Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

mroźnia rivacold - problem

12 Odpowiedzi, 15202 Wyświetleń

aras

  2014-04-04, 20:07:34
Użytkownik
#1
Witam kolegów, może pomożecie rozwiązać mi problem z mroźnią rivacold. Otóż niejako przy okazji serwisowanych klimatyzacji, poproszony zostałem o naprawienie mroźni. Firma montująca z drugiego końca polski wypięła się- trudno. A sprawa wygląda tak, codziennie rano sterownik wyświetla komunikat E5 , co jak znalazłem w DTR - błąd wysokiego ciśnienia. Co ważne ekipa ostatni raz coś tam grzebała na początku stycznia tego roku. Założyłem zegary i na grubej rurce mam średnio 1,5 bar i zegar pokazuje -23C temperatura grubej rurki zmierzona termometrem to średnio +3C !!! Przegrzanie to - 20K ?!?!?!. Czynnik to R 404A. Na cienkiej mam średnio 25bar. Na presostacie HP widnieje napis 40 bar. Położenie kurtki Big Grin na wentylator skraplacza powoduje zwiększenie HP do 29bar. Co szanowne grono sądzi na ten temat ?
  • Odpowiedz

mister

  2014-04-05, 06:00:12
Zaawansowany użytkownik
#2
Szanowne grono twierdzi ,
że nie robi się tego o czym nie ma się pojęcia.
  • Odpowiedz

aras

  2014-04-05, 10:58:16
Użytkownik
#3
mister napisał(a):Szanowne grono twierdzi ,
że nie robi się tego o czym nie ma się pojęcia.

Wiem, i trzymaj się nadal tej zasady.
  • Odpowiedz

mg

  2014-04-05, 15:31:58
Top użytkownik
#4
Zapunktowałeś mister
Dzwonić po serwis!!! Smile
  • Odpowiedz

frost-ch

  2014-04-06, 12:18:24
Zaawansowany użytkownik
#5
Nim wezwiesz serwis sprawdź czy chłodnica (skraplacz ) jest czysta i czy chłodnica (parownik ) nie jest zaszroniona . A tak swoją drogą co to jest w tej Polsce że firmy tak jeżdżą z jednej strony na drugą Polski i potem już nie opłaca się im przyjeżdżać na serwis ? Ja rozumiem duży montaż , ale np. klima 5 kw jakaś firma z Warszawy jedzie 250 km żeby zamontować za 500,- czy w Wa-wie jest aż tak źle? albo po montowali agregaty i dzwonią do mnie żeby to poprawić bo nie chce działać i już któryś raz byli i dalej jest źle a na dojazdy stracą cały zysk z roboty, czy to jest doganianie UE? A może bieg Lemingów? a swoją drogą to dobrze temu klientowi niech nie szuka raków w du..e tylko zatrudni miejscowych
  • Odpowiedz

Shitashii

  2014-04-06, 15:32:14
Moderator
#6
Hehe, dobre frost!
Aras, układ masz na kapilarze czy TZR ?
Kiedy wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.
  • Odpowiedz

aras

  2014-04-06, 16:50:13
Użytkownik
#7
Skraplacz czysty, parownik nie zaszroniony, to już zostało sprawdzone. Osobiście podejrzewam że układ jest przepełniony.
  • Odpowiedz

aras

  2014-04-06, 16:52:14
Użytkownik
#8
Shitashii napisał(a):Hehe,
Aras, układ masz na kapilarze czy TZR ?

TZR, nie mam doświadczenia w mroźniach, stąd moja prośba o pomoc.

Edit: ta mroźnia to monoblok prod. włoskiej, ma około 1,5 roku.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-04-06, 16:59:53 przez aras.)
  • Odpowiedz

wit

  2014-04-06, 21:19:47
Top użytkownik
#9
frost-ch napisał(a):A tak swoją drogą co to jest w tej Polsce że firmy tak jeżdżą z jednej strony na drugą Polski i potem już nie opłaca się im przyjeżdżać na serwis ?
... jakaś firma z Warszawy jedzie 250 km żeby zamontować za 500,- czy w Wa-wie jest aż tak źle?

... tak są podpisywane umowy...
np montaże dla klienta sieciowego na cały rejon.... pół polski a nie ma umowy na serwis. ewentualnie firma z drugiego końca polski wygrywa przetarg -montaż robi po taniości lokalny podwykonawca -a po gwarancji nie ma kto serwisować. bo wygrywający przetargi tylko przekłada papiery i zgarnia prowizję... często większa niż zapłata podwykonawcy za montaż.

albo umowa na serwis ogólnopolska dla np danej marki czy klienta mającego kilkanaście -kilkadziesiąt lokalizacji... czasem blisko -czasem daleko...

kiedyś jechałem we dwóch z okolic warszawy do szczecina wcisnąć na maszynie jeden przycisk -odblokować termik.
gdzieś koło Bydgoszczy zatrzymaliśmy się na obiad. Pod knajpką stał oklejony reklamami bus z Koszalina czy Kołobrzegu... dosiedliśmy się... chłopaki jechali do warszawy wymienić jeden stycznik...

w obu przypadkach po około 500km dla drobiazgu. za dojazd klienci płacili z kilometra +za pracę... więc serwisom się opłacało.
i jak w kraju może być dobrze ?
  • Odpowiedz

aras

  2014-04-10, 19:08:53
Użytkownik
#10
Mroźnia naprawiona , można zamknąć temat.
  • Odpowiedz

miezala5

  2014-04-10, 21:05:40
Top użytkownik
#11
Napisz co i jak było chociaż!
  • Odpowiedz

aras

  2014-04-11, 20:22:55
Użytkownik
#12
miezala5 napisał(a):Napisz co i jak było chociaż!

Nie mam pojęcia, zastosowałem radę:
mg napisał(a):Dzwonić po serwis!!! Smile
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa