Witam mam pytanie czy grzałka karteru w sprężarce Bristol H73A o mocy 30 watt powinna mieć zasilanie stałe czy jakąś czasówkę lub termostat. W instrukcji podają zapis że temperatura oleju powinna wynosić 45 do 55 stopni, gdzie w takim razie zamocować czujnik temp oleju i jak najlepiej to rozwiązać.
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
Spręrzarka Bristol H73A
12 Odpowiedzi, 9712 Wyświetleń|
styk rozwierny stycznika sprężarki rozwiązuje problem .
Tylko pytanie czy olej nie zagrzeje się zbyt mocno bo producent podaje max 55 stopni.
nie zagrzeje się-zasil grzałkę z dodatkowego bezpiecznika,w lecie możesz go wyłączyć .
Witam więc tak grzałka działała 24 godziny przed rozruchem po napełnieniu agregatu po stronie cieczowej do zbiornika i uruchomieniu po 10 sekundach zacząłem otwierać zawór ssący i wtedy zaczął uciekać olej w układ. Po przymknięciu zaworu do ciśnienia 0,5 bar olej wrócił do sprężarki lecz już po większym odkręceniu np.na 1,2 bara olej ucieka i zaczyna się pienić dalej nie próbowałem żeby nie zatrzeć sprężarki. Układ wygląda następująco, agregat na dachu wys pomiędzy agregatem i parownikiem ok 1m, długość całkowita instalacji chłodniczej ok 3,5m za parownikiem zrobiony syfon i jeden przed sprężarką dodatkowo. Pierwsze uruchomieni na zimno było w miarę ok napełnione według manometrów na -15, ciśnienie tłoczenia 13,5 bar i po paru minutach za uwarzyłem jak dość gwałtownie ciśnienie poszło do góry i wtedy zaczął się pienić olej. Pytanie co morze być przyczyną tego pienienia się oleju. Pierwszy raz uruchamiam tak duży układ chłodniczy z mniejszymi nie miałem problemu nigdy.
takich układów nie naełniasz według manometrów !!! .musisz mieć wziernik w układzie .
Wziernik jest, filtr cieczy jest i jest filtr ssawny oraz zawór odcinający. Wziernik wypełniony ponad połowę według wagi weszło 4,5 kg czynnika 404, dysza nr.4, zaw.rozprężny z wyrównaniem. Myślałem żeby zmienić dyszę na mniejszą, ale jak możesz to doradzi coś więcej.
"wziernik ponad połowę" -wziernik czego? -oleju w sprężarce -czynnika w zbiorniku czy cieczowy na rurze cieczowej ? dysza 4 -nic nie mówi -jaki zawór TZR -producent typ ? jak uregulowany (fabrycznie?)
jakie średnice rurociągów ? przynajmniej opisz porządnie układ...
Oj kolego masz trochę mało doświadczenia. Jakie otwieranie i zamykanie zaworów przy pracującym układzie CO TO MA BYĆ !!!!! Jakie napełnianie układu przy wyłączonym układzie do połowy oczka !!!! I jakie ok przy odparowaniu -15 w układzie klimatyzacji. Czemu to chodzi na r-404a
1. Układ uruchamiasz przy otwartych wszystkich zaworach serwisowych. 2. Dobrze spasowany i napełniony układ to dobre przechłodzenie dobre przegrzanie i dopiero wziernik. Tu nic nie podajesz. Wróżbitami nie jesteśmy. 3. Model sprężarki to nie wszystko ten agregat budowałeś sam czy przyjechał w komplecie. Jaki model. 4. Co Ci da mniejsza dysza ? bo według mnie nic. 5. Podaj pełny model sprężarki bo po tym co podałeś to nie wiadomo jakiej mocy jest. -----soki WIT nim ja napisałem ty już wysłałeś posta, bym nie dublował pytań-----
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy a nic nie działa,
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-09-12, 21:22:17 przez p.obelix.)
PRAKTYKA jest wtedy gdy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego.
Wziernik na rurze cieczy wypełniony ponad połowę, zawór rozprężny z wyrównaniem danfoss typ tes-2 dysza nr.4 regulowany fabrycznie, tłoczenie 12mm, ssanie 22 mm, na ssaniu 2 syfony 1 za parownikiem a drugi przed sprężarką. We wzierniku widać nie regularny przepływ bo powinien być wypełniony ale widać jak czynnik w ni szumi no i to pienienie się oleju w sprężarce.
>>Wziernik na rurze cieczy wypełniony ponad połowę ---- mała ilość gazu lub ( co mniej prawdopodobne ) dławienie gdzieś na rurociągu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-09-13, 07:46:59 przez elektromechanik.)
>> pienienie się oleju w sprężarce. --- pienienie przez chwilę po włączeniu to normalne - gaz miesza się z olejem i po załączeniu zostaje odessany z niego ( olej jest mieszany przez sprężarkę więc to jest dość gwałtowne ). Chyba że po chwili ubywa gwałtownie oleju to znaczy że duża ilość czynnika znajduje się w oleju i dla tego bardzo się burzy a co za tym idzie jest porywany wraz z gazem. Czy jest zawór odcinający na tłoczeniu?? Może jest wadliwy i po załączeniu nie otwiera całkowicie ( stąd > bulgotanie < gazu w wzierniku ?? ) i nie zamyka całkowicie po wyłączeniu sprężarki ( zalewanie czynnikiem ) i stąd duża ilość czynnika w oleju a co za tym idzie > silne pienienie i porywanie oleju wraz z czynnikiem ! mateusz13236 napisał(a):10 sekundach zacząłem otwierać zawór ssący i wtedy zaczął uciekać olej w układ. Po przymknięciu zaworu do ciśnienia 0,5 bar olej wrócił do sprężarki lecz już po większym odkręceniu np.na 1,2 bara olej ucieka i zaczyna się pienić dalej nie próbowałem żeby nie zatrzeć sprężarki.Czytacie ze zrozumieniem? Może zaczniemy wyjaśnienia tego sformułowania. Nie wymyślajmy na razie innych teorii.
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy a nic nie działa,
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-09-13, 11:19:21 przez p.obelix.)
PRAKTYKA jest wtedy gdy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY