Logowanie Rejestracja
  • Start
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Kalendarz
  • Pomoc
  • Nowe posty
Menu
Start Szukaj Użytkownicy Kalendarz Pomoc Nowe posty
PROFESJONALIŚCI POLECAJĄ
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
POMPY CIEPŁA
REKUPERATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY
KLIMATYZATORY

Spręrzarka Bristol H73A

12 Odpowiedzi, 9708 Wyświetleń

mateusz13236

  2014-09-10, 20:18:18
Nowy użytkownik
#1
Witam mam pytanie czy grzałka karteru w sprężarce Bristol H73A o mocy 30 watt powinna mieć zasilanie stałe czy jakąś czasówkę lub termostat. W instrukcji podają zapis że temperatura oleju powinna wynosić 45 do 55 stopni, gdzie w takim razie zamocować czujnik temp oleju i jak najlepiej to rozwiązać.
  • Odpowiedz

barbie

  2014-09-10, 20:50:39
Top użytkownik
#2
styk rozwierny stycznika sprężarki rozwiązuje problem .
  • Odpowiedz

mateusz13236

  2014-09-10, 20:59:05
Nowy użytkownik
#3
Tylko pytanie czy olej nie zagrzeje się zbyt mocno bo producent podaje max 55 stopni.
  • Odpowiedz

barbie

  2014-09-10, 21:13:29
Top użytkownik
#4
nie zagrzeje się-zasil grzałkę z dodatkowego bezpiecznika,w lecie możesz go wyłączyć .
  • Odpowiedz

mateusz13236

  2014-09-12, 17:03:07
Nowy użytkownik
#5
Witam więc tak grzałka działała 24 godziny przed rozruchem po napełnieniu agregatu po stronie cieczowej do zbiornika i uruchomieniu po 10 sekundach zacząłem otwierać zawór ssący i wtedy zaczął uciekać olej w układ. Po przymknięciu zaworu do ciśnienia 0,5 bar olej wrócił do sprężarki lecz już po większym odkręceniu np.na 1,2 bara olej ucieka i zaczyna się pienić dalej nie próbowałem żeby nie zatrzeć sprężarki. Układ wygląda następująco, agregat na dachu wys pomiędzy agregatem i parownikiem ok 1m, długość całkowita instalacji chłodniczej ok 3,5m za parownikiem zrobiony syfon i jeden przed sprężarką dodatkowo. Pierwsze uruchomieni na zimno było w miarę ok napełnione według manometrów na -15, ciśnienie tłoczenia 13,5 bar i po paru minutach za uwarzyłem jak dość gwałtownie ciśnienie poszło do góry i wtedy zaczął się pienić olej. Pytanie co morze być przyczyną tego pienienia się oleju. Pierwszy raz uruchamiam tak duży układ chłodniczy z mniejszymi nie miałem problemu nigdy.
  • Odpowiedz

barbie

  2014-09-12, 17:22:33
Top użytkownik
#6
takich układów nie naełniasz według manometrów !!! .musisz mieć wziernik w układzie .
  • Odpowiedz

mateusz13236

  2014-09-12, 20:48:36
Nowy użytkownik
#7
Wziernik jest, filtr cieczy jest i jest filtr ssawny oraz zawór odcinający. Wziernik wypełniony ponad połowę według wagi weszło 4,5 kg czynnika 404, dysza nr.4, zaw.rozprężny z wyrównaniem. Myślałem żeby zmienić dyszę na mniejszą, ale jak możesz to doradzi coś więcej.
  • Odpowiedz

wit

  2014-09-12, 21:11:02
Top użytkownik
#8
"wziernik ponad połowę" -wziernik czego? -oleju w sprężarce -czynnika w zbiorniku czy cieczowy na rurze cieczowej ? dysza 4 -nic nie mówi -jaki zawór TZR -producent typ ? jak uregulowany (fabrycznie?)
jakie średnice rurociągów ?

przynajmniej opisz porządnie układ...
  • Odpowiedz

p.obelix

  2014-09-12, 21:16:12
Zaawansowany użytkownik
#9
Oj kolego masz trochę mało doświadczenia. Jakie otwieranie i zamykanie zaworów przy pracującym układzie CO TO MA BYĆ !!!!! Jakie napełnianie układu przy wyłączonym układzie do połowy oczka !!!! I jakie ok przy odparowaniu -15 w układzie klimatyzacji. Czemu to chodzi na r-404a
1. Układ uruchamiasz przy otwartych wszystkich zaworach serwisowych.
2. Dobrze spasowany i napełniony układ to dobre przechłodzenie dobre przegrzanie i dopiero wziernik. Tu nic nie podajesz. Wróżbitami nie jesteśmy.
3. Model sprężarki to nie wszystko ten agregat budowałeś sam czy przyjechał w komplecie. Jaki model.
4. Co Ci da mniejsza dysza ? bo według mnie nic.
5. Podaj pełny model sprężarki bo po tym co podałeś to nie wiadomo jakiej mocy jest.

-----soki WIT nim ja napisałem ty już wysłałeś posta, bym nie dublował pytań-----
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy a nic nie działa,
PRAKTYKA jest wtedy gdy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-09-12, 21:22:17 przez p.obelix.)
  • Odpowiedz

mateusz13236

  2014-09-12, 21:28:14
Nowy użytkownik
#10
Wziernik na rurze cieczy wypełniony ponad połowę, zawór rozprężny z wyrównaniem danfoss typ tes-2 dysza nr.4 regulowany fabrycznie, tłoczenie 12mm, ssanie 22 mm, na ssaniu 2 syfony 1 za parownikiem a drugi przed sprężarką. We wzierniku widać nie regularny przepływ bo powinien być wypełniony ale widać jak czynnik w ni szumi no i to pienienie się oleju w sprężarce.
  • Odpowiedz

elektromechanik

  2014-09-13, 07:41:13
Zaawansowany użytkownik
#11
>>Wziernik na rurze cieczy wypełniony ponad połowę ---- mała ilość gazu lub ( co mniej prawdopodobne ) dławienie gdzieś na rurociągu.
>> pienienie się oleju w sprężarce. --- pienienie przez chwilę po włączeniu to normalne - gaz miesza się z olejem i po załączeniu zostaje odessany z niego ( olej jest mieszany przez sprężarkę więc to jest dość gwałtowne ). Chyba że po chwili ubywa gwałtownie oleju to znaczy że duża ilość czynnika znajduje się w oleju i dla tego bardzo się burzy a co za tym idzie jest porywany wraz z gazem.

Czy jest zawór odcinający na tłoczeniu?? Może jest wadliwy i po załączeniu nie otwiera całkowicie ( stąd > bulgotanie < gazu w wzierniku ?? ) i nie zamyka całkowicie po wyłączeniu sprężarki ( zalewanie czynnikiem ) i stąd duża ilość czynnika w oleju a co za tym idzie > silne pienienie i porywanie oleju wraz z czynnikiem !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-09-13, 07:46:59 przez elektromechanik.)
  • Odpowiedz

p.obelix

  2014-09-13, 09:47:07
Zaawansowany użytkownik
#12
mateusz13236 napisał(a):10 sekundach zacząłem otwierać zawór ssący i wtedy zaczął uciekać olej w układ. Po przymknięciu zaworu do ciśnienia 0,5 bar olej wrócił do sprężarki lecz już po większym odkręceniu np.na 1,2 bara olej ucieka i zaczyna się pienić dalej nie próbowałem żeby nie zatrzeć sprężarki.
Czytacie ze zrozumieniem? Może zaczniemy wyjaśnienia tego sformułowania. Nie wymyślajmy na razie innych teorii.
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy a nic nie działa,
PRAKTYKA jest wtedy gdy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2014-09-13, 11:19:21 przez p.obelix.)
  • Odpowiedz

  • Pokaż wersję do druku


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości

Serwis ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu firm oraz organizacji z branży HVACR, działających na rynku zarówno polskim jak i poza granicami kraju. Naszą siłą są wyłącznie tematy związane z branżą HVACR oraz unikalna społeczność użytkowników.
NEWSLETTER
Informacje O nas Kontakt Regulamin Reklama Polityka prywatności
Kategorie Artykuły Aktualności Produkty
Działy Klimatyzacja Wentylacja Chłodnictwo Auto - klimatyzacja
Nasze Portale ogrzewnictwo.pl pasywny-budynek.pl
Copyright © 2005-2023 termoclima Sp. z o.o Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tryb normalny
Tryb drzewa