 18:09:54
Moderator
#9
klimatolog napisał(a):
Shitashii napisał(a):To jest na rurze ssącej czy tłocznej?
A widziałeś kiedyś na ssącej?Bo ja nie.Akumulator tak.
Czy Ty rozumiesz co piszesz? Ty tak. Ja nie.
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

Tomekw

  2013-09-17, 20:10:19
Nowy użytkownik
#10
Witam ponownie.
Separator wymieniony. Koszt z robocizną około 800 zł. Urządzenie działa ale nie do końca.
Okazało się jednak, że jest jeszcze jedna nieszczelność w układzie. Równolegle do separatora na drugim przewodzie (tłocznym) jest zainstalowany tłumik, który wyrównuje ciśnienie wytwarzane przez silnik pojazdu. Im większe obroty tym większe ciśnienie. Ten tłumik jest również nieszczelny. Na schemacie zaznaczony czerwonym kolorem (muffler). Wg. serwisu w Lublinie nie można go po prostu usunąć. Wg. "Pana Janka", który od lat robi w chłodniach nie wpływa on w żaden sposób na pracę układu. Dlatego też został bezpowrotnie usunięty.
Nareszcie wszystko działa. Chłodnia pracuje jak należy. Koszt całkowity naprawy ok 1100 zł. Znalezienie kogoś kto się naprawdę na tym zna niebywale trudne.
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa